DuoPenotti schreef:Wat de een overlast vind vind de ander prima.
Als ik lang een koeienboer fiets snuif ik een keer extra, ik vind die geur heeeerlijk!
Een ander vind dat stinken.
En ja wat is dichtbij?
Zit je op 20 meter van een stal of 100, dat maakt wel verschil.
Zowel in reuk, geluid als ook vliegen.
Hoeveel grond zit er om je eigen huis.
Bij een van onze buren zit aan een zijkant maar een strookje en dan een akker.
De ene keer aardappelen de andere keer mais enz.
Maar een keer met aardappelen uithalen begonnen ze om 2 uur in de nacht.
Wij konden slapen, zij niet.
Die klagen daar niet over, want ja zoiets is dan 1 keer per jaar. Maar even voor de beeldvorming.
Hoe dicht zitten ook niet boer zijnde buren, met hun bladblazer, bosmaaier, hoge drukspuit enz.
Wat in het dorp in een uurtje klaar is duurt met meer grond vrolijk een dag of meer.
Heb je kinderen?
Die laat ja vaak niet alleen fietsen. Zeker in de winter niet. Dan is het toch brengen en halen.
vriendjes vinden het ook vaak te ver fietsen want die zijn dat niet gewend.
Precies dit.
Overlast is persoonlijk en "naast" is ook relatief.
Ik zit redelijk dichtbij een melkveebedrijf en hoor echt vaak de voerhekken klepperen. Er direct naast zitten zou ik wel irritant vinden, nu zit ik net ver genoeg. Koeien loeien regelmatig 's avonds en 's nachts. Hoor ze wel, maar niet storend. Maar heb ze ook wel eens in de wei praktisch onder ons slaapkamerraam gehad en dan is het minder fijn. Ik heb er over het algemeen niet echt last van (hanen daarentegen vind ik wel bloedirritant).
Zitten hier ook 2 pluimveebedrijven en het gezoem van de ventilatoren hoor je ook behoorlijk.
Verder is het in het voorjaar vooral een komen en gaan van voertuigen/trekkers. Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Laatst bijgewerkt door manzano op 01-04-25 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt