Vandaag tussen 11:17 en 13:04 is er een gedeeltelijke zonsverduistering te zien in Nederland. Het hoogtepunt is om 12:10, dan zal 24% van de zon verduisterd zijn. Wie gaat er nog meer kijken?
Vanmorgen realiseerde ik me opeens dat ik een draaibaar grijsfilter heb. Op bijna 100% kon ikzelf daardoor het fenomeen goed zien, maar kon ik met de camera ook fotograferen zonder bang te zijn dat ik de sensor zou beschadigen.
Marigold
Geplaatst: 29-03-25 14:38
Gaaf. Ik ben de hele stad door geweest op zoek naar een eclips bril maar nergens 1 gevonden. Dus toen liep ik de hele zonsverduistering periode buiten, onder de deels verduisterde zon, zonder op te kunnen kijken en het event te zien. Ik had er voorheen nooit zo duidelijk als dit bij stilgestaan dat een mens niet recht naar de zon kan kijken. Wel geprobeerd de zon via weerkaatsing in een raam ofzo te zien maar nee. Dus bedankt voor de foto’s!
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 29-03-25 14:47
Gave foto's, bedankt voor het posten! Ik kwam er gisteravond pas achter dat dit vandaag zou gebeuren en hier dus ook geen brilletje in huis om er naar te kijken. Dankzij jullie heb ik hem nu toch gezien
Kookaburra
Ik was gewoon in huis maar heb wel een bepaalde verduistering waargenomen. Altijd interessant zoiets, zeker voor degenen die net als ik in astrologie geloven. Ik voel een spirituele werking. Maar deze verduistering was slechts gedeeltelijk en momenteel alweer voorbij.
Picopico
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-25 17:23
Mooie foto's! Ik had gelukkig nog een eclipsbril liggen. Ik heb geprobeerd het daardoor te fotograferen, maar de zon is nog steeds rond
Ik had wel het gevoel dat de zon minder sterk was. Jullie ook?
wendy1987
Geplaatst: 29-03-25 17:38
Hier door de laskap heen gekeken. Dit was 1210. Wel leuk om zo te zien!
Ik heb het weer gemist, was aan het werk waarbij ik niet even naar buiten kon, en bovendien geen eclipsebril. Maar jullie foto's zijn een goede tweede.
Heb ook gekeken maar helaas hier volledige verduistering door wolken. Eerste half uur niet maar toen was ik niet thuis en had niets bij om te kunnen kijken.