Bolderkar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 12:03

Even de zoekopdracht gebruikt (niet oneindig terug :o ) maar ik kon niets relevants vinden helaas..Dus bij deze schakel ik graag jullie hulp/ervaringen in.

Normaal gebruiken we een duobuggy, maar die is lastig mee te nemen op vakantie. Daarom zoeken we een bolderkar die iets compacter op te vouwen is, zodat hij makkelijker in de auto past. De auto an sich is wel groot maar de kofferbak moet gedeeld worden met twee honden dus hoe compacter des te meer ruimte de honden hebben :') .

We hebben een paar wensen:

- Idealiter met een mogelijkheid om het kind vast te zetten (hoeft geen 3- of 5-puntsgordel te zijn, maar gewoon iets om te voorkomen dat ze eruit klimmen).

- Liefst een model met een dakje voor wat schaduw. Dit was een wens van onze zoon maar ik heb er vraagtekens bij. Is dus een zachte eis.

- Ik denk nu dat een duwstand is een must is, maar ik ben te overtuigen indien jullie van mening zijn dat dit niet waar is :j .

- Hij moet ook comfortabel te duwen of trekken zijn door lange mensen (1.80m +)

- Onze oudste is al groot, dus verder geldt: hoe groter, hoe beter.. Het is voor kleine rustpauzes tussendoor dus ze hoeven dan niet mega comfortabel te zitten, maar het moet wel passen.

- Omdat het niet voor dagelijks gebruik is, willen we het budget beperkt houden. Tweedehands is prima, maar wat ik tot nu toe tegenkom, valt een beetje tegen.

Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met bepaalde modellen? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

marga1

Re: Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:05

Wat dacht je van huren op bestemming.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 12:34

Misschien goed om te vertellen, we gaan naar de middle of nowhere in Frankrijk. Daarnaast is huren en daarna in een kofferbak stoppen met twee honden ook niet altijd goed voor je borg :'). Al vermoed ik dat huren überhaupt nergens in de buurt een optie is. Mijn laatste aanschaffen (buggy voor bij een vliegvakantie) heb ik ook goedkoper op marktplaats gekocht dan dat ik ze kon huren op bestemming.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:37

Een Veer cruiser huren bij tinylibrary. Wij hebben hem gekocht, ik vind hem fantastisch. Maarja, geen ding om voor een paar tientjes op de kop te tikken.

Deryan heeft een goedkopere variant.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:41

Ik volg even mee :) Kan de bodem ook plat in de Veer Cruiser zodat ze op de bodem kunnen liggen om te slapen?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:36

Ik zou je een (2e hands) rambler aanraden. Er zijn verschillende modellen (verschillen in grote) en veel accessoires en onderdelen bij te kopen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:55

Ik ben echt fan van mijn beachwagon

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:50

Vanillia schreef:
Ik volg even mee :) Kan de bodem ook plat in de Veer Cruiser zodat ze op de bodem kunnen liggen om te slapen?

Niet in de basis, wij hebben wel een los inzetstuk waardoor je er een soort bedje van kunt maken. Die is wel maximaal belastbaar tot 10kg.

Ik denk als je handig bent dat je er op zich wel een plank in zou kunnen fixen waardoor je hetzelfde effect krijgt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 20:09

Misschien een rare optie maar komt wel in de buurt van je wensen. Een hondenkar/buggy. Misschien kun je daar iets in vinden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 20:20

Wij hebben vorig jaar gekeken voor een bolderkar en fuxtec komt overal boven uit.
Iedereen die we spraken waren er heel positief over.
Grote voordeel is zowel duwen als trekken.
Ze zijn ook echt gemaakt voor de kindjes (ipv een strand kar of iets)
Mensen zeggen allemaal rijd soepel en makkelijk.

Ze zijn prijzig maar echt wel waard.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:12

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:45

Wij hebben de Arebos premium.

Hij is sterk, fijn in gebruik en ruim. Ons kind van 7 en de peuter zitten er makkelijk in samen met onze spullen. Duwstang is op hoogte verstelbaar.
Zowel mijn man (1.85m) als ik (1.67m) kunnen er goed mee op pad.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 22:02

RianneH schreef:
Handig topic, ik zit ook te denken aan een bolderkar voor onze baby/dreumes en kleuter aankomende zomer.

Heb in de dierentuin laatst mensen aangesproken die deze hadden van de Kruidvat en heel erg tevreden waren:
https://www.kruidvat.nl/cabino-bolderka ... zYEALw_wcB

Ik heb deze voor mijn honden gekocht en ben er erg over te spreken. Hij is echt enorm stevig en rijdt goed. Voor wat grotere kindjes heb je ook nog de opties de voetjes in een soort “zakjes” een stukje onder het zitgedeelte uit te laten komen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 22:10