belhorloge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

belhorloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 16:12

Waar blijft de tijd...

Onze dochter is kort geleden 8 jaar geworden en heeft het nu al een tijdje over een "belhorloge".
Ik moet eerlijk bekennen dat wij niet héél erg technisch en handig zijn, maar we zijn gaan googlen.

Er zijn heel veel verschillende soorten te krijgen, maar wat willen we nu eigenlijk?
- een horloge waar "gewoon" de tijd op staat
- mogelijkheid tot tracking waar onze dochter is op dat moment
- zij heeft het over bellen met je horloge, maar is dat altijd praktisch?
- ze heeft zelf geen telefoon, dus koppelen aan een aanwezige telefoon is niet mogelijk
- hebben we iets nodig met eigen sim(en abonnement?) of kan dit zonder?
- o ja, wellicht handig om te weten: wij hebben zelf Android telefoons, alleen van mijn werk een IPhone

Zoveel vragen O:)

Wie weet raad :o :=

Polly
Moderator Algemeen

Re: belhorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:19

Wij hebben er ooit een gehad maar dat was echt "Chinese troep", koppelen met bijbehorende app bleek lastig, moest een sim in etc, locatie was niet accuraat.
Dus dat ding was heel snel weer afgeschreven.

Tot zover mijn negatieve ervaring.

Inmiddels is onze zoon een stuk ouder, heeft een telefoon en daarop heb ik locatie volgen op google maps aan staan, dat werkt heel fijn (maar ook met een vertraging), overigens kan hij mijn locatie ook zien en weet hij er ook van dat hij zichtbaar is en dat ik dat alleen gebruik in geval van nood, ik zit m niet de hele dag te tracken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:31

Gewoon een goede kopen met een Nederlandse server zonder Chinees gedoe :j

Bijvoorbeeld van One2Track.nl .

Prima horloges, super fijne service. Nederlands bedrijf. Nederlandse beveiligde server.
Je kan 10 telefoonnummers in programmeren die ze kan bellen en die haar kunnen bellen.
Dus vreemden kunnen je kind niet bellen.

Er is ook een SOS knop voor snel bellen naar de noodnummer(s) die je in programmeert via makkelijke app.
De tracking werkt heel goed, zie je dan gewoon op een Google Earth kaartje.

Je betaalt iets van 13 cent ofzo per maand (moet je even op hun site opzoeken, ik weet het niet uit mijn hoofd) voor de service / abonnement. Er zit gewoon een SIM kaartje in het horloge. Beltegoed kan je opwaarderen via jouw One2Track-app op jouw telefoon via iDeal. Dat gaat echt niet hard qua kosten, heel billijk vind ik :j

Je kan ook een alarm instellen / gebied instellen dat als kind daar buiten gaat je een signaaltje krijgt op jouw telefoon.

Het werkt als een tierelier :j

Afhankelijk van het model kunnen ze alleen bellen of ook video-bellen.
Berichtjes doorsturen kan ook. Wel alleen hele korte berichtjes, tekst of spraak :)

Bij een horloge met camera kunnen ze ook foto's doorsturen.

Je kan tijden instellen waarin het horloge uitgeschakeld staat. Bvb, tijdens school uit, maar direct na schooltijd aan zodat ze dan kan bellen als ze zelf naar huis mag / met iemand wil spelen.

Enige jammere is dat volgens mij geen 1 belhorloge echt goed waterdicht is en ze zijn vaak ook best kwetsbaar.

Wij hebben expres gekozen voor een horloge zonder allerlei spelletjes want dat gemuts op een scherm dat doen ze al genoeg en als je lekker aan het buitenspelen bent moet je ook gewoon ècht spelen en niet weer met je neus in een schermpje zitten. Ook veiliger met oversteken enzo ;)

Kind kan horloge alleen aan zetten maar niet uitzetten.
Via jouw telefoon app kan je hem alleen uitschakelen maar niet inschakelen. Dat moet via knopje van horloge zelf.

Met horloge van One2Track (andere aanbieders geen ervaring mee) werkt het super simpel allemaal.
Heel betrouwbaar. Uit ervaringen hoor ik eigenlijk niet anders dan dat veel ouders eigenwijs zijn en 1 of ander goedkoop Chinees horloge kopen en daar finaal op afknappen omdat het allemaal helemaal niet goed werkt.

En dan alsnog een One2Track kopen.... dus ik zou zeggen zonde geld om dan eerst een paar tientjes te verspillen, beter meteen goed doen :j

[edit tiepvautjes]
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-03-25 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:35

Aaah das goeie info, het is al even terug dat onze zoon zo jong was dat hij dat wilde/wij dat prettig vonden en toen was er eigenlijk niks Nederlands te vinden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:38

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:43

Hier al jaren meerdere one2track horloges in gebruik voor 3 kids.
De oudste gebruikt hem niet meer door zijn telefoon dus die is naar de jongste gegaan.
Ideaal ben er nog steeds blij mee.
Er zit een simkaart in en kan het gewoon opwaarderen via een app op mijn telefoon.
Het eerste model wat we hadden vond in overigens wel wat lastiger te bedienen als degene met een touchscreen.
Zou zeker geen chinese troep nemen om me heen toch gezien dat mensen uiteindelijk overstapte naar een nederlandse provider.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:47

Mogen deze horloges nog wel mee naar school? Bij ons op school is het tegenwoordig alles inleveren: van telefoons tot alle horloges die meer kunnen dan klokkijken. Hier blijft het horloge daardoor thuis liggen en wordt het alleen gebruikt met sporten zodat we kunnen laten weten als we naar huis gaan. Dochter is 9 en met afspreken komt ze het of even thuis melden / laat de andere ouder appen of ze komen hier . :j Moet ook zeggen dat sinds het niet meer mag op school het interessante van een horloge en telefoon er af is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:51

Hier mogen ze niet meer om naar school, vooral nadat ouders van kinderen in de onderbouw (basisschool!) tijdens de les hun kinderen gingen bellen om te vragen of het leuk was op school 8)7

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:56

Geen idee of het hier op school mag.
Hier is het voornamelijk als ze buiten zijn,dagje weg gaan of op vakantie.
Zie niet in waarom ze het op school moeten hebben vanuit school je eerst thuis melden en dan pas naar buiten en als er op school iets is belt de leraar zelf wel maar goed wij wonen vlak bij school.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:11

Die van ons heeft dat horloge nooit om gehad naar school. Waarom zou je, zodat het kapot kan gaan tijdens het buitenspelen....? := Maar andere kinderen hadden het wel om.

Hier mag het sinds vorig jaar niet meer. Ik denk op de meeste scholen niet meer omdat het ook een privacy dingetje is dat die Chinese dingen nog wel gebruikt konden worden in afluister-functie en dat natuurlijk niet echt tof is.

Die van ons heeft hem wel altijd in zijn tas zitten in een beschermdoosje zeg maar.
Ding staat uit. Zit met oplader in dat beschermdoosje. Oplader kan volledig opgeladen het horloge nog 2 keer opladen denk ik. Handig ding wel, een rond accu-tje dat je er bij kan kopen.

En als meneer het horloge dan nodig heeft omdat hij na school even contact wil hebben (voor speelafspraakje bvb) dan kan hij hem uit dat opbergding halen, aanzetten en bellen :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:16

Hier ook fan van One2track. Betrouwbaar Nederlands etc.

Ze gaan er nooit mee naar school, het is echt alleen voor het buitenspelen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:34

Hier mogen ze op school ook niet in de tassen blijven zitten, daar word ook echt op gecontroleerd omdat ze anders in de pauzes ook weer tevoorschijn komen. :+ scheelt een hoop ruzie en afgunst ook :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:29

Wij hebben ook One2Track, werkt prima, maar bij een hele regelmatige update van de locatie is het horloge snel leeg. Makkelijk te bedienen en veilige software.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:39

Oh hier niet snel leeg eigenlijk...? We laten hem wel eens per ongeluk aan staan en dan is hij na een dag of 2 nog aan. En heb hem volgens mij op de snelste verversing staan en hij is al een paar jaar oud. Is er 1 met camera maar de kwaliteit van de camera is niet geweldig. Geeft ook niet verder :)

Hier blijft het belhorloge gewoon in de tas, zit in een zwarte opbergcase die je amper ziet liggen onderin de tas en hij komt er eigenlijk nooit uit. Als hij dat wel zou doen tijdens pauzes ofzo, en zich ook niet aan de afspraak zou houden dat hij in de tas blijft, dan zou ik wel tegen de juf zeggen dat ik hem uitschakel tijdens schooltijden zodat hij hopelijk wel gewoon in zijn tas mag blijven. Wil wel graag dat kind me kan bereiken als school uit is en vind het niet okee als dat onmogelijk gemaakt zou worden :=

Maar volgens mij doen ze hier op school nog steeds 's ochtends meteen hun jas en tas ophangen aan de kapstok en trommeltjes en waterfles op de kast zetten zodat ze überhaupt niet in hun tas hoeven te zijn gedurende de schooldag :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:46

Hier ook een horloge van One2track, ideaal. Ze gebruikt hem als ze alleen buiten gaat spelen en als ze op vrijdagmiddag alleen naar school gaat. Je kan ook stiltetijden instellen tijdens schooluren indien nodig

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 00:51

Hier One2track en echt dikke vette aanrader!

Belt als er wat is, of ik hem als hij moet komen eten. In vakanties dragen ze ze ook. Mochten ze me ooit kwijt raken in een park oid kunnen we elkaar bellen. En ik kan ze altijd in de gaten houden waar ze zitten

Je krijgt er simkaart bij, zit ingebouwd. Dus geen dol mee. Een handige app waar je ook direct mee kunt opwaarderen qua kosten.

Tijdens school kan je stilte tijden inschakelen. Ook evt een wekker. Ik gebruik dit in overleg met school zodat hij tussendoor naar de wc gaat als de wekker af gaat. Normaal mogen ze niet mee naar school.
Er staan geen spelletjes op, wat ik top vind.

Echt dikke vette aanrader.

Mijn jongste, met van de week 4 geworden heeft de oude van z’n broer. Ik heb het telefoonboek leeg gehaald dus hij kan mij niet bellen (leuk op alle knopjes drukken!) maar ik kan wel zien waar hij zit. Hij gebruikt het alleen als we naar een dierentuin/pretpark/vakantie zijn. Zodat als en ik hoop niet dat het gebeurd maar elkaar kwijt zijn dat ik zie waar hij zit.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 01:06

Absoluut One2track!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:26

Ik wil voor m'n zoontje ook de one2track aanschaffen. Begreep alleen dat er vaak kortingscodes zijn. Iemand toevallig een code?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:45

Polly schreef:
Hier mogen ze niet meer om naar school, vooral nadat ouders van kinderen in de onderbouw (basisschool!) tijdens de les hun kinderen gingen bellen om te vragen of het leuk was op school 8)7

Dan val je toch als leerkracht van je stoel.... :z

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 09:05

Wat een fijne reacties hier in het topic! Daar was ik naar op zoek. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, daar kunnen we wat mee :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:58

Ik heb er nooit een kortingscode van gezien. Voorheen wel dat ze af en toe tweedehandsjes met een dikke korting hadden.

Hier ook wel een keer gehad dat horloge viel, precies met schermpje op de stoep natuurlijk dus dat was krak. Kon toen dacht ik horloge terugsturen en dan kreeg je voor 35 euro een nieuwe :)

De horloges op zich zijn niet zo speciaal trouwens volgens mij. Die zie je ook gewoon aangeboden worden voor goedkopere Chinese prijzen zeg maar. Je betaalt dus vooral voor het gemak, de betrouwbaarheid, de fijne klantenservice en de veel fijnere app en hele makkelijke "plug & play" ervaring die je bij One2Track hebt.

En eigenlijk is dat precies waar het om gaat toch...?

Bij die Chinese tracking belhorloges is het vaak ook totaal niet secuur hoe die aangeven waar kind zich bevindt. Dat kan echt een eind er naast zitten. Niet heel handig in een dorp of stad.... Terwijl je bij One2Track (nouja wij althans, misschien is dat bij anderen anders) niet alleen ziet in welk huis hij zit maar zelfs in welke kamer :oo

Of dat je precies ziet waar ze in de speeltuin zijn. Dat je denkt: ha hij hangt weer in het speelhuisje :D
Op de camping precies ziet welk speeltuintje ze zijn. Echt ideaal.

Er wordt zoals ik begrijp namelijk ook gebruik gemaakt van rondom aanwezige telefoons om de locatie van het horloge te bepalen. WiFi enzo. Nouja dat is vrijwel altijd wel in de buurt natuurlijk....

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:14

Ik zie ook niet vaak kortingen voor bij komen

Wel eens natuurlijk maar zeker niet regelmatig

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:28

Ik heb hem vanochtend besteld met 5% korting. Op de UP zit 15 procent korting op het moment maar ik wilde de next voor m'n zoontje. Dus toch die besteld.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 20:26

We hebben een horloge van one2track besteld. Ik ben benieuwd :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:32

Zal je vast veel plezier van hebben +:)+