In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:38

Mijn vriend is automonteur en werkt ook bij huis, dat is er langzaamaan steeds meer ingeslopen.

Steeds wordt er gepraat over dat we een weekendje weg zouden gaan. Dan zoek ik datums uit dat we kunnen(vraagt hij mij dan ook zelf naar)
Nu stond dus volgend weekend als datum dat het kon. Maar nu kan t ineens niet meer doorgaan want er komt een auto voor een klus. Dat kan dan niet anders omdat die auto na het weekend voor de apk keuring moet.

En weer mag ik dus inschikken en gaan de auto's (geld) weer voor de rest.

Ga ik hierover door dan vind hij t gezeur en we moeten blij zijn met wat we hebben en is dat weekend thuis zijn toch ook leuk volgens hem.. tsja wij mogen niet klagen hoe we wonen (vrijstaand met flink wat grond)

Maar ik wil juist een weekend weg om thuis weg te zijn, gewoon leuke dingen doen en genieten zonder gestoord te worden door mensen die weer wat met hun auto hebben zodat hij daar weer druk mee is en ik hier thuis er rekening mee moet houden.

Eerder voordat er zoveel klanten waren die hier thuis kwamen (en hij werkt doordeweeks overdag gewoon voor de baas) gingen we regelmatig eropuit. Zeker wel 5x per jaar een weekendje buiten de grote vakantie om.

Zit nu te bedenken of ik ga kijken of ik met een vriendin of desnoods alleen (niet helemaal want mijn hond gaat dan ook mee)een weekendje ga boeken.

Wat zouden jullie doen?

Amiigo

Re: In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:40

Ik zou lekker met die vriendin boeken hoor :)) Als die dan baalt dat je dat doet moet die maar mee gaan toch?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:42

Ik zou lekker alleen of met een vriendin gaan. Luister naar je gevoel: als jij toe bent aan even er tussenuit en meneer wil niet mee, zou ik het zelf gewoon doen. Je moet goed voor jezelf zorgen! :D

Maar ik zou er dan wel een gesprek met hem over hebben. Je maakt immers niet voor niks afspraken? En je klanten voor je relatie zetten zou ik persoonlijk ook niet accepteren als je al samen weg zou gaan die periode.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:42

Ik zou inderdaad lekker zonder hem gaan. En als hij dan gaat lopen mauwen dan wijs je hem er maar op dat hij zijn prioriteiten niet op orde heeft :P

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:46

Die APK komt niet uit de lucht vallen. Daarnaast hoeft het niet jullie probleem te worden dat hij na het weekeind gekeurd wordt.
Ik zeg ook goed gesprekje aangaan en lekker met vriendin en hond een weekeindje weg gaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:46

Ehm okee, dus hij is automonteur, doordeweeks in loondienst en in het weekend beunt hij thuis bij? Dat is belangrijker dan een weekend met jou?

Misschien dat ik het niet goed begrijp hoor, en wilde hij eigenlijk graag monteur worden maar werd in plaats daarvan accountant of iets anders waar zijn hart niet echt ligt, en doet hij in het weekend iets wat hij wel graag doet.

Dat is nogal een verschil. In beide gevallen zou ik inderdaad gewoon met een vriendin of alleen een weekend weggaan. Het is goed om plannen te maken, en ook om flexibel te zijn in de uitvoering ervan.

Maar als je vriend ook doordeweeks als automonteur werkt zou ik me wel gaan afvragen of je graag tweede keus wil blijven :o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:50

Lekker weggaan, en het zijn probleem laten zijn dat hij niet mee kan.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:53

Koper schreef:
Ehm okee, dus hij is automonteur, doordeweeks in loondienst en in het weekend beunt hij thuis bij? Dat is belangrijker dan een weekend met jou?

Misschien dat ik het niet goed begrijp hoor, en wilde hij eigenlijk graag monteur worden maar werd in plaats daarvan accountant of iets anders waar zijn hart niet echt ligt, en doet hij in het weekend iets wat hij wel graag doet.

Dat is nogal een verschil. In beide gevallen zou ik inderdaad gewoon met een vriendin of alleen een weekend weggaan. Het is goed om plannen te maken, en ook om flexibel te zijn in de uitvoering ervan.

Maar als je vriend ook doordeweeks als automonteur werkt zou ik me wel gaan afvragen of je graag tweede keus wil blijven :o

Ja hij is automonteur en werkt doordeweeks voor de baas in de garage. In het weekend beunt hij bij huis, en vaak ook enkele avonden doordeweeks

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:54

Wanneer mijn partner dit zou flikken boekte ik een week naar Curaçao of zo. Geld voor je partner zetten terwijl je je goed kunt redden is gewoon asociaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:59

Handig! Hij heeft een extra klus dat weekend, dus dan is jouw budget nog hoger! Winst! :D

Zou dus lekker gaan en er ook niet op bezuinigen. :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:01

Ik zou toch weggaan, al dan niet met een vriendin, en er naar je vriend niet teveel woorden aan vuil maken.

Jij hebt er behoefte aan om even weg te gaan, hij niet. Prima toch. Ook als je samen bent, is een eigen leven belangrijk. Al helemaal als hij jou blijkbaar (niet meer?) als een prioriteit ziet.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:28

Tja, hier ook relatie met een automonteur / eigenaar sloperij gehad.
Ja, ze werken veel.... en ja dat geld is ook voor de partner, daarom een mooi huis gebouwd , paardjes aan huis etc etc.

Wij gingen nooit samen weg eigenlijk....
Hij ging motorcrossen met zijn maten in Marokko of een week wintersporten met vrienden.
Ik ging een week op pad met de paarden en vrienden.

samen gedaan :
We zijn 1x een week naar Zweden geweest met vakantie ( nou ja, onderdelen voor een F150 brengen en in ruil een week bij hun in een huisje )
En een weekend Santa Pod, races kijken met vrienden...
En 3 weken amerika vakantie + sloperijen bezoeken....

ik vond alles leuk...maar we lieten elkaar ook wel vrij daarin.

Ik zou lekker samen met een vriendin weggaan (+ hond)en daarvan genieten als ik jou was!!!
En als je je alleen vermaakt, waarom niet óók dat doen

Een weekje samen weg komt vanzelf wel weer.... en zo niet : mocht je je daarin dus totaal niet in kunnen vinden en geen vrede mee hebben....goed over de relatie nadenken of je dit wilt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:55

Mandy_89 schreef:
Nu stond dus volgend weekend als datum dat het kon. Maar nu kan t ineens niet meer doorgaan want er komt een auto voor een klus. Dat kan dan niet anders omdat die auto na het weekend voor de apk keuring moet.

Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de auto. Je krijgt ruimschoots van te voren een briefje van de RDW op welke datum je auto gekeurd moet worden.

Als jouw vriend al een andere klusauto in dat weekend had staan, had die eigenaar ook pech gehad.

Maar ik zou dus lekker alleen gaan, of met een vriendin. Afspraak is afspraak, en de laksheid van een auto-eigenaar zou daar niet tussen moeten kunnen komen. Niet jouw probleem, en ook niet van je vriend.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:58

Ik zou ook alleen of met vriendin gaan. Vindt hij dat niet leuk moet die zelf verandering aanbrengen. Vindt die het prima, dan weet je je oplossingen voor wanneer je eruit wil en hij niet mee wil

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:00

Ik denk dat het handig is om hier een goed gesprek over te hebben, dat je het ècht belangrijk vindt om regelmatig een weekend vrij te houden voor jullie zelf, waarin hij dus geen klussen aanneemt.

Dat hij beseft dat het voor jou belangrijk is. En hij ook duidelijk communiceert aan zijn klantjes dat ze eerder met zulke dingen moeten komen omdat hij soms gewoon niet direct beschikbaar is.

Hij heeft nu blijkbaar het idee dat het okee en vrijblijvend is voor jou. Hoeft geen rottigheid te zijn.
Gewoon even goed over praten :j

En als je het leuk vindt om dit weekend op eigen houtje weg te gaan, dan doe je dat toch gewoon.
Je had het toch al ingepland immers...? Moet je wel een beetje oppassen dat hij niet denkt van "Oh als ze dan zelf gaat vind ik het ook wel prima, dan doe ik lekker mijn eigen ding" en dat je dan een volgende keer dan weer hebt dat hij niet beseft dat het voor jou belangrijk is om met hèm te gaan :P

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:06

Wat al vaker gezegd wordt: ga samen praten over wat jullie belangrijk vinden, de financiële situatie nu, op middellange termijn en langere termijn, wat zijn de valkuilen in jullie relatie en wat houdt jullie bij elkaar? Samen de toekomst voor ogen houden, weten wat er belangrijk is voor je partner en de valkuilen kennen vinden wij belangrijk om onze relatie goed te houden

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:10

Volgens mij gaat dit veel meer over gezien worden. Voel je je nog belangrijk voor je vriend? Of ben je meubilair? Spelen jouw wensen,jouw persoon nog een rol?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:18

Ik zou voor nu ook lekker zelf gaan. Jezelf verwennen, ik vind het heerlijk om af en toe met niemand rekening te hoeven houden en de hele dag te kunnen doen waar ik zin in heb :D
Ik ga dan ook bewust een paar keer per jaar een midweek er tussenuit in mijn eentje <3

Maar ik zou er ook zeker eens over praten, en duidelijk maken dat je ook met hem eens een weekend eruit wil en dat hij volgende keer niet zomaar ander werk aanneemt. Hij mag best eens zijn prioriteiten op orde stellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:55

troi schreef:
Volgens mij gaat dit veel meer over gezien worden. Voel je je nog belangrijk voor je vriend? Of ben je meubilair? Spelen jouw wensen,jouw persoon nog een rol?

+1

Gaat zowat al het geld en zijn tijd nu naar de auto’s? En waarom? Puur “omdat ik dat leuk vind” is natuurlijk geen antwoord van je vriend. Waarom kan hij het weekend met jou wel laten schieten maar de apk niet wat later plannen?

Verder gewoon lekker de hort op gaan als je dat wilt. Zeker! Boek een weekend.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:01

troi schreef:

Ik vind het ook echt niet ok! Tenzij jullie echt elk dubbeltje om moeten draaien (maar dan ga je waarschijnlijk ook niet zo snel een weekendje weg).
Voor nu zou ik met een vriendin gaan, tenzij je geen piekeraar bent dan kun je ook alleen :+ Maar er wel met je vriend een serieus gesprek over hebben.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:16

troi schreef:

Mee eens. Dat iemand druk is met zijn werk/hobby is tot daar aan toen (kan menig bokker of meepraten) maar je moet wel tijd voor elkaar maken/verbinding met elkaar zoeken met regelmatig. En als ik jou zo begrijp heb jij daar wel behoefte aan. En ben ik het met sommige voorgangers eens dat je vriend nou niet echt een gegronde reden heeft om het nu af te zeggen. De eigenaren van die auto die nu komt wisten allang dat de APK eraan zat te komen. Dan hadden ze dat eerder en anders af moeten spreken, zeker als ze wisten dat er werk aan zat. En je vriend had dat weekend gewoon niet voor moeten stellen. Dan maar na het weekend en moet die APK maar even wachten. Dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar, niet van je vriend. Dus ik snap dat hier misschien meer 'zeer' achter zit wat wellicht eens aangestipt moet worden.

Maar voor nu zou ik zeggen ga lekker. Met vriendin of alleen. jij hebt het nodig en misschien zet het hem aan het denken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:41

dioni schreef:
Die APK komt niet uit de lucht vallen. Daarnaast hoeft het niet jullie probleem te worden dat hij na het weekeind gekeurd wordt.
Ik zeg ook goed gesprekje aangaan en lekker met vriendin en hond een weekeindje weg gaan.

Je moest eens weten hoevaak APK voor de gemiddelde klant zomaar ‘ineens’ uit de lucht komt vallen. Mijn partner heeft ook legio van zulke klanten. Of van die grapjassen die op donderdag bellen voor een checkup/grote beurt voor de vakantie en als er dan gevraagd wordt, wanneer gaat u? Het antwoord doodleuk ‘komende zaterdag ‘ is. Ze hebben niet in de gaten dat de agenda’s voor de komende vier tot zes weken vol zitten.

Maar ik zou ook gewoon alleen op vakantie/weekend weg gaan. En toch ook een gesprek hebben over prioriteiten en het belang van ook samen dingen doen. En als hij weekenden vrij plant, dan zijn die ook vrij, tenzij in goed overleg.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 17:43

Hannanas schreef:
troi schreef:

+1

Gaat zowat al het geld en zijn tijd nu naar de auto’s? En waarom? Puur “omdat ik dat leuk vind” is natuurlijk geen antwoord van je vriend. Waarom kan hij het weekend met jou wel laten schieten maar de apk niet wat later plannen?

Verder gewoon lekker de hort op gaan als je dat wilt. Zeker! Boek een weekend.

Zijn tijd gaat naar de auto's. Geld daarintegen wordt ermee verdient.
En dat vind hij leuk. De spaarrekening spekken.

Maar dat is in de loop van de jaren steeds meer geworden. Meer klanten gekregen maar het worden er eigenlijk teveel om naast het werk te doen. Maar hij kan geen nee zeggen omdat het goed verdient

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:44

Misschien is dat dan meer het gesprek wat je met hem moet voeren...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:45

Mijns inziens heeft hij zijn prioriteiten niet op orde, maar goed, dat moeten jullie samen uitzoeken.
Ik zou me niet laten tegenhouden door zo iemand en lekker weg gaan. Vraag een vriendin of ga alleen, allebei leuk.

Ik ben in de afgelopen maand 2x lekker een nachtje in mijn uppie weg geweest zonder mijn man (die heeft overigens wel zijn prioriteiten op orde, maar ik wilde zelf even weg). Heerlijk hoor.