Hetzelfde Netflix-profiel kunnen gebruiken op twee adressen - Premium?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Hetzelfde Netflix-profiel kunnen gebruiken op twee adressen - Premium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 11:31

Ik heb Netflix Standaard, en ik kijk Netflix op mijn televisie en soms op laptop of mobiel. Mijn partner en ik wonen niet samen, en ze zou graag ook Netflix kijken als ze niet bij mij is.

Tegenwoordig kun je voor €3,99 per maand 1 extra lid (een nieuw huishouden) toevoegen. En bij het toevoegen van 1 extra lid moet je een eigen account aanmaken.

We willen echter graag hetzelfde profiel blijven gebruiken, omdat bij een nieuw profiel/account het algoritme nog niet op je kijksmaak is ingesteld :) . Stel dat we Netflix Premium nemen, waarbij je vier apparaten tegelijk kunt ondersteunen (dus 4 tv's, laptops en/of mobiele telefoons), kan zij in haar huis dan ook inloggen op mijn Netflix-account, of zijn ze daar tegenwoordig heel strikt in? Als we dit doen, is er dan een kans dat mijn eigen account geblokt wordt? Een premium-account nemen is slecht 1 euro duurder, dan een standaard account nemen en 1 extra lid toevoegen, het gaat ons dus puur om het reeds opgebouwde kijkprofiel/kijkalgoritme.

Hieronder staat de informatie over accounts, zoals gekopieerd van de Netflix website.

Netflix Standaard
Standaard: € 13,99/maand (extra-lidplekken* kunnen worden toegevoegd voor € 3,99/maand per plek)
Onbeperkt aantal series, films en mobiele games zonder reclame

Kijk op twee ondersteunde apparaten tegelijk

Kijk in 1080p (Full HD)

Download op twee ondersteunde apparaten tegelijk

Optie om maximaal één extra lid dat niet bij jou woont, toe te voegen

Netflix Premium
Premium: € 18,99/maand (extra-lidplekken* kunnen worden toegevoegd voor € 3,99/maand per plek)

Kijk op 4 ondersteunde apparaten tegelijk

Kijk in 4K (Ultra HD) + HDR

Download op 6 ondersteunde apparaten tegelijk

Optie om maximaal twee extra leden die niet bij jou wonen, toe te voegen

Ruimtelijke audio van Netflix

Extra leden

Als je Netflix wilt delen met mensen buiten je huishouden, kun je een extra lid toevoegen aan je Netflix-account tegen een lagere prijs.

De accounteigenaar betaalt voor de plek van het extra lid.

De accounteigenaar beheert het toevoegen of verwijderen van extra leden.

Extra leden hebben hun eigen account, wachtwoord en profiel. Ze hebben geen invloed op de gebruikerservaring van de accounteigenaar.

Extra leden moeten zich bevinden in hetzelfde land als waar de accounteigenaar zich heeft geregistreerd bij Netflix.

Voordelen voor extra leden

Extra leden hebben veelal dezelfde voordelen als de accounteigenaar:

Dezelfde audio- en videokwaliteit als de accounteigenaar.

De vrijheid om Netflix buitenshuis te kijken

De belangrijkste verschillen voor extra leden:

Kijken op slechts één ondersteund apparaat tegelijk

Downloaden op slechts één ondersteund apparaat tegelijk

Dezelfde maandelijkse limiet als het abonnement van de accounteigenaar

Eén profiel (geen Kids-profiel)

Kimbers

Re: Hetzelfde Netflix-profiel kunnen gebruiken op twee adressen - Premium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 11:52

Ik had altijd premium met 4 schermen. Mijn ouders keken dan in hun huis gewoon op hun eigen scherm.

Sinds vorig jaar kon dit niet meer en heb ik ze als extra lid moeten toevoegen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:12

Dat is inderdaad echt niet meer mogelijk. Je zult haar echt als extra lid moeten toevoegen als ze niet in hetzelfde huishouden zit. Als ze daarop dan dezelfde dingen gaat kijken als ze nu bij jou doet dan zit dat algoritme er al heel snel weer in.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:14

kan wel hoor, alleen krijg je om de zoveel tijd de vraag voor een code in te geven en dan werkt het gewoon weer.
tenminste zo gaat dat bij ons

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:44

Je account wordt niet geblokkeerd, maar je moet met regelmaat een extra code invoeren.
Wat wij deden was van de ene persoon het e-mailadres en van de ander het telefoonnummer, dan was op beide adressen de code beschikbaar en kon je zo weer verder kijken. :)

Maar je moet ze wel als extra lid aanmelden inderdaad.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:14

Wij hadden voorheen abbo voor 4 schermen.
Mijn moeder keek op ons account mee.

We hebben net zolang gewacht totdat mijn moeder melding kreeg dat ze er niet meer in kwam.
Toen hebben we ons account terug gebracht naar 2 apparaten (wij zijn ook maar met zijn 2 en) en haar als extra lid toegevoegd bij ons.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:16

Afhankelijk van hoe je netflix kijkt kan het lukken, zonder exta lid.

Ik woon nu een jaar niet meer bij het hoofdadres, maar kan nog altijd zonder problemen kijken. Wel kijk ik alleen via m'n telefoon of laptop. Ook nog nooit de vakantie code moeten gebruiken.
Een ander lid van de familie keek alleen netflix op de tv, daarvoor moest wel altijd een vakantie code worden ingevuld. Na een aantal keer kan dat niet meer, die heeft nu dat extra lid abonnement. Het oude profiel op het hoofdaccount kon mee genomen worden, dus de voorkeuren enzo bleven intact.

Maar als jullie nu geen sub profielen hebben werkt dat natuurlijk niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:32

Ik loop daar mee te worstelen, je zou het op vakantie moeten kunnen gebruiken en dan de wifi daar instellen. Maar dat werkt gewoon niet, niet met mijn mobiele wifi en niet met de vaste wifi. Een huishouden maar twee adressen af en toe. Soms werkt de code wel. Soms moet het hele huishouden omgezet worden. En dan het terugzetten wat dan weer niet lukt. Ergerlijk. Maar ook de duurdere op twee schermen variant werkt niet :n

En het is dan niet eens op twee locaties kijken maar of de ene locatie of de andere locatie. -O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:34

Kan je het profiel niet kopieren? Er staat ongetwijfeld ergens op je computer een bestandje met je profiel. Je zou even moeten googelen hoe dat heet en waar Netflix dat bestand opslaat, in welke map.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:02

Ik zou het risico niet nemen en gewoon een extra lid toevoegen. Mijn nichtje en haar ouders waren hun account kwijt na drie keer een code te hebben moeten invoeren.
En terecht ook wel, je maakt feitelijk misbruik van het systeem.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:59

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-03-25 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:09

Ik heb daar geen last van. Wij hebben premium en ik ben minstens 2 x per week op een ander adres (zelfs ander land) en kan daar gewoon via de tv mijn eigen profiel gebruiken.
en zowel thuis en als ander adres geen problemen.
(ik gebruik geen vpn, of stream via mijn telefoon/pad of computer)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:35

Alane schreef:
Ik heb daar geen last van. Wij hebben premium en ik ben minstens 2 x per week op een ander adres (zelfs ander land) en kan daar gewoon via de tv mijn eigen profiel gebruiken.

Natuurlijk kan dat. Zou ook van den zotte zijn als je netflix niet kan gebruiken als je afentoe elders bent.

Als je dit dagelijks op dezelfde tv doet elders dan thuis dan gaat dit niet lukken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:44

Mij lukt het dus niet zonder continue moeten wisselen, account aanpassen en weer terug, bloed irritant waardoor ik merk dat ik gewoon geen fut heb om alweer de boel om te zetten. Ik ben hetzelfde huishouden dat af en toe elders wil kijken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:15

Kimbers schreef:
Alane schreef:

Natuurlijk kan dat. Zou ook van den zotte zijn als je netflix niet kan gebruiken als je afentoe elders bent.

Als je dit dagelijks op dezelfde tv doet elders dan thuis dan gaat dit niet lukken.

Minimaal 2 x per week elders, soms vaker.
We hebben premium en meerdere profielen (altijd al gehad)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:28

Voor een keer kan dat maar structureel gaan ze merken en dan krijg je meldingen. Ik ben ook extra lid op mijn moeders account.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:28

Eva1975 schreef:
kan wel hoor, alleen krijg je om de zoveel tijd de vraag voor een code in te geven en dan werkt het gewoon weer.
tenminste zo gaat dat bij ons

Hier was dat ook zo maar op een gegeven moment kwam dat elke dag wel 2 keer. Toch echt beter dus om een extra lid toe te voegen. :)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:42

Ik heb samen met een vriendin een account en idd zoals veel al zeggen, vraagt ie op een gegeven moment om een code. Wat bij ons tot nu toe wel werkt is dat ik dan weer een keer bij haar thuis netflix open, zodat hij merkt dat ik op dat ip adres inlog en dan doet ie het weer een tijdje

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:01

Wij hebben hier geen problemen mee. Wij hebben een premium account en mijn schoonouders zitten ook gewoon bij ons. Zonder dat we extra betalen. Wij hebben nog nooit melding gehad van het invoeren van een code. Zal hier wel komen doordat onze (jonge) kinderen op beide adressen vaak Netflix kijken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:01

Mijn schoonmoeder kan nog altijd gewoon op ons account kijken,heb geen premium account.

Ze zet dan af en toe een tekenfilm aan op de baby account als ze oppast

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:31

Indien jullie ook regelmatig op dezelfde wifi zitten verwacht ik weinig problemen. Je kunt inderdaad gezeur krijgen om de code. Maar goed, ook dat valt op te lossen en desnoods kun je altijd nog upgraden als het toch niet werkt.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:55

Gewoon om de paar weken eens een code ingeven die netflix vraagt. Werkt bij ons al de hele tijd sinds dit veranderd is goed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:02

Als je televisie casting ondersteund (of je er een chromecast aanhangt), kun je op het andere adres ook via de telefoon kijken en dan naar de televisie casten, ipv app op de televisie gebruiken. Dit werkt prima. Alleen je moet dan wel steeds via de telefoon het nieuwe programma of film selecteren, ipv met de afstandsbediening. Je kunt de afstandsbediening dan wel gewoon gebruiken voor pauze en door of terug spoelen. Aangezien je telefoon ook regelmatig op de wifi van de ander zit, zal die niet snel moeilijk gaan doen verwacht ik.

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit. Het is niet alsof je er eindeloos aan vast zit. Als het teveel gedoe geeft kun je altijd terug naar standaard en alsnog een lid toevoegen.