Woningontruimer gezocht/ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Woningontruimer gezocht/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 20:26

Vanwege verhuzing van een naaste naar verzorgingshuis, moet de achtergebleven woning leeg en in de verkoop.
Er staat ontzettend veel in qua meubels en losse spullen, en wij rijden het zelf niet om te doen.
Heeft iemand goede ervaringen met een ontruimingsbedrijf, omgeving Hoorn?
Al een aantal landelijke ontruimers om een offerte gevraagd, maar daar ontvang je gewoon geen reactie meer van.

prompter

Re: Woningonteuimer gezocht/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:27

Plaatselijke kringloopwinkel al geprobeerd? Die doen dat ook vaak.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:28

prompter schreef:
Plaatselijke kringloopwinkel al geprobeerd? Die doen dat ook vaak.

Zou ook mijn tip zijn

Queijo

Re: Woningontruimer gezocht/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:36

Mijn ervaring met de kringloop is dat je het zelf buiten op de stoep moet zetten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 20:37

Het gaat om veel meer dan een paar meubels. En de meubels zijn ook niet echt in nette staat meer en echt erg oud. Denk niet dat de kringloop dat doet? Heb ook gehoord dat kringloopwinkels knappe meubels al niet eens meer aannemen omdat ze vol zitten.
Maar kan een navragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:41

Nee dat doet de kringloop niet.
Die nemen hoogstens mee wat ze erg graag willen de rest laten ze staan.

Gaat het om een huurhuis?
Weet dat bij mijn moeder de kinderen van de vorige bewoner zijn geholpen door iemand die de woningbouw aanraadde.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-03-25 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:42

Hier heeft de kringloop (tegen betaling uiteraard) destijds het huis van mijn moeder leeg geruimd en bezemschoon opgeleverd. Sommigen bieden deze dienst aan.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:59

Ik zou eerst een paar kringloopwinkels in de omgeving proberen. Dan is het misschien in één keer leeg.
Hier is ook een Facebook groep: Gun het de ander, alles gratis. Misschien is zoiets er ook in de omgeving van Hoorn? Met hulp van die Facebook groep hadden we een bungalow in 1,5 week bijna leeg. Iedereen die iets kwam halen vroeg ik of ze nog meer konden gebruiken, want alles moest weg. Mensen blij, wij blij. En wat nog over was hebben we naar de kringloop gebracht. Dat was echt niet veel meer.
Op marktplaats.nl zetten, prijs Gratis, ook Gratis in de titel zetten, is ook nog te proberen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 21:08

prompter schreef:
Hier heeft de kringloop (tegen betaling uiteraard) destijds het huis van mijn moeder leeg geruimd en bezemschoon opgeleverd. Sommigen bieden deze dienst aan.

Daar ga ik even naar kijken.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:10

Lepra stichting heeft het huis van onze buren compleet leeg getrokken. Geen idee of ze dat ook bij jullie in de buurt doen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:37

veneri schreef:
prompter schreef:

Daar ga ik even naar kijken.

Als zij het zelf niet doen kunnen ze misschien wel iemand anders adviseren. Ze zullen wel vaker die vraag krijgen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:41

Als er verder niks meer van waarde staat zou ik in een plaatselijke facebook groep een dag zetten ( dat je er zelf ook bij kunt zijn)
Dat mensen gratis spullen uit kunnen komen zoeken. Wat foto's alvast er bij en de tekst wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Grote kans dat 80% dan al weg is....
Sommige mensen kunnen alles gebruiken of nemen dingen mee om door te verkopen maar dan heb je er zelf verder geen omkijken naar.

Als je er zelf bij bent die dag ( of paar uur bijvoorbeeld op een zaterdag van 10 tot 13 ofzo zullen ze ook gerust netjes doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:51

Vaak doen schoonmaakbedrijven dit ook wel.
Zou een in je buurt bellen en die vragen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:52

Ik heb voor de laatste dingen uit mijn huis een kringloop winkel gebeld die zowel ophaald gebruikt wat ze nog kunnen gebruiken en de rest gaat helaas naar de stort, netjes bezemschoon opgeleverd de ruimtes die zij moesten doen. :j al ging het even bijna fout met mijn lego. Die stond al in de vrachtwagen toen we erachter kwamen dat ze de verkeerde kamer aan het leegruimen waren %) dat was wel even heel hard schrikken, gelukkig alles opgelost,

Ik heb wel heel lang moeten rondbellen voor ik een bedrijf had gevonden die het wilde komen doen. Er kan een prijskaartje aanhangen dat wel. -O-

Eventueel zou je eerst een advertentie kunnen zetten met gratis ophalen wat iemand nog wil hebben. En wat achterblijft dan laten weghalen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:04

Als het ook servies e.d. betreft en je bent er niet aan gehecht: een rage room in de buurt?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:05

Je zou contact kunnen zoeken de Oprommerloads uit Oude Biltzijl. Die rijden door het hele land om woningen leeg te halen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:15

Ik zie hier in de omgeving wel eens foto's van tuinen die vol grof afval liggen, mensen vragen dan op Facebook mensen die kunnen helpen ruimen. Gek genoeg reageren er altijd mensen op.

Zou dat eerst gewoon proberen, alles wat hun doen hoef je zelf niet (betaald) te laten doen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 08:28

Ik vind het wat oneerbiedig om andermans spullen zo buiten te grabbel te zetten.
Als het nou mijn eigen spullen waren was het wat anders...

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 08:33

Je zou ook nog een oproepje kunnen doen in een lokale Facebook groep. Zie het hier ook wel eens voorbij komen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:05

Heb je al een makelaar op het oog? Neem daar gewoon even contact mee op, zij hakken wel vaker met dit bijltje en weten vermoedelijk precies wie er in de buurt dit soort dingen doen.
Heb je nog geen makelaar op het oog, bel er dan een zwikkie op, en ga in zee met degene die zegt het huis 'bezemschoon' (mooie makelaarsterm) te kunnen opleveren bij verkoop.
Tip: laat eerst binnenfoto's maken voor de verkoop vóór het huis leeg gaat.

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:10

Heb je een pb gestuurd met een goed en betrouwbaar adres die dat doen in die omgeving ;)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:43

Wij hebben in oktober het huis van mijn schoonmoeder in Purmerend laten leeghalen. Kringloop wilde alleen goede bruikbare spullen. We hadden diverse offertes rond de 4000 euro en hebben het uiteindelijk een bedrijf uit Purmerend laten doen. We hadden ook een offerte van de woningbouw maar die was nog duurder.

De leegruimer gaf ook duidelijk aan welke dingen het extra duur maakte. Bijvoorbeeld Een matras mag je zelf gratis naar de stort brengen, maar als een bedrijf dat doet, moeten ze daar 150 euro voor betalen.

Wij hebben de sleutel afgegeven en het bedrijf heeft in een paar dagen huis, schuur en tuin leeggehaald, zodat wij het huis zonder problemen konden opleveren aan woningbouw

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:19

wij hebben de verkoopmakelaar om advies gevraagd, goed bevallen. is alleen omg Den Bosch dus daar heb je niets aan, maar wellicht weet jullie makelaar ook iemand.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 12:31

petra8 schreef:
Wij hebben in oktober het huis van mijn schoonmoeder in Purmerend laten leeghalen. Kringloop wilde alleen goede bruikbare spullen. We hadden diverse offertes rond de 4000 euro en hebben het uiteindelijk een bedrijf uit Purmerend laten doen. We hadden ook een offerte van de woningbouw maar die was nog duurder.

De leegruimer gaf ook duidelijk aan welke dingen het extra duur maakte. Bijvoorbeeld Een matras mag je zelf gratis naar de stort brengen, maar als een bedrijf dat doet, moeten ze daar 150 euro voor betalen.

Wij hebben de sleutel afgegeven en het bedrijf heeft in een paar dagen huis, schuur en tuin leeggehaald, zodat wij het huis zonder problemen konden opleveren aan woningbouw

Welk bedrijf was dat? Mag ik vragen wat de uiteindelijke kosten geweest zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:25

Ik was uiteindelijk iets van 400 euro kwijt voor alles.