Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Geluk zit niet in huizen maar in jezelf denk ik. Ben je verder een gelukkig mens?
Marigold schreef:Ik heb ook altijd de drang om weer te gaan. Als iemand zegt, dit is jou wijk of stad of dorp dan haast ik me te zeggen: nee hoor, ik woon er gewoon toevallig nu even.
En ongemerkt duurt dat even toch jaren lang. Maar deels verzaken iets aan het huis of tuin te doen want ‘moet toch allemaal weer wit en leeg als ik wegga..’.
Ik herken het dus wel. Ik denk zelf dat dicht bij de situatie waarin je opgroeide leven wel het fijnst is voor veel mensen. In een dorp is echt iets anders dan op fietsafstand van een dorp.
Sowieso qua reuring en spontaniteit.
Soms zou je willen dat je je innerlijke wichelroede kon activeren en volgen. Om uiteindelijk daar waar die je laat belanden, je netwerk en leven op te bouwen zolang je daar de ruimte nog voor hebt (qua sociale verplichtingen, werk en geld).
Het is in elk geval wel goed voor je om er eens echt bij stil te staan denk ik. En je gevoel serieus te nemen.
Juut schreef:1 1/2 jaar is ook relatief kort. Ik woon nu een ruime 2 jaar in mn huidig huisje, en pas nu begint het echt thuis te worden.
Konstantine schreef:Juut schreef:1 1/2 jaar is ook relatief kort. Ik woon nu een ruime 2 jaar in mn huidig huisje, en pas nu begint het echt thuis te worden.
Hiermee ben ik het oneens.
Mijn partner en ik voelden ons al thuis in ons huis toen we al wel hadden getekend, maar de vorige bewoners er nog woonden. Het was een hele rare gewaarwording om terug naar ons toenmalige huis te fietsen na een avondje op bezoek.
Na de verhuizing moesten we wennen aan het idee dat het van ons was, maar thuis was het vanaf dag 1, in tegenstelling tot waar we hiervoor 10 jaar woonden.
Dit huis lijkt voor ons beide op onze opgroeisituatie, en het ligt in een hele fijne wijk.
Ik denk dan ook dat het bij TS de ligging kan zijn, die anders is dan haar basis, zoals andere mensen ook al noemden.
Hannanas schreef:Het is niet gek hoor. Er zijn zoveel mensen die niet vrijstaand of buiten een kern willen wonen. Je bent niet verwend als je hier niet happy mee bent. Want waarom zou je dat moeten? Net zo veel mensen zouden niet in een Tiny willen wonen terwijl er ook zijn waarvan dat hun grootste droom is. Of zonder huis met camper altijd vrij en remote zijn. Maar net wat bij je past.
Citaat:Geluk zit niet in huizen maar in jezelf denk ik. Ben je verder een gelukkig mens?
Pikeur schreef:Ik ken de buren hier wel maar ik ben inderdaad in een vrijstaand huis precies midden in de dorpskern opgegroeid waardoor ik gewend ben dat je op straat mensen tegenkomt en mijn kind moet ook weleens huilen dat hij niet zomaar naar buiten kan stappen en met zijn vriendjes spelen. Het is maar 3 kilometer inderdaad alleen ik voel me zo vreselijk eenzaam en die speelafspraken moet ik allemaal regelen in plaats van dat ze spontaan naar buiten kunnen stappen.
Pikeur schreef:Marigold schreef:Ik heb ook altijd de drang om weer te gaan. Als iemand zegt, dit is jou wijk of stad of dorp dan haast ik me te zeggen: nee hoor, ik woon er gewoon toevallig nu even.
En ongemerkt duurt dat even toch jaren lang. Maar deels verzaken iets aan het huis of tuin te doen want ‘moet toch allemaal weer wit en leeg als ik wegga..’.
Ik herken het dus wel. Ik denk zelf dat dicht bij de situatie waarin je opgroeide leven wel het fijnst is voor veel mensen. In een dorp is echt iets anders dan op fietsafstand van een dorp.
Sowieso qua reuring en spontaniteit.
Soms zou je willen dat je je innerlijke wichelroede kon activeren en volgen. Om uiteindelijk daar waar die je laat belanden, je netwerk en leven op te bouwen zolang je daar de ruimte nog voor hebt (qua sociale verplichtingen, werk en geld).
Het is in elk geval wel goed voor je om er eens echt bij stil te staan denk ik. En je gevoel serieus te nemen.
Zoals jij het hier schrijft zo voel ik het echt precies ja.
Ik ken de buren hier wel maar ik ben inderdaad in een vrijstaand huis precies midden in de dorpskern opgegroeid waardoor ik gewend ben dat je op straat mensen tegenkomt en mijn kind moet ook weleens huilen dat hij niet zomaar naar buiten kan stappen en met zijn vriendjes spelen. Het is maar 3 kilometer inderdaad alleen ik voel me zo vreselijk eenzaam en die speelafspraken moet ik allemaal regelen in plaats van dat ze spontaan naar buiten kunnen stappen. Al moet ik wel zeggen dat dit dingen zijn die op termijn vanzelf op zullen lossen naarmate ze ouder worden en zelf kunnen gaan fietsen. Hond uitlaten doe ik hier bijvoorbeeld ook nooit want het is linksaf of rechtsaf de weg uit maar dan kom je inderdaad nooit iemand tegen.
Maarja, als ik in een rijtjeshuis zou gaan zitten tref ik misschien wel een gezin met 10 kinderen als buren of iemand die elke dag wil barbecuen in de zomer of noem maar op wat er allemaal kan gebeuren. Het is nergens helemaal perfect en toch krijg ik die rust niet in mijn hoofd. Misschien ook wel juist omdat ik nu zo vaak bij mijn ouders blijf hangen dat ik daarom mijn ouderlijk huis niet echt heb los gelaten en me daardoor niet goed aan mijn eigen thuis hecht.
Komt inderdaad ook bij dat ik niet lekker in mijn vel zit met een ernstig zieke moeder en 2 sterfgevallen afgelopen jaar. Misschien dat ik daardoor ook wel ben gaan denken dat een huis eigenlijk helemaal niet belangrijk is en er daardoor ook minder van geniet.