Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tatjanaa schreef:Ja, dat klopt. In het ziekenhuis dient een BSN controle plaats te vinden en dat kan enkel met een geldig identificatiemiddel. Volwassen hebben vaak een rijbewijs welke hiervoor gebruikt kan worden. Voor kinderen geldt hier ID of paspoort.
Douce schreef:Dit is niet nieuw of althans toen bij mij de oudste geboren werd +-5 jaar geleden was het niet nieuw.
Heb het zelf in het ziekenhuis nog niet nodig gehad maar ja dat betreft het ziekenhuis waar ze beiden zijn geboren. Kan me voorstellen dat een vreemd ziekenhuis er wel naar vraagt.
juval schreef:Zorgpasjes heb ik wel altijd bij me, daar staat ook het bsn nummer op.
In onze gemeente ben ik ruim 100 euro kwijt voor 2 id bewijzen.
juval schreef:secricible schreef:Je haalt 2 dingen door elkaar.
Vanaf 14 heb je een identificatieplicht. Dus moet je vanaf 14 altijd je ID kunnen tonen.
Dan heb ik dat kennelijk totaal gemist. Er is nog nooit naar gevraagd.
juval schreef:Zorgpasjes heb ik wel altijd bij me, daar staat ook het bsn nummer op.
In onze gemeente ben ik ruim 100 euro kwijt voor 2 id bewijzen.
tyleysmiley schreef:Bsn nummer van je kind krijg je na aangifte van de geboorte,dus dat document is prima mocht het ziekenhuis daar om vragen.
Je kind hoeft zo jong helemaal geen eigen id te hebben(uiteraard wel als je op vakantie gaat)
SARINO schreef:En lees je goed in voor de aanvraag van de id kaarten. Ik stond zonder haar vader bij het gemeentehuis maar je moet als beide ouders mee voor de aanvraag.........
Mochten we nog een keer.......