Aangezien Bokt soms handige tips heeft.. Ik zoek een app voor op mijn laptop (Microsoft) die mij herinneringen stuurt dat ik bijv moet gaan staan (ipv op mijn kont de hele dag te zitten) of even een korte pauze moet nemen. Ik wil dat graag, maar vergeet dat steeds als ik gefocust zit te werken.
Ik zoek wel een beetje een subtiele app, zodat als ik in een meeting zit het niet hinderlijk is.
_Anne_V
Geplaatst: 21-03-25 22:03
Ik lees even mee, zoiets kan ik ook goed gebruiken
Ik zet het in mijn agenda. En dan op herhaaldelijk.
Tilmar
Geplaatst: 22-03-25 08:17
Wij hadden vroeger op kantoor Workpace. Dat heet nu Wellbeing. Die laat je pauze houden en soms oefeningen doen. Je kan het 2x wegklikken als het niet uitkomt en daarna moet je echt even stoppen. Ik vond het toen super irritant, maar het is wel goed voor je.. Eigenlijk is het gek dat hier nu helemaal geen aandacht meer voor is. RSI hoor je nooit meer iets van. Het is overigens niet gratis, maar je kan het een maand proberen.
moonsparkle
Geplaatst: 22-03-25 08:21
Ik zou willen dat dit verplicht was op de werkvloer
Ik heb een horloge die bromt aan mijn arm heel subtiel. Ik werk aan de telefoon dus het moet subtiel zijn. Het helpt mij om gebruik te maken van het sta zit bureau en geeft ook rek en strek opties.
DieL_Zor
Geplaatst: 22-03-25 10:07
linoleum schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Pomodoro timer app. Daar zijn veel verschillende van, dus misschien moeite waard om even paar te proberen.
Hier dacht ik ook gelijk aan na elke 25 minuten focus krijg je 5 minuten pauze, dus ideaal voor de rek en strek reminder.
Workrave, ziet er wat ouderwets uit, maar werkt goed, is aardig instelbaar en in de langere pauzes krijg je een oefening te zien die je zou kunnen doen.
Ik ga starten met Workrave uitproberen, en anders zoeken naar een Pomodoro app of Wellbeing!
Sourire
Geplaatst: 26-03-25 12:24
_Christina schreef:
Workrave, ziet er wat ouderwets uit, maar werkt goed, is aardig instelbaar en in de langere pauzes krijg je een oefening te zien die je zou kunnen doen.