Vraag over Iftar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tyleysmiley

Vraag over Iftar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-25 19:30

Hai allemaal,
Mijn zoontje zit op kickboksen en zijn leraar is moslim en heeft ons en zijn leerlingen uitgenodigd om bij de iftar te zijn.
Ik wil nooit ergens met lege handen aankomen,maar heb geen idee wat gebruikelijk is en via Google word ik niet veel wijzer,de een beschouwt het haast als belediging,de ander vindt bloemen leuk,want eten is er al teveel,of toch wel zelf iets maken/halen?
Wat wordt er van gasten 'verwacht'?
Dankjewel alvast <3

MarlindeRooz

Re: Vraag over Iftar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:35

Wat leuk dat je uitgenodigd bent!

Met iftar eten veel moslims vaak dingen die hoog in kcal zijn. Omdat ze natuurlijk maar een korte periode mogen eten.

Je moet er wel aan denken dat het vlees halal moet zijn en dat er geen varken in mag zitten. Let dan ook op gelatine!

Ik zou zelf denk ik een lekker toetje meenemen of bijvoorbeeld een soort tapas achtige hapjes.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:46

Een bloemetje is meestal wel goed. Over het algemeen is er eten genoeg, maar dingen die bewaard kunnen worden en halal zijn, worden ook gewaardeerd. Halal betekent dat er regels zijn voor vlees, geen varken, geen bloed, manier van slachten. Maar voor zoetigheden/desserts bijvoorbeeld ook geen gelatine. Zelf neem ik meestal stroopwafels of appeltaart mee. Of iets vegetarisch, dan zit je qua eetregels eigenlijk altijd goed.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:56

Let met appeltaart wel op; soms word er een ‘topping’ opgedaan van gelatine en appelsap :)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:00

Wat leuk! Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt wat je mee neemt, behalve dan alcohol of dingen die niet halal zijn.
Ook als ik met lege handen aankom ben ik nooit raar aangekeken. De laatste keer heb ik een pot honing meegenomen uit de streek waar ik toen was.