Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Wat zijn de ervaringen qua niveau, wordt op havo of vwo niveau les gegeven, of zijn de verschillen alleen duidelijk in de toetsing, dat vwo zwaarder beoordeeld wordt?
Wat zijn de ervaringen met doorstroom. Ik heb gehoord dat het grootste deel van de leerlingen uiteindelijk in het lagere niveau terechtkomen, dat zou dus voor mijn dochter havo betekenen, waar uiteraard niets mis mee is.
Goof schreef:Blijf overigens wel realistisch, ik kom veel ouders tegen die standaard willen dat hun kind naar het hoogste niveau gaan, terwijl sommigen echt wel worstelen met de overgang naar VO.
Goof schreef:juval schreef:Wat zijn de ervaringen qua niveau, wordt op havo of vwo niveau les gegeven, of zijn de verschillen alleen duidelijk in de toetsing, dat vwo zwaarder beoordeeld wordt?
Wat zijn de ervaringen met doorstroom. Ik heb gehoord dat het grootste deel van de leerlingen uiteindelijk in het lagere niveau terechtkomen, dat zou dus voor mijn dochter havo betekenen, waar uiteraard niets mis mee is.
Ik ga er vanuit dat je een open dag bezocht hebt en informatie hebt opgezocht/ontvangen? Dit zijn juist vragrn om met de school van jullie voorkeur te bespreken.
Sommige scholen bieden werk op 2 niveaus aan in de klas en starten vanaf 1 niveau. Sommige scholen werken standaard op het hoogste niveau.
Ik werk in her VO en een dubbel advies is lastig. Blijf goed bespreken hoe je kind ervoor staat, op welk niveau ze onderwijs krijgt en wat haar doel is voor klas 2.
Blijf overigens wel realistisch, ik kom veel ouders tegen die standaard willen dat hun kind naar het hoogste niveau gaan, terwijl sommigen echt wel worstelen met de overgang naar VO.
Goof schreef:Tuurlijk. Maar op welk niveau de lessen plaatsvinden en of het niveau alleen in de beoordeling van de toetsen zit etc weet alleen de school. De school kan je vertellen hoe ze werken in leerjaar 1.
Citaat:We starten op vmbo-t-plusniveau in de vmbo-t/havo-klassen. Leerlingen die dit niveau goed aankunnen gaan in de loop van de twee jaar richting het havo werken zodat zij zonder achterstanden in klas 3 havo kunnen starten. Dezelfde aanpak hebben we in de havo/vwo-klassen; dan dus vanuit havo-plusniveau. Het is altijd een tweejarig traject.
juval schreef:Heb/had je een keuze dan Christamoor? Ik ben in de veronderstelling dat het advies van de basisschool bindend is en dat er verder geen keus of discussie over mogelijk is. B