Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Wisselende resultaten dus.
Therapeut waar ik contact mee had, heeft morgen een uitvaller dus kan dan al terecht. Ben heel erg benieuwd.
Ik hoop echt zo dat het wat werkt want ik heb toch ik m'n hoofd dat dit me gaat "redden" zegmaar(dat klinkt dramatisch. Redden van m'n gezeik om de angstklachten heen)
Gem schreef:Nyaleti schreef:Wisselende resultaten dus.
Therapeut waar ik contact mee had, heeft morgen een uitvaller dus kan dan al terecht. Ben heel erg benieuwd.
Ik hoop echt zo dat het wat werkt want ik heb toch ik m'n hoofd dat dit me gaat "redden" zegmaar(dat klinkt dramatisch. Redden van m'n gezeik om de angstklachten heen)
De therapeut die ik had was er duidelijk in: als je er niet in wíl geloven, dan werkt het ook niet. Hypnose is geen medicijn, bij mij was het een manier om mijn brein te resetten. Ik had daarna wat hoofdpijn en kreeg de opdracht om mijn gewone leven te hervatten zonder over de hypnose of reacties na te denken. Bij mij werkte het zo goed dat ik vergat om een vervolgafspraak te maken
Nyaleti schreef:Oh ik geloof echt wel dat het deels placebo is in dit geval. Je moet er ook niet tegen gaan "vechten" zegmaar, "voel ik al iets? Is dit nou hoe hypno voelt? Ik voel niks" oid. Ik geloof best dat het dan niet werkt.
Gisteren was vooral intake. Beetje praten over het probleem, uitleg wat het nou is en een korte sessies maar dat was ook introductie ipv echt naar het probleem. Halverwege moest ik hoesten en toen was ik er wel deels uit zegmaar, dus dat was jammer.
Hoewel ik niet denk dat er in deze sessie echt een verschil gemaakt kon worden (ik was toch alert), vind ik het wel jammer dat ik alsnog €150 neer leg voor een introductie. Maar dat wisselt waarschijnlijk ook per therapeut. Volgende week staat de volgende afspraak al en dan gaan we wel de diepte in, ben erg benieuwd.
Wennii schreef:Hoihoi, ik ben HypnoseCoach (zelfde als Hypnotherapeut, alleen zet ik het net anders in) en hypnose kan eigenlijk voor een heel breed scala aan 'klachten' heel goed helpen. Er zit alleen wel veel verschil in therapeuten en waar ik bijvoorbeeld wel verschil in zie is dat het symptoom wordt aangepakt en niet de oorzaak.
Persoonlijk vind ik er ook wat van dat je voor een introductie direct de volle mep betaalt (en 150 euro voor 1 sessie is in ieder geval hier in de buurt ook wel echt prijzig), maar dat is ieder voor zich hoe die dat aanpakt natuurlijk.
Voor het stukje over of het alleen werkt als je erin gelooft; Ik zie het vooral zo dat het alleen werkt als je echt wil veranderen. Ik heb meerdere mensen bij mij gehad die dan uiteindelijk toch niet helemaal de motivatie bleken te hebben om te veranderen, en die vielen uiteindelijk toch wel weer terug. Of mensen die op zoek waren naar een Quick Fix (of, jij gaat mijn probleem voor mij oplossen). Wat dat betreft is hypnotherapie net als alle andere therapieën heel plat gezegd alleen de tool, maar ben jij degene die het werk doet (of dat nou verwerken is van trauma, stoppen met roken of afvallen is bijvoorbeeld). Bij hypnotherapie zit m de kracht in het heel diep van binnen bijvoorbeeld iemand weer contact laten maken met zijn gevoel, of zijn innerlijke kracht om stappen te zetten, en waarmee je een soort ripple-effect creëert waardoor die persoon verder kan. En dat is heel mooi en waardevol. En de mensen die dus écht vooruit willen die gaan er ook vol voor en daar kan 1 sessie echt een wereld van verschil maken en bijvoorbeeld herstel versnellen of heel cliche zorgen voor dat ze de sigaretten laten liggen. Je werkt namelijk niet met de sigaretten an sich, maar met de verlangens die daaronder liggen -> een gezonder leven, langer leven, etc.
Even voor de duidelijkheid, ik schets dit nu vrij zwart-wit he, iedereen is anders en wat voor de een heel goed werkt, werkt wellicht minder voor de ander, zoals met alles