Welke internetmakelaar... ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jibberjabber

Welke internetmakelaar... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 19:34

Mag ik van jullie, jullie ervaringen met internetmakelaars als je een ingeschakeld hebt ? Zowel de goede als de slechte :+
Mag uiteraard per PB.
Willen graag ons huis verkopen en doen dat het liefste zelf.
Bedankt alvast.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:49

Ik verplaats dit topic naar leven zonder paarden.

Douce

Re: Welke internetmakelaar... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:39

Wij hebben ons huis gekocht via Makelaarsland. Eerst zelf aan begonnen, uiteindelijk toch via hun een makelaar in de hand genomen daar we geen standaard huis hadden en zelf minder om konden gaan met de mensen die dat aantrok :') .

Maar beide uiteindelijk goed bevallen eigenlijk.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:49

Het is een beetje afhankelijk waar je de internet makelaar voor nodig hebt en wat je er financieel aan kwijt wil. Belangrijkste is vaak dat je woning op funda te vinden is. Of je zelf goed bent in het maken van foto's (zorg dat alles netjes en opgeruimd is) en of je zelf een goede beschrijving kunt geven van jullie woning en omgeving (wat vonden jullie de pluspunten en kan voor een ander een pluspunt zijn) dan kun je ook veel in eigen beheer doen. Zorg dat je eerlijk bent en probeer zelf ook de mogelijkheden in jouw woning te zien. Ligt je woning bijvoorbeeld naast een drukke weg, vertel dat dan als positief punt: nabij doorgaande weg naar alle belangrijke uitvalswegen richting die en die plaats waar alles te vinden is. Of vertel dat het kantoor beneden kan worden gebruikt als slaapkamer en gelijkvloers woning mogelijk is. (levensloopbestendig)

Bedenk vooraf of je zelf ook kan en wil onderhandelen. En of je zelf instaat bent om mensen een rondleiding te geven in jouw woning. Belangrijkste is vooral dat je een makelaar vindt die voldoet aan jouw wensen en die de dingen die jij niet wil of kan doen voor jou kan regelen. Naar aanleiding hiervan kun je vaak goed beslissen welke makelaar het best bij jullie past. Zo zelf met internet makelaars ook alleen goede ervaringen gehad.

jibberjabber

Re: Welke internetmakelaar... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 12:15

@ C_arola bedankt.
En ook de posters bedankt voor hun input. Ik ga er mee aan de slag. Eventuele verdere reacties hoor ik ook graag.