Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Er komen binnenkort waarschijnlijk een aantal chalets te koop. Maar niet in Drenthemaar Brabant.
En het is niet op iemand zijn/haar erf maar eigen grond. Geen park. Er komt op dat gebied woonbestemming.
Ik ben zelf bezig met de koop van èèn maar ik verwacht als de woonbestemming rond is er meer te koop zullen komen. Wel zullen ze er flink voor moeten betalen.
Idd mag er wel wat als je zelf een tuin hebt. In de vorm van een mantelzorg woning (woonunit)
Dit kun je bespreken met je gemeente.
Majabeestje schreef:Een chalet zal je eerder vinden op een vakantiepark waar je permanent mag wonen. Die zijn er niet zoveel en de vraag is ook of je dat moet willen..
Bij iemand op het erf zie je vaak in een mantelzorg-constructie. Dus bij een van de kinderen op het erf.
Je hebt wel van die type aanleunwoningen met tuintje bij een zorgcentrum. Weet niet of ze daarvoor in aanmerking komen.
En wij hebben in deze gemeente ook wel een klein woonwijkje met kleine, geschakelde bungalows met dus tuin waar met name ouderen wonen. Zoiets zou wel geschikt kunnen zijn denk ik. Het zijn koopwoningen maar er is zelden eentje te koop.