Online Frans leren. Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Online Frans leren. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 12:46

Omdat wij graag in Frankrijk komen zou ik graag de Franse taal wat beter willen leren spreken.
Liefst via een online cursus gezien mijn onregelmatige werk (in combinatie met paarden :) )

Heeft iemand suggesties waar? Via Google kom ik op tientallen aanbieders van taalles. Van goedkoop tot super duur.

Graag jullie tips!

Suzanne F.

Re: Online Frans leren. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:37

Ja Duolingo. Dat is wel een van de meest bekende en staat goed aangeschreven.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:48

Ik heb Frans geleerd via duolingo, en door het daarna veel in de praktijk te brengen daar. In het begin had ik er niet zoveel vertrouwen in, maar inmiddels spreek ik toch een aardig woordje Frans en kan ik echt goede gesprekken voeren! Je moet alleen wel echt elke dag even de tijd erin steken.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 14:00

Ik dacht dat dat met name woordjes leren was.

Dank voor de tip. Ik ga dalijk eens kijken!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:21

Je krijgt geen specifieke grammatica uitleg, maar je krijgt wel verschillende zinnen met verschillende werkwoorden dus op die manier leer je alsnog zinnen maken. Ik raad je wel aan om meerdere lessen per dag te doen, want als je er maar 1tje per dag doet gaat het heeeeel langzaam. Ik heb inmiddels bijna 800 dagen streke :)

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:38

Voor vragen over Frans kun je ook terecht bij het Duolingo topic:
[LZP] Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Ik doe intussen bijna een jaar Frans, zowel vanuit het Nederlands als het Engels (langere cursus). Gewoon elke ochtend een kwartier of half uur. Ik heb intussen wel een betaald abo, en had eerder het spelelement al uitgezet (dat was leuk in het begin, maar joeg me naar mijn gevoel teveel op toen de leerstof moeilijker werd).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:02

Ik leer nu ook Frans via Duolingo, helaas is het woordjes leren nu niet iets waar ik het beste op reageer, maar moet ik het vooral als een minimals basis zien. Iemand die Zweeds heeft geleerd heeft eerst Duolingo gedaan, en daarna via Italki verder Zweeds geleerd. Dit wil ik uiteindelijk ook, want niets leert voor mij zo snel en geeft je zo snel zekerheid als regelmatig met iemand in die taal praten. Dat heb ik met Engels wel ondervonden.

Misschien is dat ook iets voor jou?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:39

Als het geld mag kosten: italki. Een taal leren spreken doe je het best door de taal actief te gebruiken, en via italki vind je native speakers om mee te oefenen (zowel hobbyisten als opgeleide taaldocenten).