Kapotte kobo e-reader, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Kapotte kobo e-reader, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 12:04

Sinds eergisteren trof ik mijn e-reader zo aan:

Afbeelding

Hij reageert nergens meer op, ook niet als ik meermaals aan/uit knop gebruik. Dag ervoor was er niks aan de hand. Ik kan me echt niet herinneren dat ik 'm heb laten vallen of iets dergelijks, want op internet staat dat strepen kunnen komen door valschade, maar hij heeft gewoon alleen om m'n kamer gelegen.

Nu heb ik overal naar klantenservice kobo gezocht, maar kan niet veel vinden wat ik nu moet doen en hoe ik 'm kan laten repareren. Op internet staat aangegeven dat je zelf onderdelen moet repareren, maar ik heb er niet echt verstand van.

Iemand die ditzelfde heeft gehad met z'n e-reader en weet wat ik kan doen om 'm te laten maken?

Alvast bedankt!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:11

Heb je al contact opgenomen met de Kobo klantenservice? Denk dat je daar sneller je antwoord mee krijgt dan hier je vraag te stellen :)
Of check je garantie via de winkel waar je hem hebt gekocht, met je aankoopbewijs.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:12

Jep - en dat is toch door een val gekomen, of druk erop in een tas (of een kat of hond met een poot erop).. ik heb toen contact gezocht met kobo zelf maar zij verwijzen je door naar de verkooppartner (logisch want daar heb jij je 'overeenkomst' mee.)

Waar heb je hem gekocht? Zij kunnen je helpen met evt reparatie. Garantie zal het niet zijn met een schade als dit vrees ik. Hoe oud is hij? Is er iemand anders die hem misschien heeft laten vallen en dat niet durft te zeggen?

Ik heb toen een nieuwe gekocht, mijne was 6 jaar oud dus reparatie was het ook niet meer waard.
Laatst bijgewerkt door Unwritten op 18-02-25 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 12:12

Marjo schreef:
Heb je al contact opgenomen met de Kobo klantenservice? Denk dat je daar sneller je antwoord mee krijgt dan hier je vraag te stellen :)
Of check je garantie via de winkel waar je hem hebt gekocht, met je aankoopbewijs.

Ik heb een mail gestuurd naar kobo want dat is het enigste wat ik kon vinden op internet maar heb daar niks van gehoord

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:13

Hoe oud is-ie en zit er nog garantie op?
Wat heeft-ie gekost?

En dan eerst maar eens een afweging maken of repareren uberhaupt qua kosten zinnig is.

Reparatie op eigen kosten zit je zó aan 150 euro, en daar heb je ook een nieuwe voor, als ik even snel googel...

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:14

Schade als dit valt niet onder garantie, dit ontstaat echt alleen door impact.. hoeft niet persé van een val te komen maar kan ook door druk zijn geweest. Net verkeerd in een tas gezeten bijv.

https://help.kobo.com/hc/nl/articles/36 ... 20garantie.

Hier heb je overigens rechtsonder een chat voor contact.

Tazzey

Re: Kapotte kobo e-reader, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:16

Dit lijkt echt impactschade en daar zal Kobo niets mee doen. Ik heb het ook wel eens gehad en toen gewoon een nieuwe gekocht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:18

Heb je hem al aan de oplader gehad? Volledig opladen wil nog wel eens helpen, al verwacht ik dat in dit geval ook niet. Desondanks, niet proberen is zonde.

Volledig leeg laten lopen en weer opladen ook, maar dan heb je héél veel geduld nodig :=

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:37

OF een harde reset? Ik had een kobo gekocht (2e hands) die niet koppelt aan de computer en daar gaven ze van aan een harde reset te doen. Wel een nadeel je bent dan wel alles kwijt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:44

Hoe oud is hij ondertussen en waar gekocht? Want naast Kobo zelf heb je ook altijd via een verkoper nog garantie normaliter en zouden zij dit kunnen oppakken voor je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:46

Mijn vorige kobo had dit ook, na 10 jaar gebruiken haha. Dus heb toen een nieuwe gekocht. Maar zou eerst even kijken of je nog garantie hebt.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:18

Mijn Kobo had ik via Coolblue en ook deze schade. Was bijna een jaar oud. Opgestuurd voor reparatie en dat bleek in de garantie te vallen. Super fijne service!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:12

Heb je hem al aan de stroom gehangen? Als die van mij denkt leeg te zijn doet hij ook rare dingen, maar zodra ik hem aan de stroom hang dan komt hij weer bij zijn positieven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:42

Hoeft niet perse impactschade te zijn!
Ik had de mijne (zelfde model) net een maand of 2 toen ik ook ineens vage strepen erop kreeg. Nooit wat geks mee gedaan. Harde reset bleek de oplossing te zijn. Blijkbaar zat er eea storing in de software.
Zou je kunnen proberen.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:09

Ik heb hetzelfde gehad met mijn kobo die ook al een jaar of 6 oud was. Resetten/opladen hielp allemaal niets meer. Heb dan maar een nieuwe gekocht, want reparatie kostte even veel als een nieuwe.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 20:19

Yv_ schreef:
Hoeft niet perse impactschade te zijn!
Ik had de mijne (zelfde model) net een maand of 2 toen ik ook ineens vage strepen erop kreeg. Nooit wat geks mee gedaan. Harde reset bleek de oplossing te zijn. Blijkbaar zat er eea storing in de software.
Zou je kunnen proberen.

Hoe kan je die reset doen?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 20:19

Laure schreef:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn kobo die ook al een jaar of 6 oud was. Resetten/opladen hielp allemaal niets meer. Heb dan maar een nieuwe gekocht, want reparatie kostte even veel als een nieuwe.

Ah.. goed om te weten dat reparatie even veel kost..
Nog tips qua welk model?

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:57

GerenGer schreef:
Nog tips qua welk model?

Dit was al weer een aantal jaren terug en toen heb ik de Kobo libra H2O gekozen. Dat was toen een van de weinigen die waterdicht was :+ Ik zie dat er nu veel meer opties zijn met kleur, audioboeken en stylus, wat ik dus allemaal niet gebruik.
Ik ben alleszins wel fan van het sherm. Die 7" leest heel makkelijk. Ook de knoppen om te bladeren gebruik ik vaak.

ik kan je dus helaas weinig tips geven :+