Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Aan de andere kant denk ik dat je een heel stuk beter af bent, als je zwager dan een vertrouwd eigen plekje dichtbij (maar wel apart!) heeft, zodat je hem niet in je eigen huishouding hoeft op te nemen zeg maar
Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe zwager is, hoe man er in staat qua welke zorg hij op zich wil nemen. En dat soort dingen. Want als puntje bij paaltje man besluit broer in huis te nemen, dan kan je beter hebben dat dat op het erf op zijn eigen plekje, maar niet vol op je lip in je eigen huis is....denk ik dan.
Majabeestje schreef:Zoals ik lees hoe je erin staat zou ik er zeker niet aan beginnen.
Zoiets 'groots' doe je alleen als je het allemaal een heel goed plan vindt, je elkaar erg mag en tolereert en bewust bent van het feit dat je met elkaar verantwoordelijk bent voor elkaars woongenot (inclusief privacy).
Ik lees:
Mijn schoonouders willen...
Ik vind het een moeilijke kwestie..
Ik wil absoluut m'n zwager niet in huis hebben..
Dit is mij medegedeeld..
Ergens zou ik het helemaal niet willen..
Ik vind het een enorme drempel..
Etc.
Ik zou het niet doen.
Sanet schreef:Naast het financiële en je privacy moet je ook niet vergeten hoeveel tijd meer grond kost en een groter huis. En dan moet je ook nog gaan mantelzorgen? Of gaat je man dat dan doen?
Ik persoonlijk zou er niet om staan te springen in ieder geval …
Petpa schreef:pmarena schreef:Aan de andere kant denk ik dat je een heel stuk beter af bent, als je zwager dan een vertrouwd eigen plekje dichtbij (maar wel apart!) heeft, zodat je hem niet in je eigen huishouding hoeft op te nemen zeg maar
Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe zwager is, hoe man er in staat qua welke zorg hij op zich wil nemen. En dat soort dingen. Want als puntje bij paaltje man besluit broer in huis te nemen, dan kan je beter hebben dat dat op het erf op zijn eigen plekje, maar niet vol op je lip in je eigen huis is....denk ik dan.
Of hij nou in huis woont of in een huis op het erf dat verandert de situatie niet.
Want wie gaat het huishouden managen + voor de zwager zorgen?