Voor een project zoeken we een nieuwe keuken die niet super duur is en toch degelijk.
Er is zoveel te vinden en ik zie door het bod de bomen niet meer… daarnaast online vaak moeilijk uit te maken of iets effectief degelijk is of na 5 keer open en dicht uit elkaar valt.
Mag zelf in elkaar te zetten zijn.
Iemand hier ervaringen met dergelijke keukens?
Wat wel of juist ver vandaan blijven?
Qua type, mag een wand zijn, hoek kan ook en ook iets eenwandigs met klein eiland is een optie, op dat vlak is veel mogelijk.
Het hoeft geen giga keuken te zijn.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 17-02-25 21:46
IKEA! Wij zijn ons ook aan het oriënteren en de kwaliteit van IKEA vinden we opvallend goed! (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). De prijzen vallen ons ook nog mee.
Beslist Ikea! Heb nu mijn 2e keuken van Ikea. Eerste in mijn vorige huis, was na 5 jaar echt nog in prima staat, netjes en perfect functionerend. Nu in nieuw huis ook 5 jaar met deze keuken, nog steeds tevreden.
De budget apparatuur van Ikea is niet zo fantastisch dus die raad ik je niet aan.
Mariska_28
Geplaatst: 17-02-25 21:50
Markplaats? Als je echt goedkoop wil doen. Staan ook keukens op die vaak nog gewoon prima zijn.
Marktplaats inderdaad. Genoeg aanbod meestal van hogere kwaliteit dan Ikea. Evt nieuw blad erop als het niet precies in je keuken past. Ooit een hele mooie keuken opgehaald van pas een paar jaar oud incl apparatuur (vaatwasser, 5-pits inductie), voor 700 euro. Mis die keuken nog steeds, kon helaas niet mee naar ons nieuwe huis.
Prairy
Geplaatst: 17-02-25 21:56
Marktplaats. Eventueel deurtjes opnieuw (laten) wrappen of spuiten.
Onze keuken komt van superkeukens, showroommodel die de collectie uit ging. Moeite waard om contact te zoeken met zulke zaken om te kijken of ze nog een showroommodel hebben staan waar ze vanaf willen.
Laura_
Geplaatst: 17-02-25 22:40
Ik denk niet dat het onder budget valt hoor, maar een andere tip is uit Duitsland! Mijn keuken, met Siemens apparatuur en een stuk groter! Was een stuk goedkoper dan in Nederland.
Duhelo
Geplaatst: 17-02-25 23:09
Als je zelf kan plaatsen dan zeker ikea. Als je niet zelf kan placeren dan zou ik eggo aanraden, toen ik keek voor mijn keuken had ik incl plaatsing meer keuken bij eggo dan incl plaatsen bij ikea.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 17-02-25 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Capriootje
Geplaatst: 17-02-25 23:10
IKEA is al veel genoemd maar zeker een goede optie. Je kan ook kijken naar showroom modellen van andere keuken bedrijven die in de sale verkocht worden. Scheelt soms echt veel geld ook
Cubone
Geplaatst: 17-02-25 23:25
Marktplaats! Niks mis met tweedehands
9/10 keer is het of zo goed als nieuw, of ouderwets gewoon goed!
Ik weet niet wat je budget is. Maar hier in de buurt lees je best vaak dat ze hun showmodellen voordeliger verkopen.
Toevallig zag ik net er nog eentje voorbij komen op FB. Hoekkeuken in beton look. Moet wel je smaak zijn natuurlijk. Maar was normaal in deze opstelling €11.000 en mocht nu weg voor €6000
Maar voor bv bij Ikea kan je zelfs daaronder nog wel een keuken vinden
IKEA inderdaad, onze keuken komt ook van IKEA en er is echt absoluut helemaal niets mis mee. Stevig, degelijk en doet absoluut niet onder voor de dure keuken van de buren.
_Lorette_
Geplaatst: 18-02-25 10:15
Wij hebben een heel eenvoudige keuken van Ikea en hij is meer dan prima. Veel praktischer dan de mega dure keuken die er bij mijn moeder in zit. Zelfs inclusief montage was de Ikea keuken helemaal niet duur.
Wij kozen voor wit en eenvoudig voor het donkerste hoekje van ons huis, dus dat doet meer basic aan dan nodig is met alle opties van Ikea.
Ik vind Ikea helemaal niet zo goedkoop meer met keukens eigenlijk, ook onpraktisch omdat ze maar een beperkt aantal maten kastjes hebben.
Wij zijn bij Keukensale geweest voor onze bijkeuken en waren daar goedkoper uit dan bij Ikea, wel direct aangegeven dat we het niet te duur wilde maken.