Facebook probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Facebook probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 21:52

Wie o wie kan mij helpen?

Als ik iets op Facebook plaats en m’n vriend tag zien zijn vrienden het bericht niet op de tijdlijn voorbij komen. Als hij iets plaatst en mij tagt zien mijn vrienden het bericht niet.

Alle instellingen mbt taggen etc staan op vrienden.

Weet een van jullie waar het aan zou kunnen liggen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:07

Ik weet het niet zeker, maar misschien moet het op vrienden van vrienden staan?
Of heb je misschien ingesteld dat het bericht eerst goedgekeurd moet worden?

Mandyy

Re: Facebook probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 22:13

Als we allebei aan hebben staan dat berichten voor onze vrienden zichtbaar zijn zou dat toch voldoende moeten zijn? Vrienden van vrienden is net een stap verder toch?
Vrienden van vrienden zie ik als: mijn vriend heeft een collega als vriend en dan kunnen de vrienden van die collega het ook zien?
Misschien zie ik het verkeerd? Dat zou fijn zijn want dit is wel lastig.

Berichten hoeven niet goedgekeurd te worden. Als onze vrienden op een van ons profiel kijken zien zij de berichten wel.
Dat is trouwens ook een punt - de berichten zijn dus wel zichtbaar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:36

Ooh, dat is gek dan! Dan is dat denk ik ook niet het probleem.
Facebook werkt met een algoritme, dus misschien komen ze gewoon niet voorbij?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:59

Mandyy schreef:
Als we allebei aan hebben staan dat berichten voor onze vrienden zichtbaar zijn zou dat toch voldoende moeten zijn? Vrienden van vrienden is net een stap verder toch?
Vrienden van vrienden zie ik als: mijn vriend heeft een collega als vriend en dan kunnen de vrienden van die collega het ook zien?

Berichten hoeven niet goedgekeurd te worden. Als onze vrienden op een van ons profiel kijken zien zij de berichten wel.

Je ziet het verkeerd. Als er staat vrienden dan kun jouw vrienden zien dat je jouw vriend tagt. Als je wilt dat de vrienden van jouw vriend het kunnen zien dan zijn dat vrienden van jouw vriend = vrienden van vrienden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 08:47

Afbeelding

Wie kan zien wat anderen op je profiel plaatsen (vrienden). Als je dit allebei op vrienden hebt zou het toch zichtbaar moeten zijn?
Vaak komen er van beide kanten wel een heel beperkt aantal likes van niet-gemeenschappelijke vrienden.
Nu met een zwangerschapsaankondiging was het heel opvallend dat het niet goed doorkwam.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 08:51

Polar schreef:
Facebook werkt met een algoritme, dus misschien komen ze gewoon niet voorbij?

Dat zou kunnen. :j
Wel erg jammer zo, want nu zou je berichten van samen er allebei los van elkaar er op moeten zetten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:22

Mandyy schreef:
[ Afbeelding ]

Wie kan zien wat anderen op je profiel plaatsen (vrienden). Als je dit allebei op vrienden hebt zou het toch zichtbaar moeten zijn?
Vaak komen er van beide kanten wel een heel beperkt aantal likes van niet-gemeenschappelijke vrienden.
Nu met een zwangerschapsaankondiging was het heel opvallend dat het niet goed doorkwam.

Ik leg het je erboven uit. Lees je wel?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:26

janderegelaa schreef:
Mandyy schreef:

Je ziet het verkeerd. Als er staat vrienden dan kun jouw vrienden zien dat je jouw vriend tagt. Als je wilt dat de vrienden van jouw vriend het kunnen zien dan zijn dat vrienden van jouw vriend = vrienden van vrienden.

Je (TS) zit er inderdaad naast. Jij plaatst een bericht, waarbij je iemand dat tagt. Diegene die je tagt, is je vriend en daarmee plaats je het ook op zijn tijdlijn (omdat je wil dat mensen die closer zijn met hem het ook eerder zien?). Echter wil je niet dat mensen die jou niet kennen, het bericht ook zien. Dan gebruik je 'alleen vrienden'.

Wil je het bericht plaatsen op zowel jouw tijdslijn, maar ook dat de vrienden van jouw vriend jou bericht kunnen zien, moet je dus vrienden van vrienden aanvinken. Je de vriendengroep van jouw vriend, zijn immers de vrienden van jouw vriend.

Hoe er dan ook mensen kunnen liken die niet jouw directe vriend zijn, dat is wel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Bowo op 13-02-25 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:26

Ik denk ook dat dat het is, het vrienden van vrienden.
Maar ik vraag me wel af hoe het dan kan dat de berichten wel gezien kunnen worden als er op de profielen wordt gekeken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:33

Bowo schreef:
janderegelaa schreef:

Je (TS) zit er inderdaad naast. Jij plaatst een bericht, waarbij je iemand dat tagt. Diegene die je tagt, is je vriend en daarmee plaats je het ook op zijn tijdlijn (omdat je wil dat mensen die closer zijn met hem het ook eerder zien?). Echter wil je niet dat mensen die jou niet kennen, het bericht ook zien. Dan gebruik je 'alleen vrienden'.

Wil je het bericht plaatsen op zowel jouw tijdslijn, maar ook dat de vrienden van jouw vriend jou bericht kunnen zien, moet je dus vrienden van vrienden aanvinken. Je de vriendengroep van jouw vriend, zijn immers de vrienden van jouw vriend.

Hoe er dan ook mensen kunnen liken die niet jouw directe vriend zijn, dat is wel bijzonder.

Dat is niet raar. Ze zegt ook als vrienden op ons profiel kijken zien ze het wel. Dus het profiel staat op openbaar. De vrienden van haar vriend zien het alleen niet op hun eigen tijdlijn verschijnen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 15:51

janderegelaa schreef:
Mandyy schreef:
[ Afbeelding ]

Ik leg het je erboven uit. Lees je wel?

Vind dit nogal een flauwe reactie en kan aan jou hetzelfde vragen. Mijn reactie was een reactie op jouw reactie.
Zoals ik eerder schreef liken enkele niet-gemeenschappelijke vrienden wel bij instellingen vrienden. Heb je daar een verklaring voor?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:56

Heb je je profiel of het bericht openbaar?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:57

janderegelaa schreef:
Bowo schreef:

Dat is niet raar. Ze zegt ook als vrienden op ons profiel kijken zien ze het wel. Dus het profiel staat op openbaar. De vrienden van haar vriend zien het alleen niet op hun eigen tijdlijn verschijnen.

Niet volgens de instellingen hierboven, maar misschien dat die van de vriend van TS net verschillen en daar wel ergens openbaar/vrienden van vrienden staat

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 15:58

Ons profiel/berichten staan niet op openbaar.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 17:02

Het valt me nu op dat bij een geplaatst bericht je precies kan zien wie het kan zien:

Afbeelding

Bij ons allebei staat dit zo. Ik ben er dus nog steeds van overtuigd dat onze instellingen goed staan. -O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:05

Dan is het denk ik gewoon een algoritme probleem. :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:42

Mandyy schreef:
Het valt me nu op dat bij een geplaatst bericht je precies kan zien wie het kan zien:

[ Afbeelding ]

Bij ons allebei staat dit zo. Ik ben er dus nog steeds van overtuigd dat onze instellingen goed staan. -O-

Zo stond het niet op je eerste foto.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 01:21

dat is simpel een algoritme probleem. behalve meer plaatsen en dus meer likes of views kom je niet meer in beeld bijnde mensen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 08:58

janderegelaa schreef:
Mandyy schreef:

[ Afbeelding ]

Zo stond het niet op je eerste foto.

Het is ook niet dezelfde foto.
De eerste foto betreft een printscreen van mijn totale instellingen en de tweede foto een printscreen van de instellingen van een geplaatst bericht. Aan de instellingen is niets aangepast.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 08:59

Jokonootje schreef:
dat is simpel een algoritme probleem. behalve meer plaatsen en dus meer likes of views kom je niet meer in beeld bijnde mensen

Ik denk het ook. :j