Oh wat veel reacties al! leuk!
DubbelFun schreef:Ik ken mensen die deelden een woonboerderij, dat ging goed totdat het andere stel de boel wilde verkopen...
Wat zonde! Altijd goed om de boel goed vast te leggen
Kaka schreef:Niet helemaal hetzelfde misschien, maar wij hebben jaren geleden samen met mijn schoonouders een groot boerenerf gekocht. Zij wonen in de boerderij, wij hebben een schuur verbouwd tot woning. We zorgen gezamenlijk voor het erf en eten enkele dagen per week samen. Mijn schoonouders doen boodschappen (heerlijk, ik hoef alleen mijn lijstje in te leveren) en wij doen de was. Zij hebben met z'n tweeën niet zoveel was, wij hebben met een jong kind genoeg, dus dat kan goed gecombineerd worden. Living apart together dus. We zijn met z'n 4-en eigenaar van het geheel, hebben hele heldere afspraken over geld en hebben dat ook vastgelegd bij de notaris.
Het zal niet voor iedereen geschikt zijn, het is wel degelijk een beetje geven en nemen, maar ik vind het ook heel fijn om ze dichtbij te hebben. En fantastisch dat ons kind opgroeit met opa en oma.
Wat een mooi idee! volgens mij is dat ook gewoon een vorm van erfdelen, maar met minder mensen
martinev schreef:Ik heb samen met mijn zusje en zwager een groot huis gekocht. Dit huis hebben we in twee delen gedeeld, muren dichtgemetseld, extra isolatie in de tussenmuren en nu hebben we ieder een huis, met de nodige privacy. Maar wel met de mogelijkheid om op een heel groot perceel, op een fantastische plek te wonen, mét de paarden aan huis! We wonen hier nu 6 jaar en het gaat echt fantastisch. Maar ik denk niet dat je dit bedoelt eigenlijk..
Fijn zeg dat je familie daar ook voor open stond. Heel gaaf om het te verbouwen en in tweeën te delen. Het klinkt als een heel fijne plek! Mijn zusje heeft op dit moment helaas andere wensen mbt wonen dan ik, maar wie weet ooit
veneri schreef:Zou je dat doen omdat je het echt wil,of omdat er geen andere optie is door de woningnood en huizenprijzen?
Dat is eigenlijk het eerste wat mij te binnen schiet. Wil je het echt?
Je gaat toch inleveren op privacy, en wat als er ruzie komt?
Ik ben een hele tijd terug langsgeweest op excursie naar een duurzame community. Dat intrigeerde me echt en tot nu toe heb ik het altijd nog scherp op mijn netvlies staan. Het lijkt me heel mooi om gezamenlijk een erf te kunnen delen. Vanuit mijn hart vind ik het onlogisch voelen dat ik een heel huis voor mezelf moet hebben. Ik woon zelf altijd vrij ruim en heb tot nu toe weinig last van de huidige woningmarkt. Ik vind het ook jammer dat er niemand bij me in kan wonen (vanwege regels). Kleiner wonen gaat niet want dat aanbod is er te weinig hier.
En ja, wat als er ruzie komt.. Ik denk dat ik volwassen genoeg ben om daarmee om te gaan en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat mensen die niet geschikt zijn om te gaan erfdelen erom staan te springen om op die manier te gaan wonen.
boedjang schreef:Een paardenvriendin van mij heeft haar paard gestalt op zo'n plek.
Er stond tijdje geleden 1 van de appartementen te koop.
Ziet er wel heel goed uit als je dat contractueel goed dicht timmert.
Iedereen eigen appartement, gezamenlijk( mega) tuin met groentekas waar iedereen eigen taak in heeft, ruimtes voor atelier, werkplaats, logeerkamer. Denk alleen dat je selectief moet zijn aan wie je verkoopt.
Zoiets bedoel je denk ik?
Ah superleuk! Ja zoiets lijkt me heel mooi. Komt zoiets ook op funda? Of heb je toevallig een website waar zoiets op aangeboden wordt?