Hoe bison ontvochtiger uit auto krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Hoe bison ontvochtiger uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 21:45

Bokt weet over de meeste dingen wel raad, dus ik waag een poging :+

Ik had deze ontvochtiger in mn auto staan omdat deze constant besloeg:

https://www.bison.net/nl-nl/producten/b ... l-450g-nlf

Ik dacht dat de autovloer wel stabiel genoeg zou zijn, en dat was het ook, totdat ik maandag in een duitse parkeergarage heel stijl omhoog en omlaag reed -O- ik kwam er vandaag pas achter dat dit gebeurd was, omdat ik mijn laptoptas op de grond en daarna op de bijrijdersstoel gezet had. Ik heb dit nu zo goed mogelijk droog gemaakt met een handdoek, maar er zit nog steeds een rare vettige laag over de vloer en de zitting van de bijrijdersstoel -O- help? :')

Eline_S_S

Re: Hoe bison ontvochtiger uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:56

Geen tip voor de bison helaas, maar wel voor een vochtige auto. Interieurfilter laten vervangen! Had voorheen altijd een beslagen auto, sindsdien nooit meer :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:02

OMG dat is zulk smerig rotspul.
Mijn man heeft dit grapje pas gedaan op zolder en het drupte zo een verdieping lager een van mn zoons slaapkamer in en hele bed en vloer onder.
Heel goed geboend en weer schoon gekregen. Het heeft ook geen vlekken achter gelaten op het plafond.

Bekleding zou ik schoonmaken met een stoomreiniger.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:09

Calciumchloride lost goed op in water.. dus ik verwacht dat je het beste met flink veel water kan soppen en drogen, en een aantal keer herhalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:27

8nnemiek schreef:
Calciumchloride lost goed op in water.. dus ik verwacht dat je het beste met flink veel water kan soppen en drogen, en een aantal keer herhalen.

Dat is ook precies de bedoeling, toch? :D

TS, sterkte met poetsen en als je dat klaar hebt, check de airco (als je die hebt), filters (als die erin zitten) en last but not least: check de afstelling van je ventilatie!

Oh, en voor de wijsneuzen: schuifdaken lekken nooit; die zijn ook gewoon slecht onderhouden als daar water uit komt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:44

Geen tip voor de bison, maar wel tegen vocht als de tips wbt filters etc geen soelaas biedt, vul een sok met kattengrit en leg dat in je auto.
Werkt het niet meer voldoende, leeg gooien en nieuw grit in de sok.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:47

tienus63 schreef:
Geen tip voor de bison, maar wel tegen vocht als de tips wbt filters etc geen soelaas biedt, vul een sok met kattengrit en leg dat in je auto.
Werkt het niet meer voldoende, leeg gooien en nieuw grit in de sok.

Ja, leuk, maar een auto die nat blijft is stuk want lek (tenzij je een oude Land Rover hebt).

Dat zul je op moeten lossen want anders eindigt je auto vrij rap op de sloop!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 23:02

Of de auto wordt gewoon goed gebruikt en je gooit er natte laarzen en jassen en boodschappenkarretjes en een natte hond in :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 23:13

8nnemiek schreef:
Of de auto wordt gewoon goed gebruikt en je gooit er natte laarzen en jassen en boodschappenkarretjes en een natte hond in :+

Dit dus :j :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 23:15

Kijk even of je ergens een Bissel, of soort gelijke, bekledingreiniger kunt lenen/huren.
Dan ben je denk ik al een heel eind.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 07:27

Wat jammer dat het gebeurd is.

Ik heb een vochtvreter in de auto, zo'n zak die herbruikbaar is (als het gekleurd vierkantje wit is even 6min in de microgolfoven en het is weer herbruikbaar).
Sinds die in mijn auto ligt (op dashboard) geen beslageb ruiten meer. En ik gooi ook natte jas en schoenen in de auto :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:55

Je kan bij bv de Gamma een vloerbedekking/bekleding reiniger huren.
En dan ook zo'n klein hulp stuk voor banken en stoelen erbij.

Dan kan je het ermee shamporellen en opzuigen.
Dat eventueel een paar keer herhalen.

Idd zon Bison auto ontvochtiger welke herbruikbaar zijn werken ideaal. Verkleurd de regendruppel dan even in magnetron en weer klaar voor gebruik.

Je hoeft niet altijd een lekkage in je auto te hebben aks deze aan de binnenzijde beslagen ramen heeft.
Zie het zelf ook bij onze auto. Veel met natte jassen, schoenen in stappen, honden mee die nat zijn.

Wat wel helpt is met je raam een klein stukje open rijden en verwarming aanhouden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:40

En met het weer zoals vandaag, dus droog, beetje zon, dan kun je de ramen op een klein kiertje zetten en dan is het vocht er ook zo uit. Moet je natuurlijk niet vergeten de ramen weer dicht te doen. En er zijn natuurlijk plaatsen in Nederland waar dit helaas niet kan.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:24

Geen tip voor de bison. Maar ik weet wel dat vochtvreters juist meer vocht aantrekken in je auto.

Je interieurfilter vervangen en altijd je airco aan zorgen ervoor dat je auto niet vochtig wordt of blijft. Lekke auto's en natte spullen erin daar gelaten :+