Ik ben aardig boos. Ik heb 6 maanden lang een abonnement gehad bij KPN, onbeperkt, voor mijn studie, en sinds het begin heb ik daar al gedoe mee gehad. Geen/nauwelijks bereik bij bellen, sms en internet. Een bekende storing bij KPN waar meerdere mensen last van hadden en hebben.
Na contact met de klantenservice zou ik worden teruggebeld. Dit is toen niet gebeurd, zelf teruggebeld en het bericht was nog verder af te wachten en ik zou zelf worden teruggebeld.
Weken gingen voorbij, geen verbetering of contact. Dus ik nogmaals bellen, en er werd mij telkens verteld dat er een nieuwe ticket was aangemaakt, dat er contact met mij zou worden opgenomen en er een oplossing zou komen.
Op een gegeven moment bleef het contact weer uit en heb ik mijn factuurbedragen teruggeboekt. Ik werd teruggebeld en er werd aangegeven dat dit niets zou oplossen en dat er vanzelf een compensatie zou komen (ik zou door deze afdeling worden gebeld) voor de maanden met geen/nauwelijks gebruik, dit werd mij op het hart gedrukt.
Ik heb in al deze tijd zo vaak gebeld, maar het haalde niets uit en ik zat met nauwelijks werkend bereik. Ik heb besloten om over te stappen van provider, want er kwam maar geen oplossing of contact.
Zojuist heb ik KPN gebeld voor de beloofde compensatie, maar er wordt doodleuk gezegd: "ja, u bent geen klant meer dus wij geven geen compensatie". Op de vraag wat ik dan wel had moeten doen, kreeg ik als antwoord: "klant moeten blijven en wachten totdat het was opgelost, tussentijds compenseren wordt niet gedaan". Ik was al een half jaar aan het wachten, ik heb bereik nodig!
Ik vind dit zó oneerlijk, ze hebben de dienst waar ik voor heb betaald niet geleverd (+loze beloftes en slecht contact), en vertikken nu iets te compenseren...
Heeft iemand hier ervaring mee / enig idee wat ik zou kunnen doen?
Hier zelfde ervaring met KPN. Zijn totaal niet klantvriendelijk en oplossingsgericht bij problemen.
gillian
Geplaatst: 05-02-25 12:46
Idd via de social media spelen. Voelt heel laf, maar werkt vaak wel het beste.
CharleyT
Geplaatst: 05-02-25 12:47
Consumentenbond heeft de rubriek 'stekeligheden' waarin dit soort klachten behandeld worden. Met regelmaat blijkt dan na contact van de consumentenbond met de betreffende instantie, bedrijf, webshop etc dat er wel een fatsoenlijke oplossing komt.
dioni
Geplaatst: 05-02-25 12:48
Je rechtsbijstand inschakelen kan ook helpen. Of de rechtswinkel als je geen rechtsbijstand hebt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-02-25 12:49
Jaren geleden werd onsbrabantnet opgeheven en ging alles over naar KPN. Hiervoor moest een monteur komen. Toen de monteur kwam was het een en ander vanuit KPN niet omgezet. Ook talloze keren gebeld voor nieuwe afspraak etc maar kwam geen steek verder. Verschillende keren voor niets vrij genomen en iedere keer hetzelfde liedje. Ook de monteurs die bij ons voor niets kwamen kwamen niet verder. Totdat ik op een klachtensite, waar KPN zelf ook actief was, een slechte review zette met het verhaal. We kregen toen vrij snel een persoonlijk iemand aan ons gekoppeld, en toen was het wel snel opgelost. Plus een schadevergoeding van 1250 euro. Ik ben niet zo van slechte reviews plaatsen, maar het werkte dus wel. Helaas weet ik zo niet meer welke site het was, en het is een jaar of 8 geleden geweest.
friezenfan2
Geplaatst: 05-02-25 12:56
En als je het ergens op social media knikkert laat ons het dan ook nog delen want dat helpt vaak nog meer.
Ik zou dit ook op het forum van Radar zetten. Waarschijnlijk ben je niet de enige met deze klacht. Ik snap dat het oneerlijk voelt! Wat een bizarre (gebrek aan)regelingen houden ze er bij KPN op na.
Je moet dit via de geschillencommissie oppakken, echt. Ik heb na mijn emigratie ook veel gedoe met ze gehad, uiteindelijk de geschillencommissie erop gezet en ze hebben me toen alle onterechte facturen terugbetaald+ de 50 euro die ik voor de commissie heb betaald.
Verder haalde niks uit. Telefonisch hadden ze wel een paar keer gezegd dat het goed zou komen, maar dat was absoluut niet waar.
Ik had de laatste betaling teruggeboekt en krijg nu gelijk een mail (na gesprek met klantenservice over mijn klacht) waarin ze dreigen met incassokosten…
Kimbers
Geplaatst: 11-02-25 12:28
Heb je rechtsbijstand? Ik zou het ook online gaan zettenin ieder geval. Schandalig dit.