Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cent schreef:floorsil schreef:Ik ben zelf weg te vreden over het merk one plus.
Ik heb dus de One Plus nord 3 gekocht maar sta op het punt deze morgen weer terug te brengen. Deze kun je niet personaliseren, en vindt 'm redelijk lomp.
Jorex schreef:Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon en heb nu een Motorola G8 plus en ben echt heel erg tevreden. Deze die houdt het al 4-5 jaar uit met bijna dagelijks dat hij wel eens hard valt enzo. Dus ik wil weer voor een Motorola gaan. Ik heb nu de Edge 50 neo op het oog. Ik wil zelf de 512GB versie, maar deze bestaat ook in een 256GB versie onder de 300 euro. Deze is vorig jaar uitgebracht dus heeft nog software updates tot minstens 2029 en heeft zo ongeveer de beste camera in zijn klasse. Alleen de batterij is wat kleiner, omdat de telefoon zelf niet mega groot is.
Jorex schreef:Er zijn ook mobiels met een camera van 64 megapixel (Samsung/Google Pixel), de Motorola heeft 50, maar die anderen hebben dan een slechtere zoom en groothoeklens en 128GB opslag. Op zich prima, maar als je dan de Google Pixel 7A pakt, heb je ook nog eens geen SD slot. Oftewel vol is dan vol. En aangezien ts goede cameras wil, heeft ze eigenlijk ook wel 256GB opslag nodig voor de foto's. De Motorola heeft ook geen SD slot, maar de 512GB is net zo duur/maar 20 euro duurder dan de Google Pixel 7A. Daarnaast hebben meerdere reviews op Tweakers staan dat de Google Pixel weinig personaliseerbaar is. Ik heb geen idee in hoeverre de Motorola Edge 50 neo dat wel is, ik ga hem komende zaterdag nog even live zien eerst. Tweakers is een hele goede manier om verschillende mobieltjes met elkaar te vergelijken overigens qua specs. Ik probeer ook altijd voor een model te gaan dat maximaal een jaar oud is ivm dat veel telefoons maar 3 jaar aan software updates krijgen.
Superpony puur op basis van grootte en nog relatief goedkoop Sony Xperia 10 VI is het kleinste wat er is qua smartphone. Of je moet al aan de iPhones willen.
Jorex schreef:Superpony puur op basis van grootte en nog relatief goedkoop Sony Xperia 10 VI is het kleinste wat er is qua smartphone. Of je moet al aan de iPhones willen.
Jorex schreef:Superpony welk model heb je dan?
Mijne is ook niet s werelds snelste meer, maar dat mag als je je 5de jaar in gaat als smartphone. Gemiddeld leven ze bij mij 3 jaar namelijk.![]()
De enige telefoon die wel in je broekzak past zijn de fold modellen van Samsung, maar die zijn al helemaal kaching in aanschafkosten. Het is inderdaad jammer dat alles steeds groter moet qua telefoons en de mini series niet meer wordt gemaakt. Mijn moeder baalde er ook van toen haar mini ermee op hield.
Pixel 7A heeft software ondersteuning tot 2028 en 8A hetzelfde als de Edge 50 neo tot ergens in 2029.