Western hoedenwinkel gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Western hoedenwinkel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 20:50

Help :+ ik ben gek op de Western stijl en zou graag iemand zijn die western hoeden draagt. Ik heb er nu 3 hier thuis liggen, 1 via vinted, 1 van equitana en 1 van een westernwinkel in de buurt die niet meer bestaat.

Ik vind ze alle 3 net niet leuk staan, en zit er dus over na te denken om naar een hoedenwinkel hier in de stad te gaan. Die winkel is echter meer een herenzaak met hoeden, dus ik denk dat zij geen western/outdoor hoeden hebben. Voor mijn gevoel zit ik in dit riedeltje vast: ik wil ze dragen, maar als ik ze draag voel ik me raar, alsof ik me aan het verkleden ben ipv dat het deel is van mijn stijl, zeg maar?

Ik draag ze nu dus ook niet (veel), maar zou dit wel willen doen. Maarja… :$ is er een bokker die hoeden advies zou willen geven? Of een goede winkel weet, liefst niet te ver van (NL) Zuid-Limburg.

crazycactus

Re: Western hoedenwinkel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:54

Arthur´s western store in Vorstenbosch. Of anders in Belgie, Zonhoven maar weet niet of daar nog iets zit.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 20:57

crazycactus schreef:
Arthur´s western store in Vorstenbosch. Of anders in Belgie, Zonhoven maar weet niet of daar nog iets zit.

Bij Arthur’s ben ik geweest, maar wilden ze me een scheef geshapete hoed aansmeren en zeiden lachend dingen als “ja, nu met al die western series wil opeens iedereen er als een cowboy bij lopen”, op een ons belachelijk makende manier -O-

In Zonhoven hadden ze niet zoveel keus, daar zitten inderdaad 2 country winkels.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:21

T&C Western Stables in Merkelbeek, hebben een ontzettend leuk winkeltje met vééééél, ook hoeden. Je kunt ze passen en zit er een bij die je leuk vindt maar net niet past, wordt hij besteld. https://tencwesternstables.nl/about

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:23

DaniellaF schreef:
T&C Western Stables in Merkelbeek, hebben een ontzettend leuk winkeltje met vééééél, ook hoeden. Je kunt ze passen en zit er een bij die je leuk vindt maar net niet past, wordt hij besteld. https://tencwesternstables.nl/about

Een van onze lievelingswinkels <3 maar helaas hadden ze mijn maat/vorm de laatste paar keren niet.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:26

Misschien bij silverado Westernstore in Nijmegen, ben er zelf nog nooit geweest maar op hun site staan best wat western hoeden. En op hun Facebookpagina zag ik dat er binnenkort hele mooie hun kant op komen vanuit Amerika.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:30

Nala schreef:
DaniellaF schreef:

Een van onze lievelingswinkels <3 maar helaas hadden ze mijn maat/vorm de laatste paar keren niet.

Dat is jammer :(
Wanneer ben je er het laatst geweest? Ze bestellen regelmatig bij, ook andere modellen eventueel, en je zit lekker in de buurt toch. In april is het eerste wedstrijdweekend weer, misschien leuk om te komen kijken en winkelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:39

Merk Barmah, is van leer, bij stalletje op de zuidlaardermarkt vandaan gehaald iets van 8 jaar geleden inmiddels. Zijn ook wel via webwinkels te koop trouwens.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:57

jen schreef:
Misschien bij silverado Westernstore in Nijmegen, ben er zelf nog nooit geweest maar op hun site staan best wat western hoeden. En op hun Facebookpagina zag ik dat er binnenkort hele mooie hun kant op komen vanuit Amerika.

Ik heb een fijne leren Stetson van deze winkel.
Misschien niet standaard een westernhoed maar ik vind hem leuk en gaat mee op festivals e.d. Ze hebben me daar prima geholpen :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:56

Nala schreef:
crazycactus schreef:

Bij Arthur’s ben ik geweest, maar wilden ze me een scheef geshapete hoed aansmeren en zeiden lachend dingen als “ja, nu met al die western series wil opeens iedereen er als een cowboy bij lopen”, op een ons belachelijk makende manier -O-

In Zonhoven hadden ze niet zoveel keus, daar zitten inderdaad 2 country winkels.

Wat? Dat is mijn ervaring met Arthur's helemaal niet. Ik ben er vorig jaar geweest en vond ze daar juist erg behulpzaam en vriendelijk.
In Zonhoven is idd niet zoveel keus in beide winkels, daar kom ik dus niet vaak (Ik woon op 5km van Zonhoven).

Ik heb een zwarte wolvilten Stetson online gekocht gehad. Die vind ik eigenlijk mooier/netter staan dan mijn bruine westernhoed.

De hoed die ik kocht bij Arthur's.
Afbeelding

De stetson:
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 00:01

Euro-horse heeft ze ook.
Welke maat heb je ik heb er nog eentje liggen die ik niet meer gebruik (alleen op wedstrijden gedragen en die reed ik al niet veel)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 01:07

cissy schreef:
Euro-horse heeft ze ook.
Welke maat heb je ik heb er nog eentje liggen die ik niet meer gebruik (alleen op wedstrijden gedragen en die reed ik al niet veel)

Maat 59/60

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:28

Ik stuur je pb

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 13:11

tamary schreef:
Merk Barmah, is van leer, bij stalletje op de zuidlaardermarkt vandaan gehaald iets van 8 jaar geleden inmiddels. Zijn ook wel via webwinkels te koop trouwens.

Bedankt voor deze tip! Via vinted eentje op de kop kunnen tikken en hij past perfect :D

Afbeelding