Brievenbus, geen tocht, wel brievenbus pakketjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Brievenbus, geen tocht, wel brievenbus pakketjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 23:59

Wie heeft de beste tip!

Wij hebben dus zo’n borstel achter de brievenbus tegen de tocht. De brievenbus zelf zit gewoon in de voordeur.

Probleem is, brievenbus post die ook maar een klein beetje dikker is, komt er gewoon níet doorheen. Met name die platte doosjes gaan gewoon niet. Dit levert met bezorgen toch wel met regelmaat gedoe op.

Wie heeft de tip voor welke borstel of anti tocht oplossing wél gewoon alles wat door de brievenbus zou moeten passen er door laat.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 31-01-25 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Re: Brievenbus, geen tocht, wel brievenbus pakketjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:59

Je hebt toch ook van die kleppen voor aan de binnenkant?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:01

Afgesloten postopvangbak achter die opening maken?

Post kan door het gat, maar minder last van tocht

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:37

Anders evt een brievenbus aan de buitenzijde naar de deur.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:39

Gewoon zo'n old skool katoenen tasje met punaises aan de brievenbus maken aan de binnenkant? Geen tocht en je hoeft niet meer te bukken om je post op te rapen. Had mn oma ook

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:55

Ik zou aan de buitenkant een brievenbus ophangen en die in de voordeur dichtmaken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 03:04

Je hebt ook van die metalen klepjes die je aan de voorkant van de deur erop schroeft. Dat houdt de wind tegen, en de brievenbus wordt er niet smaller van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 04:32

Postbode hier.

Wat goed dat je meedenkt met je bezorger. Test het na het plaatsen even. Ik vloek zo vaak op systemen die mensen hebben. Borstels die te dik zijn, (binnen)kleppen die zwaar gaan of scherp zijn zodat je je vingers open haalt. Of waardoor de sleuf smaller wordt waardoor het niet meer past. Ophangsystemen die net te klein of niet diep genoeg zijn waardoor pakketten niet meer passen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:17

Wij hebben een metalen klepje erop aan de buitenkant van de voordeur- wat de postbezorger dan omhoog moet doen. Niet te zwaar en soepel, maar houd tocht prima tegen. Een brievenbus ophangen aan huis is hier niet perse handig en gewenst ivm dat we meteen openbare stoep hebben als je de deur uitloopt dus mensen lopen daar constant langs en zo’n bus steekt nog best uit dan. Ik vind het aanvullend dan sowieso wel prettig dat de post gewoon meteen binnen ligt bij ons zelf.

Wij hebben geen borstel erin, alleen dat klepje en dat werkt voldoende voor ons. Hierdoor komt alle post zonder problemen binnen, ook lichte dingen zoals postcards e.d. zonder beschadigen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:32

Wij hebben twee klepjes, alleen die binnen gaat stroef, dus of de post hangt nog buiten de deur, of het ligt op de mat en het klepje staat nog open :')
Als je iets anders hebt gevonden hoor ik graag of het goed werkt, TS!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:28

Lindsey_99 schreef:
Ik zou aan de buitenkant een brievenbus ophangen en die in de voordeur dichtmaken.

Ja, dat lijkt mij ook de beste oplossing.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:32

capopjekop schreef:
Postbode hier.

Wat goed dat je meedenkt met je bezorger. Test het na het plaatsen even. Ik vloek zo vaak op systemen die mensen hebben. Borstels die te dik zijn, (binnen)kleppen die zwaar gaan of scherp zijn zodat je je vingers open haalt. Of waardoor de sleuf smaller wordt waardoor het niet meer past. Ophangsystemen die net te klein of niet diep genoeg zijn waardoor pakketten niet meer passen.

Of systeem dat geen rechthoekig gat heeft, maar afgeronde hoeken, past haast niks door... :') Yup, been there.