Bepaalde naar een vast Contract werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Bepaalde naar een vast Contract werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 15:37

Hoi,

Ik vroeg mij af als je mondeling heb gehoord dat je een vast contract krijg maar nog geen papiertje heb en heb getekend voor de nieuwe maand mag je dan wel werken met bepaalde tijd weet ik dat je gewoon door kan werken maar hoe zit dat met als je een vast contract krijg maar nog niks op papier heb gezien?

Niniane

Re: Bepaalde naar een vast Contract werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:42

Ik hoop dat ik je goed begrepen heb, maar in principe is de werkgever fout bezig wanneer je werkt in de maand waarin jij en werkgever hebben toegezegd op een vast contract. Mocht er namelijk iets met jou gebeuren op de werkvloer, hebben ze een groot probleem.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:49

Beste is de werkgever zo snel mogelijk te vragen of ze het vaste contract in orde willen maken. Een mondelinge toezegging is formeel ook geldig, maar in geval van een discussie lastig te bewijzen als er geen andere persoon bij aanwezig is geweest die het ook heeft gehoord.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:08

Niniane schreef:
Ik hoop dat ik je goed begrepen heb, maar in principe is de werkgever fout bezig wanneer je werkt in de maand waarin jij en werkgever hebben toegezegd op een vast contract. Mocht er namelijk iets met jou gebeuren op de werkvloer, hebben ze een groot probleem.

In Nederland niet.

Ik zou het contract z.s.m. op papier willen hebben, maar in principe is een mondelinge overeenkomst ook geldig. Het is vooral een bewijskwestie.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:16

Gewoon geldig, maar ik zou het minimaal even per mail laten bevestigen.
Of er iets getekend is of niet maakt dan niets uit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:47

Juist doorwerken, als je werkgever niks laat horen gaat het automatisch over in een vast contract.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:50

Gewoon even navragen bij vakbond of juridisch loket.

“Als tijdelijk contract niet opnieuw getekend is en je werkt gewoon na de einddatum van dat tijdelijke contract, dan heeft je werkgever je stil zwijgend een contract voor onbepaalde tijd gegeven.”

Dit antwoord kreeg partner nadat er onduidelijkheden opgelost moesten worden bij navraag bij vakbond.

Geen idee of die regel nog steeds zo geldt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:06

tienus63 schreef:

“Als tijdelijk contract niet opnieuw getekend is en je werkt gewoon na de einddatum van dat tijdelijke contract, dan heeft je werkgever je stil zwijgend een contract voor onbepaalde tijd gegeven.”

Dit antwoord kreeg partner nadat er onduidelijkheden opgelost moesten worden bij navraag bij vakbond.

Nee dat is niet het geval.
- als er in contract bepaalde tijd staat dat er geen aanzegging meer nodig is en deze in het contract is afgehandeld dan stopt je contract automatisch
- Vaak staat at niet in het contract en dan moet de werkgever het een maand van te voren aangeven.
- als je doorwerkt aan het einde van je bepaalde tijd contract, en het is nog net je derde bepaalde tijd contract dan wordt het automatsch weer verlengd voor dezelfde periode.

Maar TS , dat is allemaal niet van toepassing voor jou. Jij hebt een vast contract, dus gewoon gaan werken.
- bevestiging vragen per mail dat is het prettigste dan staat het ook op papier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:18

Eleeke schreef:
tienus63 schreef:

Nee dat is niet het geval.
- als er in contract bepaalde tijd staat dat er geen aanzegging meer nodig is en deze in het contract is afgehandeld dan stopt je contract automatisch
- Vaak staat at niet in het contract en dan moet de werkgever het een maand van te voren aangeven.
- als je doorwerkt aan het einde van je bepaalde tijd contract, en het is nog net je derde bepaalde tijd contract dan wordt het automatsch weer verlengd voor dezelfde periode.

Maar TS , dat is allemaal niet van toepassing voor jou. Jij hebt een vast contract, dus gewoon gaan werken.
- bevestiging vragen per mail dat is het prettigste dan staat het ook op papier.

Dank voor de aanvulling.
Ik had het overigens over de tijd dat je maximaal 3 x een jaar contract kon krijgen en dit speelde na 3,5 jaar of zo.
Dat was wel even belangrijk feit om erbij te zetten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:25

sorry als ik wat kort door de bocht deed Tienus, bokken tussen het werk door is soms niet een goed idee. In het geval van jou partner klopte dat uiteraard helemaal.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:32

Je was niet kort door de bocht.
Er ontbrak essentiële info van mijn kant.