Inspiratie gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Inspiratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 00:43

De verbouwing vordert gestaag maar ik loop tegen een dilemma aan.
De kastenwand is 2.20 hoog, helaas kon dit niet hoger ivm stalen balk die in de muur zit.
Ik wil graag opties de deuren, die er nog in komen verhogen naar 2.40.

Maar hoe los ik dat op met de gewone deur die erlangs zit?

De deuren zo ergens te laten eindigen op de grote muur erboven is beetje onaf.

Afbeelding

Zoek een creatief idee om de deuren toch mooi te laten overlopen in de muur, het liefst tot in de nok vh dak.

Wie heeft wat goede ideeën?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:30

Ik vind het persoonlijk niet storend of lelijk zoals het nu is. Ik zou het zelf precies niet tot aan het schuine deel van het dak maken. Nu komt de kast gelijk met de deur.
Als je het wil laten overlopen in de muur kan je de deuren misschien in dezelfde kleur doen als de muur? Of wat denk ik ook mooi kan zijn: net werken met contrasterende kleuren. Dus één kleur voor de muur en een bijpassende maar (duidelijk) andere kleur op de muur.
Nog een andere optie is dat je er een open kast van maakt (afhankelijk natuurlijk van wat je kwijt wil in de kast).
Edit: verlichting speelt ook een grote rol in hoe het eruit gaat zien, dus daar kan je misschien ook al eens over nadenken (hoeveel natuurlijk (dag)licht is er, welke kleur en intensiteit van licht komt er in de kamer, hoe is die lamp gericht? enz.) Afhankelijk daarvan kan je ook gaan spelen met de kleuren en verschillende tinten van kleuren.

kiki1976

Re: Inspiratie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:02

Ik zou ze zelf ook niet door laten lopen tot de nok, maar net als Pateeke al zegt. Kastenwand net zo hoog als de deur ernaast.

Wat voor deuren wil je in de kastenwand? Gewone deuren of schuifdeuren?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:06

Prachtige wand heb je daar!

Ik zou er een kunstzinnige schildering op laten zetten denk ik. Of heb je een verzameling van grote objecten/ boeken waar je niet vaak bij hoeft? Daarvoor kan je er plakken tegenaan zetten. Of een grote stationsklok ophangen?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:24

Ook de gewone deur op dezelfde maat laten maken van hetzelfde materiaal. Dan is het niet storend in het geheel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:34

Ik ken iemand die een hele wand heeft gemaakt die dicht lijkt maar dus met een blinde deur. De hele wand lijkt egaal met houten latten maar er zit dus ook een deur in.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:01

Ik zou de deur en de deuren van de kasten op gelijke hoogte laten eindigen en op het witte schuine gedeelte misschien een anders gekleurd vlak schilderen met een brede witte rand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:07

Ik zou het ook zeker niet doortrekken naar boven.
Maar daar of een andere kleur dan de rest.
Of een grote wandklok ertegen oid