F_inley schreef:Ik ben in december vanuit de kinderopvang de transportsector in gegaan. Mag zelf weten hoelaat ik begin en maak mijn 9,5 uur op een dag en ga weer naar huis. Mijn collega werk 8 uur per dag is ook geen probleem. Ik doe de administratie en beheer de weegbrug plus een stukje planning. Ik denk dat je vooral op bijvoorbeeld indeed kan kijken wat je aanstaat en leuk lijkt. Ik heb eerst na het gesprek aangegeven graag wat uurtjes mee te willen lopen zodat ik kon kijken of het wat was voor mij.
Dit is alleen echt geen leidraad voor algemeen transport. Want dat is voornamelijk uren maken. Zowel voor de chauffeurs als de planners. Uiteraard zul je met meer administratieve functies een stuk minder last van de pieken hebben. Maar een 9-17 baan hoef je eigenlijk vrijwel nooit in de transportsector te zoeken.
TS, ik zou, zoals anderen ook zal zeggen, eerst eens uitgaan van je interessevlak. En als het je echt niks uitmaakt, dan kun je random op vacaturesites gaan rondstruinen en vind je misschien vanzelf iets dat bij je past. Vind je vraag echt te breed om als vreemde antwoord te kunnen geven.