Andere baan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 22:51

Beste bokkers,

Hebben jullie nog een idee voor ander werk? Ik zit zelf al rond te kijken, maar nog niets tegengekomen. Werk momenteel in de mondzorg, maar vind dit totaal niet meer leuk.

Wat zoek ik?
Werk voor 2 dagen, liefst tot 17:00 max
Dit heb ik nu ook, en merk al dat het lastig is om te vinden.
Maar ik ben hier echt aan gebonden ivm kids. :)

Ik sta ook open voor iets met een opleiding uiteraard..

MarliesV

Re: Andere baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:53

Waar haal je energie uit?

Waar liggen je interesses?

Wat maakt dat je huidige baan niet leuk is?

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:56

Zelf werk ik in een bakkerij/koffiezaak, erg leuk en werk ook uiterlijk tot 17.00, soms met uitloop tot 17.15. Moet je wel liggen, is hard werken met geen top salaris, maar erg divers en ik kan mijn creativiteit erin kwijt :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:03

Moet je liggen maar thuiszorg/kinderopvang ?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:24

BigOne schreef:
Moet je liggen maar thuiszorg/kinderopvang ?

Dat zijn vaak geen 8:00-17:00 banen hoor...

Je kan zoveel doen. Waar liggen je interesses? Waar ben je goed in of vinden anderen dat je goed in bent?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:27

Nee maar wel banen waar gigantische tekorten in zijn.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:36

Doktersassistente?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:37

Voedingsassistente in een zorginstelling?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:50

Vaak kun je met banen zoals bijvoorbeeld netwerkbeheer, of (semi-)overheid redelijk flexibel werken en aangeven wat wel, of niet haalbaar is. Maar dat moet je natuurlijk wel leuk vinden, dat is echt totaal anders dan mondzorg.

Het loon is vaak niet slecht, ik weet niet hoe zwaar dit weegt in je beslissing.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 07:49

Dit is wel heel erg algemeen en ik denk dat er enorm veel te vinden is ivm tekorten overal in elke branche.... En zoek je 2 dagen tot 17.00u of bv 4 dagen tot 13.00u ook een optie?

Maar zoiets als receptioniste/secretaresse? In de supermarkt, bakkerij, bloemist, drogist, kledingwinkel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 07:55

BigOne schreef:
Nee maar wel banen waar gigantische tekorten in zijn.

En dat vraagt TS niet. In die banen ben je dus totaal niet flexibel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:16

Een kantoorbaan misschien? Boekhouding, receptioniste, administratie, er zijn bij de overheid best veel mogelijkheden die parttime in te vullen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:18

Apothekersassistente?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:50

Ik ben in december vanuit de kinderopvang de transportsector in gegaan. Mag zelf weten hoelaat ik begin en maak mijn 9,5 uur op een dag en ga weer naar huis. Mijn collega werk 8 uur per dag is ook geen probleem. Ik doe de administratie en beheer de weegbrug plus een stukje planning. Ik denk dat je vooral op bijvoorbeeld indeed kan kijken wat je aanstaat en leuk lijkt. Ik heb eerst na het gesprek aangegeven graag wat uurtjes mee te willen lopen zodat ik kon kijken of het wat was voor mij.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:54

F_inley schreef:
Ik ben in december vanuit de kinderopvang de transportsector in gegaan. Mag zelf weten hoelaat ik begin en maak mijn 9,5 uur op een dag en ga weer naar huis. Mijn collega werk 8 uur per dag is ook geen probleem. Ik doe de administratie en beheer de weegbrug plus een stukje planning. Ik denk dat je vooral op bijvoorbeeld indeed kan kijken wat je aanstaat en leuk lijkt. Ik heb eerst na het gesprek aangegeven graag wat uurtjes mee te willen lopen zodat ik kon kijken of het wat was voor mij.

Dit is alleen echt geen leidraad voor algemeen transport. Want dat is voornamelijk uren maken. Zowel voor de chauffeurs als de planners. Uiteraard zul je met meer administratieve functies een stuk minder last van de pieken hebben. Maar een 9-17 baan hoef je eigenlijk vrijwel nooit in de transportsector te zoeken.

TS, ik zou, zoals anderen ook zal zeggen, eerst eens uitgaan van je interessevlak. En als het je echt niks uitmaakt, dan kun je random op vacaturesites gaan rondstruinen en vind je misschien vanzelf iets dat bij je past. Vind je vraag echt te breed om als vreemde antwoord te kunnen geven.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:20

Yv_ schreef:
F_inley schreef:

Dit is alleen echt geen leidraad voor algemeen transport. Want dat is voornamelijk uren maken. Zowel voor de chauffeurs als de planners. Uiteraard zul je met meer administratieve functies een stuk minder last van de pieken hebben. Maar een 9-17 baan hoef je eigenlijk vrijwel nooit in de transportsector te zoeken.

TS, ik zou, zoals anderen ook zal zeggen, eerst eens uitgaan van je interessevlak. En als het je echt niks uitmaakt, dan kun je random op vacaturesites gaan rondstruinen en vind je misschien vanzelf iets dat bij je past. Vind je vraag echt te breed om als vreemde antwoord te kunnen geven.

Ligt aan je functie onze vestiging is van 6 - 17 open dus tussen die tijd werk je. De planning die wij doen zijn de ritten die aangevraagd worden voor de dag erna papieren op orde ect. Wat ze willen komen lossen en laden. Dus er zijn zeker ook in de transportsector gewoon banen die binnen die tijden passen. Kwestie van zoeken en je wensen uitspreken maar dat geld in elke sector waar je gaat werken. Ik heb nu meer vrijheid en mogelijkheden dan toen ik op de groep stond in de kinderopvang.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:58

Een administrative baan is relatief makkelijk in te stappen. Maar daar moet wel echt je interesse liggen.

Wat staat je zo tegen in de mondzorg? Wellicht vallen er dan al meer sectoren af.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:32

2 dagen is wel echt weinig. Dan kom je vooral volgens mij vooral in een soort 'opvul' functies waar je dan het liefst al ervaring in moet hebben. Een dag meer en je partner (als die er is) een dag minder een optie?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:44

Ik maak vakantiehuisjes schoon op een relatief klein vakantiepark.
2 dagen in de week. Maandag en vrijdag op de aankomstdagen.
Bij ons mogen ze om 16.00 inchecken en komt alleen in het hoogseizoen voor dat we later klaar zijn dan 17.00