Wetende dat Bokt vaak wel van vreemde raadsels houdt en ikzelf hier niet uit kom, besloot ik jullie maar eens in deze zoektocht te betrekken.

Het valt me op dat er regelmatig vreemde basstonen te horen/voelen zijn in en om het huis. De laagste voel ik vrij intens aan mijn trommelvliezen, echt een soort druk. Mijn zoon zei "ik hoor de boot van Sinterklaas". Het is dus zeker niet dat ikzelf gek aan worden ben...

De laagste toon gaat meestal na 8 seconden over in een hogere basstoon en begint na een aantal seconden opnieuw. Het houdt soms zeker een half uur aan. Tijdstippen zijn moeilijk te duiden. Afgelopen 24u in ieder geval rond 1:30, 4:00, 9:30, 17:00, 21:00. Kan dus ieder moment zijn. Wellicht overdag ook maar verbloemen straatgeluid en kinderen thuis het meer. Woon overigens in een huurwoning, jaren 80 dus niet extreem gehorig, hele wijk gelijke huizen, rustige plek in het dorp. Geen bijzondere industrie nabij.
Ik kom er niet uit wat het zou kunnen veroorzaken, willen jullie misschien eens met me meedenken?
Heb al gedacht aan:
- Muziek (niet ivm tijdstippen en te regelmatig)
- Machines in huis (geen andere systemen, plus geluid zelfde waarneembaar buitenshuis)
- Aggregaat o.i.d. in het klushuis (niet volledig uit te sluiten maar gezien buiten horen en niet constant niet aannemelijk)