Alternatief voor plastic haarklem - duurzamer en minder breekbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Alternatief voor plastic haarklem - duurzamer en minder breekbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 20:28

Na inmiddels al de zoveelste plastic haarklem met teveel afgebroken pootjes in de prullenbak te hebben gemikt, ben ik er wel klaar mee -O-

Ik draag mijn (taille lengte) haar in een knot boven op mijn hoofd, die ik vastzet met zo'n haarklem. In mijn zoektocht naar alternatieven ben ik die rekdingen-met-kammetjes-aan-weerszijden tegengekomen, de haarpin en hetzelfde soort klemmen maar dan van metaal. Allemaal net niet.

Wie heeft haar knappende klem ook vervangen door iets anders, en kan mij dé tip geven voor iets dat mijn haar bovenop mijn hoofd houdt?

Suzanne F.

Re: Alternatief voor plastic haarklem - duurzamer en minder breekbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:24

Mijn dochter draait er gewoon zo’n grote wokkel omheen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:28

Vroegah…..
draaide mijn moeder een katoenen lint in het haar met een los eind bovenaan. Wilde ik pijpenkrullen dan werden beide einden op de plek waar ze uitstaken vastgeknoopt en later losgehaald. Wilde ik een knot dan werd de streng haar met daarin gedraaide lint opgedraaid op mijn hoofd en daar beide einden aan elkaar vastgezet.
Er waren meerdere varianten mogelijk met de linten, maar dit is wat ik zo nog even uit het blote hoofd weet.

Geen idee of ik dat nu in mijn eentje voor elkaar zou kunnen krijgen. Ben maar wat blij met die plastic gewokkelde haarbandjes. Die voldoen tot nu toe best goed. Nog geen enkele die kapot gegaan is (>3jaar)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:31

Ik lees geinteresseerd mee. :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 21:36

Oh Taucha! Dat met zo'n lint is een goed idee dat ook goed bij mijn stijl zou passen. Bedankt!

Die gewokkelde haardingetjes kan ik dan weer niet zoveel mee. Een knot wordt dan een hoog paddenstoeltje, ipv mooi plat op het haar, en het zakt uit bij mij :+

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:45

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:11

Ik ben even aan het terug redeneren geweest. Aan de bovenkant was het lint gesplitst, waarmee een knoop rondom de staart gezet werd. Dan werd 1 deel strak rondom de ‘staartknoop’ gewikkeld. Die moest ik vasthouden, terwijl mijn moeder de staart en het lint in elkaar draaide. Als dan de knot uiteindelijk gedraaid was, dan werd het geheel van 3 losse einden weer aan elkaar geknoopt.

Pfff lastig te omschrijven! Ik hoop dat pinterest of zoiets wat nadere uitleg kan bieden. Helaas is navragen niet echt mogelijk. En ik was natuurlijk altijd lijdend voorwerp ipv dat ik het zelf ook gedaan heb.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:15

tennan schreef:
Na inmiddels al de zoveelste plastic haarklem met teveel afgebroken pootjes in de prullenbak te hebben gemikt, ben ik er wel klaar mee -O-

Ik draag mijn (taille lengte) haar in een knot boven op mijn hoofd, die ik vastzet met zo'n haarklem. In mijn zoektocht naar alternatieven ben ik die rekdingen-met-kammetjes-aan-weerszijden tegengekomen, de haarpin en hetzelfde soort klemmen maar dan van metaal. Allemaal net niet.

Wie heeft haar knappende klem ook vervangen door iets anders, en kan mij dé tip geven voor iets dat mijn haar bovenop mijn hoofd houdt?

Wat dacht je van een haar-donut? Zijn in verschillende diktes en hoogtes te koop. Vind ik zelf beter dan zo'n klem. Kan zijn dat je haar te lang is, dan kun je de uitstekende slierten eromheen wikkelen, en haarelastiek erom.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:30

Mijn man lost het op met een houten haarnaald. Op deze manier:
Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 04:45

Ik wilde ook een haarnaald opperen.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:37

Haarnaalden/haarpins (1 of 2 pinnen), haarkammen en de fiona franchimon pin zijn de dingen die ik gebruik. Ook een stuk veiliger om te dragen in de auto dan een plastic haarklem.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:44

Wat ik me afvraag is wat doe jij met een haarklem? Ik heb nog haarklemmen liggen van toen ik een tiener was en er is misschien zelfs nooit een haarklem een tand verloren. En ik heb veel en dik haar.

Ik heb er een aantal van zenner van die stay in hair lijn. Maar kocht ook vorige jaar een stek klemmen bij de wibra en action. Die van de wibra toen hebben een iets ruwer materiaal waardoor ze bij mij goed blijven zitten.

Al moet ik wel zeggen dat ik vaker een stiekje van die stay in hair lijn draag dan een haarklem.

Ik mag hopen dat niemand met een haarklem in auto rijdt, dat is gewoon dom. Lijkt me heel pijnlijk als je door een auto ongeluk ook nog een haarklem in je hoofd heb zitten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:44

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:48

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:09

pol013 schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/haar-stylin ... 108982244/

En metalen wokkel (niet zo'n elastiekje) of een paar als je dik haar hebt.

Ik vind dit echt een uitvinding.
Die van mij komen bij de kruidvat vandaan.

zakt dit niet uit? Die plastic telefoonsnoerelastiekjes zakken bij mij na een kwartier uit nl.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:12

Ir111 schreef:
pol013 schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/haar-stylin ... 108982244/

En metalen wokkel (niet zo'n elastiekje) of een paar als je dik haar hebt.

Ik vind dit echt een uitvinding.
Die van mij komen bij de kruidvat vandaan.

zakt dit niet uit? Die plastic telefoonsnoerelastiekjes zakken bij mij na een kwartier uit nl.

Deze steek (draai) je er doorheen. En zelfs in mijn haar blijft deze super zitten. Ook met bewegen en slapen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:20

Je hebt ook metalen haarklemmen :) Die gebruik ik en die gaan niet stuk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:52

friezenfan2 schreef:
Ik mag hopen dat niemand met een haarklem in auto rijdt, dat is gewoon dom. Lijkt me heel pijnlijk als je door een auto ongeluk ook nog een haarklem in je hoofd heb zitten.

Dit! Goed dat je dit benoemt. :j

Ik vind zo'n haarnaald er altijd supertof uitzien, maar heb zelf blijkbaar niet de techniek of het haar om het te laten zitten. Ik heb zelf enorm dik en zwaar haar en alles zakt eruit. Dus als iemand de tip heeft, hou ik me aanbevolen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 15:01

friezenfan2 schreef:
Wat ik me afvraag is wat doe jij met een haarklem? Ik heb nog haarklemmen liggen van toen ik een tiener was en er is misschien zelfs nooit een haarklem een tand verloren. En ik heb veel en dik haar.

Ik heb er een aantal van zenner van die stay in hair lijn. Maar kocht ook vorige jaar een stek klemmen bij de wibra en action. Die van de wibra toen hebben een iets ruwer materiaal waardoor ze bij mij goed blijven zitten.

Al moet ik wel zeggen dat ik vaker een stiekje van die stay in hair lijn draag dan een haarklem.

Ik heb inderdaad ook al wel eens filmpjes voorbij zien komen van chirurgen die oproepen om niet te rijden met zo'n ding achterop je hoofd. Al draag ik ze echt op-op mijn hoofd, dus ik zou er ook niet mee tegen de steun klappen.

En wat ik ermee doe.... Eh :+ Ik maak een heel hoge staart, net achter mijn pony, de staart draai ik op en dan zet ik dat vast met een klem. Denk dat het 'mis' gaat bij dat ze niet helemaal sluiten op die manier. Heb ze wel gewoon van Zenner overigens.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 15:04

Die houten haarpin ga ik overigens ook eens proberen, en de lint-tip van Taucha heb ik al even getest en dat werkt ook top. Deze twee passen ook het best bij mijn stijl, een strakke donut-knot is 'm niet helemaal voor mij.