Thermokleding binnen aanhouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anji

Thermokleding binnen aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 08:53

Hallo (mede-)koukleumen,

Was even benieuwd hoe jullie het doen met thermokleding. Houden jullie die in huis ook onder de normale kleding aan?

Ik ben een ontzettende koukleum en kan erg slecht op temperatuur komen/blijven. Nu moet ik er geregeld op uit met de hond en naar de stal voor de paarden. Doe dan vaak een thermolegging onder mijn spijkerbroek. Zodra ik in huis kom dan trek ik de thermolegging weer uit en draag alleen mijn spijkerbroek. (Ik draag natuurlijk verder wel bovenkleding :D ). Word het wel een beetje zat om mij constant te moeten omkleden.

In mijn beleving "helpt" thermokleding buiten niet voldoende als je het binnen ook draagt. Een jas doe je binnen namelijk ook uit.

Was even benieuwd hoe jullie er in staan en of er nog andere goede tips of ideeën komen om op temperatuur te blijven.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:01

Ik heb dit eerder altijd gedaan, (thermo) legging onder mn spijkerbroek.
Maar: ik had de temperatuur in huis hier op bijgesteld. Dus 18/19 graden en als het koud is dan maar een plaid en dikke sokken erbij.
Wanneer ik ergens heen ging waar het wel 'gewoon' 21 graden(of warmer) is dan is het voor mij absoluut niet aangenaam meer.

Nu wel zo, met de meeste activiteiten die ik deed kreeg ik het ook warm genoeg buiten dus had ik geen extra broek meer nodig maar je zou ook kunnen overwegen om nog een overbroek aan te doen(skibroek/regenbroek of warme wandelbroek)

kimberly1995

Re: Thermokleding binnen aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:12

En in huis dan gewoon in je thermokleding lopen en als je naar buiten gaat spijkerbroek terug er over heen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:18

Dan zou ik het andersom aanpakken: Skibroek over je spijkerbroek aantrekken als je naar buiten gaat. Stuk praktischer dan steeds iets onder je broek uit moeten trekken.

Ook handig om schoon te blijven of desnoods makkelijk naar buiten te gaan als je wel eens een rokje draagt. Om die reden heb ik ze een maatje te groot gekocht. Kunnen hele jurken in verdwijnen terwijl ik gewoon lekker warm en comfortabel mijn stal klusjes kan doen.

Overigens zie ik niet echt een probleem om je thermobroek gewoon aan te houden. Ik draag wel vaker binnen stilzittend dezelfde kleren als buiten actief. Ik krijg het gewoon heel snel heel koud als ik niet beweeg.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:27

Mijn paarden staan aan huis en ik heb ook honden. Daardoor loop ik wel 100x per dag in uit en ik houd mijn thermolegging (die ik altijd draag in de winter) dan ook gewoon aan.

Het lijkt ook juist beter te zijn om goed warm naar buiten te gaan. Ooit een onderzoek gelezen dat je ook je jas juist aan kan houden in bijvoorbeeld de auto voordat je gaat wandelen in de kou. Kan het originele artikel niet vinden, maar hier beknopt wat op hetzelfde neerkomt. https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... en-kouder/

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:48

Ik heb binnen ook meestal mijn thermobroek aan :j
Gewoon onder mijn spijkerbroek, ik merk er niks van, en ik heb echt geen zin om 4x per dag te moeten wisselen. Ik heb het binnen ook veel minder snel koud, vind het wel fijn zo

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:54

Ik heb thermoleggings die ik gewoon als een normale broek draag. Ze zitten heerlijk, zijn warmer dan een spijkerbroek en ze zien er niet "raar" uit ofzo om te dragen.
Nu het hier eigenlijk al ruim een week niet meer boven 0 uit geweest is, draag ik buiten er wel nog een extra broek overheen want ook al is dit een broek die van -5 tot 0 geschikt zou zijn, mijn benen zijn koud haha.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:00

Ik loop op werk wel 100x naar buiten en binnen en draag dus overal mijn thermokleding. Werkt allemaal hardstikke goed.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:08

Ik draag wat comfortabel voelt. Heb totaal niet de indruk dat wat ik binnen draag buiten niet meer werkt. Ik ga ook niet mijn jeans uitdoen binnen als ik die buiten draag immers.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:16

Ik draag vanaf de koudere herfstdagen tot het koude voorjaar thermo leggings onder mijn rijbroeken, maar ook voor andere buitenactiviteiten onder spijkerbroeken. Als ik thuis kom trek ik vaak mijn bovenste kleren uit en hou ik mijn thermo kleding aan (behalve als ik meteen de douche in spring natuurlijk). Uiteindelijk kun je alles aanhouden als het niet te warm voor je is. Die thermo stoffen maken vaak dat je temperatuur beter gereguleerd wordt, zowel bij kou als bij warmte.

Ik draag ook veel van die fleece panty's en die draag ik ook gewoon buiten en binnen. Die extra laag op mijn benen maken meestal het verschil niet of het warm is binnen (buiten wel natuurlijk qua kou). Als ik dus zo'n fleece thermo panty draag heb ik daar buiten warme schoenen en een dikke jas bij aan. Binnen is dat uit en is de panty verder prima. Idem voor die thermo leggings. Als je de rest van je buitenkleding uittrekt is het vaak prima.

Maar er zitten geen regels aan. Je kunt gewoon doen wat jij prettig vindt. :D

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:40

Ik draag meestal een legging onder mijn broek en een thermo shirt onder mijn trui. Ik hou het binnen meestal aan, omdat ik geen zin heb om me een aantal x per dag te moeten omkleden. Meestal als ik na een paar uur pas weer naar buiten ga, merk ik wel dat ik het dan kouder heb, maarja het is het een of het ander :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:45

Ik hou het allemaal gewoon aan binnen. Voor mij is het ook niet zo dat ik dan buiten kouder ben, en anders maakt het me niet uit. Ik ga niet binnen zitten koukleumen om het buiten iets warmer te hebben. Maar voor mij werkt het überhaupt niet op die manier: als ik koud in kleren ga word ik ook niet warm. Dus als ik zorg dat ik gewoon warm ben als ik naar buiten ga, dan hou ik het veel langer uit.

anji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 14:20

Bedankt voor de input!

Ik ga gewoon maar eens testen om de boel binnen aan te houden. Merk ik dat ik voor mijn gevoel er buiten dan te weinig aan heb, dan kan ik er altijd nog de skibroek over heen doen.
Om binnen alleen in de thermolegging te lopen...dan heb ik het te snel weer koud helaas.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:25

Je thermokleding gaat echt niet slechter werken als je het binnen draagt of dat je lichaam er daardoor aan gewend raakt en het dan minder werkt! Binnen zit je meer stil en koel je makkelijker af, ik zet zelf de verwarming niet hoog, dus binnen draag ik gerust mijn thermolegging onder mijn broek. Buiten ben ik actief en warm ik op en houd de thermokleding mij op een andere manier warm.
Het zal eerder zijn dat je het binnen misschien te warm krijgt, maar dus niet dat je het daardoor buiten eerder koud krijgt. Een jas doe je ook vooral uit, omdat je het binnen anders veel te warm krijgt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:14

Leve mijn thermoleggings. Ik kleed me meestal wel om als ik thuis ben, maar dat is vooral omdat ik het zonder legging net wat fijner vind, iets losser. Maar ik merk echt geen verschil in hoe het werkt als ik dat vaak doe.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:30

Ik houdt mijn thermokleding binnen ook gewoon aan. Heerlijk juist! En wat hier ook al wordt aangegeven: binnen zit je vaak stil, buiten blijf je in beweging. En bewegen geeft warmte ;)
Maar neen. Wollen shirts, thermoleggings... Ik heb het buiten niet koud, en binnen ook niet :D

Draag je buiten ook een muts? Veel warmte verlies je ook via je hoofd. Althans, je hoofd heeft veel oppervlakte, als je dat onbedekt laat verlies je daar ook warmte ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:44

Ik zou idd juist iets voor extra erover doen buiten ipv het binnen aanhouden. Ik heb zelf zo'n slaapzak jas tot onder mijn knieen en outdoorlaarzen tot aan mijn knieen. Dat werkt voor mij goed.