Welke plaktegel voor de keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Welke plaktegel voor de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 16:47

De vraag zegt het al; ik zoek zelfklevende tegels.
Recent is mijn keuken verbouwd en ik wil tegen de achterwand, dus boven het aanrecht een strook zelfklevende tegels tegen het spetteren van de kraan en bij het koken. Er zijn zoveel websites, dus de keuze is groot.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en welke zou je me af- of aanraden?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:22

Ik wilde dat ook, ik ben uiteindelijk uitgekomen op en zelfklevende achterwand van Wall art. Ik ben er heel blij mee. Misschien ook nog een idee:
Afbeelding

Goof

Re: Welke plaktegel voor de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 17:22

Oh... dat is leuk zeg!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:43

Ik heb groene, Chinese plaktegels. De kwaliteit viel me 100% mee, makkelijk te plaatsen, en ik was klaar voor minder dan 80 euro.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Afbeelding

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:48

Ben wel benieuwd hoe goed de plaktegels zich houden mbt spetters van water en zo.

Ben er ook voor aan het kijken :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 17:51

Netjes 8nnemiek.
Waar heb je ze vandaan? Dat is eigenlijk een beetje mijn zoektocht, er is zoveel aanbod.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:15

Ik had ze eerst bij Aliexpress in de winkelmand staan, en toen ging ik eens bij Temu kijken, en daar kreeg ik via zo’n welkomstbonus nog meer korting omdat ik daar nog nooit iets had besteld.

Edit: https://share.temu.com/VoJ66igwZkA

Zonnetje, ze zijn echt goed waterafstotend :j Ze voelen wat stroef aan, maar je kan ze makkelijk schoonvegen met een natte doek of spons.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:08

Dat ziet er mooi uit, blijft dat ook een beetje goed met vette kookspetters?
Ik kijk ook eigenlijk voor iets wat over de huidige tegels geplakt kan worden, want die zijn niet meer in de mooiste staat maar worden voorlopig nog niet vervangen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:58

8nnemiek schreef:
Ik heb groene, Chinese plaktegels. De kwaliteit viel me 100% mee, makkelijk te plaatsen, en ik was klaar voor minder dan 80 euro.
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Denk je dat ze ook geschikt zijn voor een badkamer?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:36

Hoe zit het dan met de voegen, als je tegels niet voegt gaat daar toch van alles tussen zitten?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:40

Ik volg even, ik ben ook op zoek naar plaktegels op de achterwand van onze keuken, maar ik kom er niet echt aan uit welke kleur enigszins mooi zou zijn met antraciete/zwarte kastjes en een grijs keukenblad..

Blij om te horen dat de Temu kwaliteit mee valt, dat is wel een heel leuk prijsje natuurlijk..
Aangezien we binnen 5 jaar gaan verhuizen wil ik er ook weer niet teveel geld tegenaan gooien.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:28

Lenexa schreef:
Ik wilde dat ook, ik ben uiteindelijk uitgekomen op en zelfklevende achterwand van Wall art. Ik ben er heel blij mee. Misschien ook nog een idee:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik er leuk uit zien zeg! Heb je speciaal een achterwand voor in de keuken? Zo niet, krijg je dit dan wel goed schoon?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:34

Ik volg mee! Wij willen ook plaktegels, maar ik vind de meeste echt niet mooi, zo glimmerig enzo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 21:37

jojoleinee schreef:
Ik volg mee! Wij willen ook plaktegels, maar ik vind de meeste echt niet mooi, zo glimmerig enzo.

Ik wil ook graag een matte inderdaad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:20

opisop_shop schreef:
Hoe zit het dan met de voegen, als je tegels niet voegt gaat daar toch van alles tussen zitten?

Het zijn een soort platte reliëf plakkers, dus de voegen zitten al op de tegel. Je plakt de stickers een klein beetje over elkaar heen, dus er zijn geen openingen tussen de stickers.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:42

Afbeelding

Mijn plaktegels zijn glanzend en komen bij Temu vandaan. Hele keuken gedaan en ik was zo'n 60 euro kwijt.
Zit er nu een half jaartje op denk ik. Zit nog perfect, echt nergens los. Goed schoon te houden met een nat doekje. Blijft achter het fornuis ook prima zitten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:43

Wij hebben laatst visgraat goud laten zetten van Aydodeco, maar ze hebben echt van alles!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:57

deksel schreef:

Dit vind ik er leuk uit zien zeg! Heb je speciaal een achterwand voor in de keuken? Zo niet, krijg je dit dan wel goed schoon?[/quote]

Ik heb er een dun plaatje achterzitten maar dat was meer omdat we het keukenblok iets naar voren moesten plaatsen en dat scheelde veel gepriegel met opnieuw stucen. Het is een soort dikke poster, de print voelt een soort plastic. Je kunt het dus ook gewoon afnemen met een vochtig doekje.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:21

Zijn er ook hier mensen die plaktegels over normale tegels geplakt hebben? Ik twijfel om de normale tegel er af te halen en nieuwe tegels te plakken óf plaktegels er overheen te plakken, maar ik ben een beetje bang dat dit raar wordt omdat ze er dan wel heel erg “opliggen”. Het gaat om het rijtje tegels bij het aanrecht. Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:55

Ik volg, zit al tijd te denken om in de keuken boven het blad te tegelen, maar zo te zien is dit veel makkelijker :)

Zijn de uitsnedes voor stopcontacten dan ook makkelijk te snijden?
Wat gebruik je daar dan voor om te snijden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 07:48

Je kan het gewoon snijden met een stanleymes en liniaal. Ik heb het afwerkkapje van de stopcontacten eraf gehaald, zo hoef je wat minder precies te werken en ziet het mooi afgewerkt uit.