Slowcoocker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Slowcoocker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 21:07

Wie hebben er een slowcoocker of een multicooker? En welke hebben jullie?

Wat is het verschil hierin, en wat is goedkoper de tijd dat een slowcoocker of multicoocker aan de stroom staat of een half uurtje tot 3 kwartier het gas aan om te koken.

Ik zie vaak van die kant en klare pakketen die lijken me gemakkelijk hierin.

fjordjes

Re: Slowcoocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:25

Ik heb een multicooker, daarmee kun je meerdere dingen maken en met een slowcooker kun je vaak alleen high of low qua temperatuur gebruiken. Stroomverbruik durf ik niet te zeggen maar dat is volgens mij vrij laag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:32

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:34

Ik heb een Russell Hobbs chalkboard 3,5 L. Zeer tevreden over.

Gebruik hem veel voor stoofpotjes, spare ribs en chili con carne. Qua stroomverbruik weet ik het niet precies, maar hij verbruikt niet veel .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:34

Ik heb een slowcooker, maar gebruik 'm heel weinig. Dus ik hoopte stiekem hier recepten te vinden :') Zeker nu ik op de fiets naar m'n werk ga zou het wel lekker zijn om thuis te komen en m'n eten klaar te vinden :')

Hoeveelheid stroomverbruik heb ik eigenlijk geen idee. Ik kook op inductie, maar verbruik maandelijks amper 140kw, dus ik maak me er ook zeker niet druk om.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:36

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 00:00

fjordjes schreef:
Ik heb een multicooker, daarmee kun je meerdere dingen maken en met een slowcooker kun je vaak alleen high of low qua temperatuur gebruiken. Stroomverbruik durf ik niet te zeggen maar dat is volgens mij vrij laag.

Mag ik vragen welke jij hebt? Ik nijg namelijk ook eerder naar een multicooker.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 00:10

Hier bewust voor een multicooker gegaan zodat ik ook vlees kan aanbakken als ik dit nodig heb voor een slowcooker recept. Dan kan ik mooi alles in dezelfde pan bereiden. Verder heeft hij dan idd nog andere functies (braden, stomen, rijst koken etc) maar deze heb ik nog niet getest- maar vond ik wel een mooie bonus.

Wij hebben de Russell Hobbs good to go multicooker van 6.5L en ben er echt super blij mee. Zijn ook veel recepten voor te vinden op YouTube en in facebook groepen e.d.

Bekijk Russell Hobbs Good-to-go Multicooker - 28270-56 op: https://www.bol.com/nl/p/russell-hobbs- ... _iphoneapp

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 01:20

Ik heb een slowcooker met een inhoud van 6 liter van Russel hobbs, de binnenpan kan ook op de kookplaat om vlees aan te braden.

Met oa startuitstel, maar die functie heb ik tot op heden nog niet gebruikt.

Wbt verbruik qua energiekosten durf ik niet te zeggen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 02:02

haffiefreak schreef:
fjordjes schreef:

Mag ik vragen welke jij hebt? Ik nijg namelijk ook eerder naar een multicooker.

Ik heb er 1 van turbotronic, gekocht bij bol.com

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 08:54

Als het gaat om besparen op energie is eentje met een optie voor hoge druk/pressure cooker handig omdat je dan met kortere kooktijden werkt. Ik heb eentje die ook een slow cooker functie heeft, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar de hoge druk optie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:48

2x russel hobbs too good van 6.5 liter
1 Tefal multicoocker 6 liter
1 van 5.5 liter
En het vakantiepotje van 2 liter..
Ik ben een fan van slowcoocken :D :D

De tefal doe ik vooral pressure coocken mee
De Russel ook sous vide

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:58

Hier ook een multi-cooker, the all-in-one van tefal. Geweldig ding. Er zit van alles op, maar eerlijk gezegd gebruik ik hem alleen als snelkookpan (hoge druk).

Wat ik er bijvoorbeeld veel mee maak: hete bliksem stamppot, risotto’s (echt nooit meer anders, je hoeft niet te blijven roeren!), stoofpotjes, congee, soepen, stoofperen etc.
En je kan dus met brown / sauté eerst aanbraden/ uitjes fruiten etc. Wat met een slowcooker niet kan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:05

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:23

Een aantal jaar geleden had mijn zusje deze slowcooker in haar kerstpakket https://www.bol.com/nl/nl/p/bestron-slo ... re_pdp_www
En aangezien ze geen idee had wat ze daarmee moet, heeft ze hem aan mij gegeven :D
Het is een vrij simpel modelletje dus, maar ik heb er al wel heel lekkere dingen mee gemaakt en voor mij is het feit dat je er niet bij hoeft te blijven vooral een belangrijk punt. Ideaal dat je hachee staat te garen terwijl je gewoon op kantoor aan het werk bent. Deze week wil ik eens gaan proberen om er lasagne in te maken, dat maak ik niet zo vaak vanwege de wachttijden, maar het zou natuurlijk ideaal zijn als deze klaar is als we thuiskomen :j
Enige is wel dat deze dus niet kan bakken (wist ook niet dat dat kon trouwens), maar het spul even aanbakken in de koekenpan is ook de moeite niet natuurlijk.

Een snelkookpan heb ik trouwens ook, de oude van mijn moeder, maar die gebruik ik sinds ik ook de slowcooker heb toch een stuk minder eigenlijk.
Maar in dit topic gaat ook op dat vlak weer een wereld voor me open :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:15

Echwel schreef:
1 van 5.5 liter

De Russel ook sous vide

hi welke tefal heb je? zie er geen een waarmee dat zou kunnen bij tefal op de pagina

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:20

ik heb er 2 een kleine ronde hoge, was mijn eerste gebruik ik nu eigenlijk meer voor soep, bouillons of eigen gemaakte ketchup of als ik ruimte te kort heb in de andere, en de andere is een ovale russel hobs, ik maak veel stoofpotten, voornamelijk met buffelvlees maar ook pulled pork/kip kip varianten, bv kip pindasaus, kip met kruidenkaas dat soort gerechten, gaar er ook gehakt ballen mee, en spare rib, koop altijd hele doos 10 kg spare ribs bij meatformore maak ik voor de hele familie diverse smaken spareribs klaar, verse worst ehhhh gebruik um best veel dus.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:22

speurneusc schreef:
Echwel schreef:
1 van 5.5 liter

De Russel ook sous vide

hi welke tefal heb je? zie er geen een waarmee dat zou kunnen bij tefal op de pagina

https://www.amazon.nl/dp/B089KS86WS/ref ... 6b5c59c715

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 12:40

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:37

Wij hebben een slowcooker van Russell Hobbs. Laatst het stroomverbruik gemeten, op 'low' verbruikt hij 0,184 kwh.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:37

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 20:31

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:34

Laten jullie je slowcooker uren aanstaan terwijl er niemand thuis is? Mij lijkt het ideaal, maar vind dat idee een beetje spannend. Ik ben alleen en zo 10 uur weg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:36

Ja dat is nou juist het voordeel van de slowcooker, je gooit het er 's morgens in en aan het eind van de dag is het klaar. Je tv staat ook stand-by, je cv ketel blijft ook altijd aan ook als je niet thuis bent, of je koelkast. Daar zijn ze voor gemaakt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:24

Uren niet, maar ga wel de deur uit als de slowcooker aan staat.
Echt een hele dag opzetten en weggaan nooit hoeven doen, maar zou de pan dan niet in huis zetten maar eerder buiten onder het afdak.