"Kinderslot" op FB of internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

"Kinderslot" op FB of internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 22:39

Ik zoek dus een soort van kinderslot/tijdslot, niet voor kinderen, maar voor mezelf :)

Ik betrap me er nl. op dat ik snel eventjes iets online ga opzoeken, en dan zit ik in no time weer op FB of Bokt, en dan iets gaan factchecken of googlen, en dan bots ik weer op iets interessants dat ik verder wil uitzoeken, en ben ik intussen weer vergeten wat ik eigenlijk kwam doen.

Ook verlies ik teveel tijd en energie aan online discussies. Ik wil die niet helemaal afschaffen, maar ik zou graag grenzen stellen voor mezelf, zodat ik maar van dat tot dat uur online kan (ofwel volledig internet, ofwel facebook want die is de grootste tijdrover). Blijkbaar heeft facebook die optie. Weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg?

LiannePuthzy

Re: "Kinderslot" op FB of internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:46

Als je een iPhone hebt toch gewoon via instellingen en dan schermtijd? Of is dat alleen dat je kan instellen dat je de totale dag een x aantal uur kan?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:46

Bij Apple kun je kinderslot en tijdslot aanzetten :+

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:47

Wat heb je voor telefoon?
Ik kan per app een max tijd instellen en ook bepaalde tijden niet beschikbaar stellen.
Of doe je het op de computer?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:48

Op je telefoon kun je via instellingen vaak wel een tijdstop op bepaalde apps zetten.....
Bij mij staat die functie onder instellingen - digitaal welzijn ouderlijk toezicht

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 23:10

Op mijn telefoon valt het best mee, vind ik irritant op zo'n klein scherm. Is op mijn laptop, en heb vast internet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:15

Ik gebruik zelf de app Stay Focused om mijn telefoontijd te beperken. Op mijn computer heb ik in het verleden het programma Cold Turkey gebruikt (maar op dit moment niets).

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:20

Facebook eraf knallen. Ik heb alleen bokt en bevalt prima. Was even wennen maar heerlijk om niet meer zoveel " vrienden" te hebben.
Kennis van mij zorgt voor dat alle apps vanaf 21.30 op slot gaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 08:33

@mizora, ik ga die Cold Turkey eens opzoeken

@Boedjang, facebook eraf wil ik niet, er wordt in nieuwsfora teveel onzin verspreid, ik wil graag toch nog af en toe online om de waarheid te kunnen vertellen, alleen zou ik daar graag tijdslimieten op zetten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:47

Via Norton kan je ook een tijdslot instellen, hebben we op de laptop van onze zoon ook

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:01

Hwn dat is inderdaad persoonlijk . Voor mij is Facebook niet echt het meest betrouwbare medium . blij dat ik er vanaf ben. Eenmaal gehackt was meer dan genoeg voor mij.brrr.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 23:49

@Boedjang, ik reageer vaak op onnozele reacties op nieuwsberichten, en dan nog meestal van behoorlijk betrouwbare nieuwsbronnen (in België is de Vlaamse nieuwssite betrouwbaarder dan de commerciële).

@Liselot, is dat dan via de norton antivirus? Momenteel heb ik geen antivirus (beetje dom misschien, maar ik red het toch al jaren zo, wel 1x opgelicht via banking app)

@Mizora, die Cold Turkey ziet er idd wel interessant uit! Zeker aangezien je met timetables kan werken, en dat je ook bepaalde websites kan beschikbaar houden (zal handig zijn bij mijn online boekhouding, nu dwaal ik continu af).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 00:35

Ja daar zit het bij ons inderdaad bij in

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 15:44

WTF, heb net die Cold Turkey aangeschaft. Ik kan inderdaad niet meer op FB of instagram, maar al de rest (ook Bokt, google...) zijn nog perfect bereikbaar. Wat doe ik fout? Mizora, heb jij een idee?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:18

Heb je de lijst van websites aangepast? Ik heb dit staan bij websites en niets bij website exceptions. Daarmee blokkeert hij alles. Je hebt ook de mogelijkheid een aantal websites toe te voegen.

Afbeelding

Ook moest ik mijn computer opnieuw opstarten nadat alles geïnstalleerd was, want andes pakte hij het niet.