Wandel laarzen, ervaringen gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Wandel laarzen, ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 16:57

Ik zoek lekkere warme laarzen om in de winter mee te wandelen.

Ik heb altijd op dunlops gelopen. Dat winter model, met nep bont erin. Maar heel veel steun geven die niet.

Dus ik zat te kijken naar dit soort modelletjes.

Afbeelding

Afbeelding

Heb er inmiddels een paar gepast van Horka. Die zaten niet mega lekker als ik eerlijk ben. Ben ook bij de anwb geweest, en daar opzich wel een paar mooie modellen gezien die ook lekker zaten, maar ben nog niet overtuigd.

Maar ik vraag me af, Ik zie vaak mensen met dit soort laarzen lopen in de bossen, ook bossen met veel blubber.

Kun je nou ongegeneerd mee in de diepere modder stappen? Of ruwineer je zulke laarzen dan snel? Want dat is uiteindelijk wel wat ik met die dunlops doe en ook wel naar op zoek ben.

Mochten er nog tips zijn voor specifieke merken of modellen, houd ik me ook aanbevolen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:59

Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 17-01-25 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:00

Ik heb 2x over 5 jaar op Dubarry's gelopen. Door de blubber, regen en zelfs door de rivier. Nu al weer 2 jaar op Ariat. Als je droge voeten wil dan is Goretex voering wel aan te bevelen.

Floko

Re: Wandel laarzen, ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:02

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:17

Ik zweer bij Dubarry, ik doe er ook jaren mee. Mijn eerste paar waren galways, daarna Longfords ( helaas door m'n zwangerschap amper gedragen emmn daarna pasten de kuiten niet zo goed meer. Nu loop ik alweer bijna 3 jaar op een paar roscommons

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:50

Ik heb hier nu laarzen van le chameau, peperduur maar wel ook 10 jaar garantie bij een fysieke winkel hier in de buurt. Dus ik ben heel benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:15

Ik loop zelf al jaren of de Horka Greenwich laarzen. Ik heb twee paar al flink mishandeld en pas een derde paar gekocht.
Het zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan er zonder ze in te lopen zo mee weglopen.
Het eerste paar was na pakweg anderhalf jaar ineens niet meer helemaal waterdicht. Toen heb ik dat open plekje bij de zool dicht geplakt met leerlijm en de laars goed ingevet, en nu is ie weer waterdicht :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 18:21

Die Greenwich heb ik dus gepast. Ik ben echt in mijn benen niet mega dik, maar die schacht is bovenin veel te smal.

Maar waar bijna niemand op antwoord, die Horkas hebben toch van dat suède leer erop? Wordt dat niet super onherstelbaar vies in de modder?

@Floko. Nee, moet eerlijk bekennen dat ik niet gezocht heb. Bedankt! Zal die ook eens doorlezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:51

Ik loop vaak door de modder, maar je borstelt het er zo vanaf als het droog is.

Er zijn meerdere merken die ook modellen met bredere schacht maken. Horka ook dacht ik.