Disclaimer: ik ben niet heel goed met het programma dus het klopt niet perfect. In de hal zit het toilet, dat deels ook in het washok overloopt. Achterin het washok staat koelkast en wasmachines.
De deur linksboven gaat de garage in. De deur rechts ernaast de oprit op. Aan de linkerkant is ook mijn tuin, toegankelijk via de andere linkerdeur daar.
Bezoek komt vrijwel altijd Achterom via de oprit. Dat betekend dat ze via het washok mijn huis in komen, wat me irriteert. Bovendien wil ik de achtertuin meer bij het huis.
De achterpui moet vervangen worden.
Zelf kom ik met het volgende idee, maar ik ben benieuwd of bokt slimmere suggesties heeft:

Bezoek komt dan voortaan via de garage binnen. De deur naar de tuin zou dan zelfs bij voorkeur nog vervangen worden door grote schuifdeuren zodat die deur ook vervalt. Het washok is dan nog toegankelijk via de keuken en niet meer via de aanbouw/serre.
Ik merk alleen dat ik nu een luxeprobleem krijg, namelijk ruimte. Waar zet ik de eettafel? De aanbouw zou "logisch" zijn, hoewel ik daar ook wel relax zou willen kunnen zitten. De woonkamer wordt dan ineens immens groot als er geen eettafel meer komt.
De keuken is nog vrij nieuw en wil ik niet veranderen of verplaatsen!
Wie oh wie denkt er met me mee?