Oven warmt op en gaat daarna weer uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Oven warmt op en gaat daarna weer uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 21:46

Voor de vakantie wilde ik graag een taart maken. Ik verwarmde mijn oven voor en toen ik mijn taart erin zette was hij gek genoeg weer koud. Ik dacht dat ik een foutje had gemaakt, dus ik zette hem nog eens aan en zette toen hij warm was m’n taart erin. Drie kwartier later was hij weer uit en toen ik mijn taart bekeek was die nog wel erg vloeibaar :+

Daarnet bedacht ik me dat ik wel eens wilde kijken wat nu het probleem is. Mijn oven warmt wel op, maar voordat hij volledig warm is, koelt hij stapje voor stapje weer af. Niet in één keer dus.

Ik heb al gegoogeld, maar vond alleen dingen over ovens die in één keer uitvallen, kortsluiting veroorzaken of niet meer opwarmen.

Mocht iemand die herkennen of een idee hebben wat hier aan de hand is, hoor ik het graag! Alvast bedankt!

Edit: het is trouwens een combi-oven en mijn magnetron doet het nog wel.

_merel_

Re: Oven warmt op en gaat daarna weer uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:51

Toen ik dit had was de thermostaat kapot. Hij gaf het verkeerde signaal nadat hij op temperatuur was gekomen en daardoor sloeg hij uit.

Andersom heb ik ook gehad dat de thermostaat niet registreerde dat de oven warm was en sloeg dus niet uit. De oven werd te warm en het raam klapte er uit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:51

Onze vorige combi oven deed het ook dus kon geen ovenschotels meer bereiden want indd na een x aantal ging hij uit en dat werd steeds een kortere tijd.
Eerst 45min maar later ook al na een kwartier.
Wij hebben een nieuwe gekocht.
Magnetron deed het hier ook gewoon.

Sintara

Re: Oven warmt op en gaat daarna weer uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:02

Misschien kun je de klantenservice van het merk om raad vragen?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 17:25

_merel_ schreef:
Toen ik dit had was de thermostaat kapot. Hij gaf het verkeerde signaal nadat hij op temperatuur was gekomen en daardoor sloeg hij uit.

Andersom heb ik ook gehad dat de thermostaat niet registreerde dat de oven warm was en sloeg dus niet uit. De oven werd te warm en het raam klapte er uit.

Wat bedoel je hiermee?

Sintara, ja dat is wel een goede idd, thanks!