Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yummy schreef:Zo, wat ontzettend vervelend.
Heb je dit betaald via paypal of creditcard? mogelijk kun je via hun nog wat proberen.
Zo niet, heb je al contact opgenomen met aliexpress zelf? via je account kun je als het goed is een live chat starten. Anders social media kanalen proberen.
Zijn er nog andere slechte reviews bij deze verkoper?
Boyache schreef:Yummy schreef:Zo, wat ontzettend vervelend.
Heb je dit betaald via paypal of creditcard? mogelijk kun je via hun nog wat proberen.
Zo niet, heb je al contact opgenomen met aliexpress zelf? via je account kun je als het goed is een live chat starten. Anders social media kanalen proberen.
Zijn er nog andere slechte reviews bij deze verkoper?
Ja, ik baal er ook behoorlijk van. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik begrijp het probleem ook eigenlijk niet. Ik heb betaald via iDEAL. De winkel van de verkoper is inmiddels opgeheven.
Jolynne schreef:Er is een facebookgroep waar je gratis advies kunt inwinnen van juristen,
deze noemt "Juridische advies helpdesk (nederlands recht):
https://www.facebook.com/groups/583764275608193
_San87_ schreef:Jolynne schreef:Er is een facebookgroep waar je gratis advies kunt inwinnen van juristen,
deze noemt "Juridische advies helpdesk (nederlands recht):
https://www.facebook.com/groups/583764275608193
Sinds wanneer is NL recht van toepassing op een Chinees bedrijf?
Vervelend, TS. Is er een optie AliExpress zelf te berichten?
manubres schreef:Het is denk ik wat naïef om bij Aliexpress wat te kopen en te denken dat je je geld terug krijgt. Ik koop inmiddels niks meer bij temu, shein of aliexpress, het is eigenlijk allemaal goedkope troep met vaak veel ziekmakende stoffen erin. Als ik iets koop dan weet ik: of het is goed of ik gooi het weg en ben het geld kwijt. Maar moet wel zeggen dat ik nooit iets kocht boven de 30-40 euro.
Boyache schreef:Ik zit met een vervelend probleem en ik hoop dat één van jullie mij wellicht verder kan helpen.
Ik bestel al jaren op Aliexpress. In november bestelde ik een schilderij, maar ik ontving een tas. Ik heb 20 december een geschil geopend, wat Aliexpress de dag erop goedkeurde. Er werd mij een retourlabel toegestuurd en ik heb het pakket netjes in origine staat en binnen de termijn geretourneerd. 1 januari kreeg ik een melding dat Aliexpress een voorstel had gedaan, namelijk: "geen terugbetaling". Ik kon hierop geen enkele manier op reageren. 7 januari heeft de aanvraag de status van voltooid gekregen.
Ik kon enkel een bezwaar maken per e-mail. In deze e-mail heb ik onder andere een schermopname van de pagina van de track en trace code ingevoegd om aan te tonen dat het pakket retour is ontvangen door de verkoper. Dit betrof overigens een Nederlands adres. Zojuist kreeg ik een geautomatiseerd antwoord met de volgende, naar het Nederlands vertaalde, tekst: "Met betrekking tot dit verzoek hebben wij alle aangeleverde bewijzen zorgvuldig herzien, inclusief de onlangs bijgewerkte bewijzen, en geconcludeerd dat de bewijzen niet voldoende overtuigend zijn om uw claim te ondersteunen. Bovendien is de beschermingstermijn van AliExpress inmiddels verstreken." Er is gemaild vanaf een "no-reply" adres en de mogelijkheid om contact met hen op te nemen in de app, is uitgeschakeld. Aan het eind van de e-mail werd ook afgesloten met een dringend verzoek om geen contact meer op te nemen over deze kwestie om maatregelen te voorkomen.
Het betreft hier een bestelling ter waarde van €159,58, welke ik niet heb ontvangen en waarvoor ik ook mijn geld niet terug krijg. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling... Tevens maakt het mij huiverig voor de bestellingen die ik nog heb lopen.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of kan iemand mij adviseren over welke stappen ik eventueel nog kan ondernemen in een poging om mijn aankoopbedrag terug te krijgen?
sasja0705 schreef:Boyache schreef:Ik zit met een vervelend probleem en ik hoop dat één van jullie mij wellicht verder kan helpen.
Ik bestel al jaren op Aliexpress. In november bestelde ik een schilderij, maar ik ontving een tas. Ik heb 20 december een geschil geopend, wat Aliexpress de dag erop goedkeurde. Er werd mij een retourlabel toegestuurd en ik heb het pakket netjes in origine staat en binnen de termijn geretourneerd. 1 januari kreeg ik een melding dat Aliexpress een voorstel had gedaan, namelijk: "geen terugbetaling". Ik kon hierop geen enkele manier op reageren. 7 januari heeft de aanvraag de status van voltooid gekregen.
Ik kon enkel een bezwaar maken per e-mail. In deze e-mail heb ik onder andere een schermopname van de pagina van de track en trace code ingevoegd om aan te tonen dat het pakket retour is ontvangen door de verkoper. Dit betrof overigens een Nederlands adres. Zojuist kreeg ik een geautomatiseerd antwoord met de volgende, naar het Nederlands vertaalde, tekst: "Met betrekking tot dit verzoek hebben wij alle aangeleverde bewijzen zorgvuldig herzien, inclusief de onlangs bijgewerkte bewijzen, en geconcludeerd dat de bewijzen niet voldoende overtuigend zijn om uw claim te ondersteunen. Bovendien is de beschermingstermijn van AliExpress inmiddels verstreken." Er is gemaild vanaf een "no-reply" adres en de mogelijkheid om contact met hen op te nemen in de app, is uitgeschakeld. Aan het eind van de e-mail werd ook afgesloten met een dringend verzoek om geen contact meer op te nemen over deze kwestie om maatregelen te voorkomen.
Het betreft hier een bestelling ter waarde van €159,58, welke ik niet heb ontvangen en waarvoor ik ook mijn geld niet terug krijg. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling... Tevens maakt het mij huiverig voor de bestellingen die ik nog heb lopen.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of kan iemand mij adviseren over welke stappen ik eventueel nog kan ondernemen in een poging om mijn aankoopbedrag terug te krijgen?
Ik snap even het verhaal van de Nederlandse retouradres niet.
En dat het bedrijf is inmiddels opgeheven ?
Hoe weet jij dat ?
Is het bedrijf gewoon niet meer bij Ali vermeld ?
Als goed is zie je in je bestelgeschiedenis nog het product en dus ook nog de verkoper.
Misschien kun je dan via image search achterhalen of die alleen onder een andere naam nu adverteert
En uiteraard achter het Nederlandse retouradres aangaan.
Want normaliter moet ja naar China retour gestuurd worden (en daarom doen dat ja de meesten niet)
Het is een behoorlijk bedrag dus de moeite waard