Ervaringen met paardenspul "marktplaats"? Website Ruiterplein.com ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ken je Ruiterplein.com al en (ver)koop je er wel eens iets....?

Nee ik kende het nog niet
37 (68%)
Ja ik kende het maar heb er (nog) nooit iets verkocht of gekocht
16 (29%)
Ja ik kende het en heb er al wel eens iets verkocht of gekocht
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 54

pmarena

Ervaringen met paardenspul "marktplaats"? Website Ruiterplein.com ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 09:50

Ik heb best wat gebruikt spul van Mareentje om te verkopen.....

Op Marktplaats moet je betalen voor het plaatsen van sommige advertenties van paardenspul (zadels bvb.) en op Vinted zijn paardensport artikelen helaas nog steeds niet toegestaan -O-

Facebook vind ik ook niet echt top om spullen te verkopen. Zakt toch snel weg en eigenlijk best weinig bereik in van die specifieke groepen.

Nu is er wel Ruiterplein.com en ik heb daar een paar advertenties op gezet, maar ik heb niet de indruk dat het nou heel levendig is daar :=
Ik vraag me dus af hoe bekend de website eigenlijk is, en dacht ik maak eens een polletje aan :=

Vinden jullie het een interessante site?
Wellicht nog tips voor andere Marktplaats-achtige websites die goed werken voor paardenspullen?

Ik vind het een beetje lastig eerlijk gezegd, waar je je spullen nou het beste te koop kan zetten :o

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:52

Nee, kende ik niet... als ik iets probeer te verkopen doe ik het vaak wel via marktplaats. Of ik stuur wat door naar stalgenoten :)

Toen ik insta/fb gebruikte dropte ik het ook vaak in m'n verhaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 09:56

Ik vind het bij Marktplaats ook zo irritant dat advertenties op een gegeven moment verlopen en dan moet je het er weer helemaal opnieuw op zetten := Ik heb toch wel vaak wat apartere spullen en daar moet je dan maar net een liefhebber voor treffen als je er nog een okee prijs voor wilt krijgen.

Wat dat betreft ben ik echt groot fan van Vinted, waarbij je advertenties gewoon eeuwig zichtbaar blijven *\o/*

Ik hoop zo hard dat ze eindelijk ook een paardensport / ruitersport categorie op gaan zetten. Ze hebben sportartikelen. Ze hebben huisdier-spul. Dan kan die paardensport ook wel toch -O-

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:00

Facebook, echt. Je moet even zoeken naar de juiste groepen en het kost meer moeite want je moet je advertentie regelmatig opnieuw plaatsen om hem onder de aandacht te brengen, maar daar verkoop je nog voor een redelijke prijs. Verder is het hopeloos. Ik koop en verkoop 2e hands zadels, en denk dat ik de laatste 2 jaar via marktplaats helemaal niets meer verkocht heb. Via facebook nog steeds bijna wekelijks.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:34

pmarena schreef:
Ik vind het bij Marktplaats ook zo irritant dat advertenties op een gegeven moment verlopen en dan moet je het er weer helemaal opnieuw op zetten := Ik heb toch wel vaak wat apartere spullen en daar moet je dan maar net een liefhebber voor treffen als je er nog een okee prijs voor wilt krijgen.

Wat dat betreft ben ik echt groot fan van Vinted, waarbij je advertenties gewoon eeuwig zichtbaar blijven *\o/*

Ik hoop zo hard dat ze eindelijk ook een paardensport / ruitersport categorie op gaan zetten. Ze hebben sportartikelen. Ze hebben huisdier-spul. Dan kan die paardensport ook wel toch -O-

Ik denk ook echt dat het gaat lopen als een tierelier!
Die Fransen en Spanjaarden zijn gek op Nederlandse paardenspullen

siskeh

Re: Ervaringen met paardenspul "marktplaats"? Website Ruiterplein.com ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:40

Ik ken ruiterplein ook, met dezelfde ervarigen, 0,0 reactie..
terwijl het is leuk opgezet en misschien heeft het nog tijd nodig.

Fb vind ik horror qua overzicht,
Mp 100x liever, maar dat is qua zadels verkopen écht duur geworden..

Dus tja... ik blijf het wel proberen via ruiterplein denk ik, maar ik hou het vooral bij FB op dit moment

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:49

Ken ik, staat al heel wat op maar het is echt levenloos daar. Geen reacgies of dergelijke. Terwijl op facebook wel, en op vinted ook. (Spullen zoals rijbroeken en handschoenen mogen wel)

Zelf gebruik ik gewoon Facebook en een dikke 55 groepen :') ik upload 2 a 4x per week mn advertentie in deze groepen. En ook groepen van mijn regio. Ik heb zo meer verkocht gekregen dan 2dehands of marktplaats of euiterplein OF Billyrider.

Websites speciaal voor paardenspullen werken gewoon niet. :')

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:43

Ik vind het dus juist mega irritant dat advertenties nooit verlopen op FB en zie dat nu net ook op ruiterplein. Je bent opzoek naar iets, kom je hele oude advertentie tegen en reageer je is het al verkocht maar men neemt gewoon niet de moeite om de advertentie te verwijderen. Dus blijft het er tot einde der dagen op staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 11:44

Ja dat vind ik ook aan nadeel, maar dan vanuit degene die iets te koop zet. Het wordt ook wel heel erg lastig gemaakt om advertenties te verwijderen. Ik loop wel eens advertenties langs en dan wil ik wat verwijderen. Maar staat er gewoon nergens een knop waarmee je dat kan doen.

Soms dan nog wel dat je aan kan geven dat het item verkocht is. Maar ik wil het gewoon weg hebben en dat lukt dan niet :n

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:48

pmarena schreef:
Ja dat vind ik ook aan nadeel, maar dan vanuit degene die iets te koop zet. Het wordt ook wel heel erg lastig gemaakt om advertenties te verwijderen. Ik loop wel eens advertenties langs en dan wil ik wat verwijderen. Maar staat er gewoon nergens een knop waarmee je dat kan doen.

Soms dan nog wel dat je aan kan geven dat het item verkocht is. Maar ik wil het gewoon weg hebben en dat lukt dan niet :n

Oh daar heb ik nooit last van, ik geef nooit aan dta het verkocht is, maar verwijder alles van FB altijd.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:49

Nooit van gehoord, echt jammer idd dat het nog steeds niet kan op Vinted..
Duitse ebay wil ik ook nog wel eens wat kopen/verkopen

Zadels verkoop ik doorgaans toch via Marktplaats, maar misschien weet ik de juiste groepen niet te vinden

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:27

Persoonlijk probeer ik verkochte artikelen te verwijderen. Niet gereserveerde. Maar natuurlijk doet niet iedereen dat. Soms vergeet ik ook gewoon dat er een advertentie op de Facebook marktplaats staat. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 13:08

SandraWierda schreef:
pmarena schreef:

Oh daar heb ik nooit last van, ik geef nooit aan dta het verkocht is, maar verwijder alles van FB altijd.

Ja dat wil ik dus ook, maar dan is er nergens een verwijder knop te vinden bij sommige advertenties / groepen, heel raar :=

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:52

pmarena schreef:
Ja dat wil ik dus ook, maar dan is er nergens een verwijder knop te vinden bij sommige advertenties / groepen, heel raar :=

Kun je hier iets mee?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 17:17

Ja als het zo simpel was dan kreeg ik dat wel voor elkaar :))

Maar er zit bij sommige advertenties gewoon niks voor verwijderen.... niet in het zicht, niet verstopt achter een paar puntjes ofzo.... echt heel erg vaag. Bij de ene advertentie is het zo simpel als bij dit screenshot maar bij de ander heb ik een poos alles binnen bereik aangeklikt en de meer vergezochte opties geprobeerd maar gewoon niks. Super suf.

Edit: ik heb voor de gelegenheid nog eens gekeken tussen mijn echt oude advertenties die ik al jaren niet weg krijg en ik zie dat het probleem nu blijkbaar gefixt is *\o/*