De volgende dingen zijn mij nog een doorn in het oog: de vloer van de benedenverdieping, de paneeldeuren, incl de kleur van de kozijnen en plinten en de spachtelputz (en de kleur daarvan) in de rest van het huis.
De deuren hebben we niet vervangen, omdat we graag de vloer willen vervangen en niet weten of er hoogteverschil zal ontstaan tussen de huidige en nieuwe vloer. Daarom hebben we de kozijnen van de deuren en de plinten ook nog niet geschilderd.
Afhankelijk van de offerte, is de kogel door de kerk en gaan we de vloer vervangen. Ik zou ik niet zijn als ik dan niet gelijk ook andere zaken in orde wil maken. De woonkamer weer eens schilderen bijvoorbeeld.
We willen dus de volgende dingen doen:
Woonkamer + keuken schilderen
Werkkamer stukadoren en schilderen
Hal + overloop stukadoren en schilderen
Bijkeuken stukadoren en schilderen.
In alle bovengenoemde ruimtes (behalve de overloop) plinten verwijderen, vloer (incl vloerverwarming) vervangen en deuren vervangen.
Maar op dit punt weet ik niet wat de juiste volgorde is

Wat doe je nou eerst?
De deuren als laatst, denk ik zo.
In principe zou ik zeggen, de vloer er als laatste in. Maar als ik dan m'n huidige vloer ga slopen, kans dat ik m'n vers gestukadoorde muren dan beachadig (we gaan immers toch met zo'n kango aan de slag). Andersom, als ik stuc, of verf op m'n nieuwe vloer laat vallen, is dat ook super naar.
Dan toch alles afplakken?
Of eerst de huidige vloer slopen, dan stukadoren en verven? Maar wanneer gaan we dan sleuven laten maken voor de nieuwe vloerverwarming?
Of dan eerst slopen, vloerverwarming erin en egaliseren en dan stukadoren en verven?
Dus wat is de beste volgorde?
Wellicht handig om te weten. Slopen, stukadoren en verven doen we in principe zelf. Sleuven, vloerverwarming en tegels leggen laten we doen.