Gezocht: creatieve edelsmit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Gezocht: creatieve edelsmit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 23:24

Deze maand zijn ik en mijn partner 12,5 jaar samen. Om dat te vieren, wilden we elkaar iets speciaals geven. Nu zitten we er dus (samen) over na te denken om een gepersonaliseerd sierraad te maken bij een edelsmit. Een armband of ring voor hem, een ketting of oorbellen (of ring, sta ik ook voor open) voor mij.

Gepersonaliseerd in de zin van dat het echt uniek voor ons wordt gemaakt. Dus bijv. een mooie vorm op basis van onze initialen, geboortejaar of sterrebeelden. Of waarin onze geboortestenen worden gebruikt. Of... hier komt het creatieve dus om de hoek kijken, haha. Ik wil alleen niks heel grofs of veel te druk, liever wat sierlijkers. Maar ook weer niet te simpel (een rondje met onze namen ingegraveerd bijv). Ik heb nu een super cliché 'edelstenen' (kuch) hartje als ketting, dus het is al snel beter dan dat :))

Dus niet dit, dit, dit of dit. Dit is super cliché en niet customized maar qua stijl wel meer up my alley zeg maar. Dit is ook wel mooi. Dit lijkt me ook wel weer gaaf, maar misschien een beetje gek als je constant zo'n oog om m'n nek ziet hangen haha.

We wonen in omgeving Den Bosch maar zijn bereid om wel verder te reizen voor iets goeds :j.
Zilver of goud ben ik nog niet aan uit.

Wie o wie heeft dé aanrader?

belle_boef

Re: Gezocht: creatieve edelsmit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:25

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:29

Ik heb hele goede ervaringen met Sarah Kobak in Beltrum (Gelderland). Ze denkt heel fijn mee, is heel creatief en echt ontzettend goed in wat ze doet. Ik heb een paar hele mooie sieraden van haar (ook gepersonaliseerd) waar ik nog steeds mega verliefd op ben.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:37

Oh ik weet niet of je Limburg te ver vind maar in Baarlo zit atelier Johanneshoeve. Die maken mooie spullen denken met je mee een maken een vaag idee tot iets tastbaars.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:50

Wij hebben met een edelsmid zelf onze trouwringen ontworpen en ook mee gemaakt. We hebben aan elkaars en eigen ring gewerkt. Dit was heel erg leuk om te doen, maar vooral heel speciaal.
De smid waar wij zijn geweest, bestaat niet meer. Was een oudere man en is inmiddels 16 jaar geleden, maar misschien kunnen jullie samen zoiets doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:05

Als je iets met stenen zoekt, kijk dan eens in Huizen bij Natalie Hoogeveen.
Ze werkt veel met edelstenen, maar ook met emaille. Of met materiaal wat een betekenis voor de klant heeft.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 01:19

Edelsmederij WorkShop in Veenendaal.

Zelf geen ervaring maar wel mooie dingen zien langskomen.
Bestaan al heel lang en kunnen ook (helpen met) ontwerpen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:11

Ik kan InBetweenJewelry aanraden:

https://inbetweenjewelry.nl/

Zij maakt sieraden met geboortestenen. Dit kan ook een combinatie zijn met jullie geboortestenen. Ze heeft stijlen voor mannen en vrouwen.

Ze maakt alles zelf en gebruikt alleen ethisch gewonnen stenen en materialen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:28

Ik ben onwijs fan van het werk van Nadine Kieft, zij zit in Amsterdam

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:42

In Beusichem zit er eentje dacht ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 17:57

Dankjewel allemaal! Ik ga ze vanavond eens samen met mijn partner bekijken

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:27

Wij hebben afgelopen jaar onze trouwringen laten ontwerpen en maken bij atelier Ed Nobel in Spijkenisse. Hier op de foto van onze fotograaf <3

Op hun website hebben ze veel wat hoekigere sierraden staan, maar ze ontwerpen met veel plezier helemaal naar wens. Zo zijn onze ringen veel dunner van profiel dan veel van de ringen die ze online hebben staan. Wij wisten eerst vooral wat we niet wilden, en dat leverde tijdens het eerste gesprek gelijk al een ontwerpschets op waar we direct verliefd op werden. De enige aanpassing die we daar nog aan gedaan hebben was het aantal diamantjes in mijn ring. Dat zijn er uiteindelijk evenveel geworden als het aantal jaar dat we hebben gewacht om te trouwen :$ Extra leuk was dat we live aanwezig konden zijn bij een deel van de bewerkingen, en dat ze het oude verzilverde sieradendoosje dat we tijdens de ceremonie als ringendoosje gebruikt hebben, ook hebben gerestaureerd <3

Voor een kleine (!) indruk kun je ook op hun instagram-accounts kijken: @ednobel en @nicknobel.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:35

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:50

Lisa Spikkert uit Borne! Zij maakt precies wat je wilt/vraagt! Incl super service.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:24

Nadine Kieft!
Ik heb een aantal sieraden van haar. Waaronder een ring en oorbellen. Het is uniek, organisch, speels, maar ook heel aansprekend.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:30

EveliNero schreef:
Lisa Spikkert uit Borne! Zij maakt precies wat je wilt/vraagt! Incl super service.

Deze wilde ik ook aandragen. Zie van haar echt prachtige dingen voorbij komen en het is een fijn mens in de omgang.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:51

in den bosch zit ook Goldline (https://gold-line.nl/)
volgens mij doen die ook aan gepersonaliseerde sieraden, dus wellicht de moeite waard om daar eens te gaan kijken?
wij hebben onze trouwringen laten maken bij pieter jacobs (ook in den bosch) maar daar hadden we een heel duidelijk beeld wat we wilden en zijn de ringen voor ons gemaakt zonder dat we er zelf verder een rol in hebben gehad

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:24

Innerpieces in Zeeland kan ik je aanbevelen, ze werkt met edelstenen en neemt ook opdrachten aan. Kan je eventueel in pb delen welke stukken ik door haar heb laten maken met o.a. de trouwringen van mijn ouders.