Dash cam ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Dash cam ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 23:47

Iemand ervaring met een dash cam op vakantie? Ga een paar mooie routes rijden en lijkt me leuk om daar wat van op te nemen!
Is dat te doen, met mss een externe harde schijf eraan zodat ik thuis kan editen?
Hoor graag de ervaringen en mss tips voor welke. Zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet zie.

Ghostattack

Re: Dash cam ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:51

Als het je enkel om de beelden gaat van de routes die je rijd, dan zou ik opteren voor een GoPro die je met een mount op je dashboard zet.

Dashcam hebben vrijwel altijd een overlay met gegevens en slaan een max beelden op. Daarna begint ie met overschrijven van oud beeld

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:55

paars schreef:
Iemand ervaring met een dash cam op vakantie? Ga een paar mooie routes rijden en lijkt me leuk om daar wat van op te nemen!
Is dat te doen, met mss een externe harde schijf eraan zodat ik thuis kan editen?
Hoor graag de ervaringen en mss tips voor welke. Zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet zie.

Ga je naar het buitenland? let dan wel op dat in sommige landen een dashcam officieel verboden is (Luxemburg, Oostenrijk en Portugal)
In veel andere landen is er ook een beperking.
Er wordt niet veel op gecontroleerd maar wel handig om te weten. Radar heeft er ooit een item over gemaakt.

Als het wel kan/je het gaat doen zou ik een goede go pro gebruiken met mount. Er zijn nog betere opties die ook de trillingen en beweging weghalen, maar die zijn echt mega duur.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 00:08

Oh een go pro! Niet aan gedacht….optiesss.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:46

Je kan ook meta glasses nemen... maar die zijn duurder en mogen volgens mij ook niet overal :+
Mijn man heeft die, gebruikt die vaak voor auto content. de pov is wel heel erg gaaf. Alleen toen zag ik ook hoe klein ik er uit zie vanaf zijn hoogte. Heel gek als je je beseft dat hij me al jaren als een soort kabouter ziet :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 23:33

Oh dat die dingen nog / weer bestaan!
Voorheen de Apple bril toch?
Denk niet dat ik dat handig vind onderweg. Maar goed om te weten dat ze bestaan. Dank!
Ik ga op snor naar een go pro hero met aanverwanten. Aan de ene kant handig om ‘m op de motorkap te zetten, maar lijkt me ook onpraktisch bij een pauze. Steeds eraf halen en weer erop. Ding moet niet gejat worden natuurlijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:20

Deze is van Ray ban trouwens, Zit net zo als een normale en bediening gaat op je stem.