Parkeren wondr amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Parkeren wondr amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 02:20

Hoi allemaal, ik wil heel graag een keer een woensdagmiddag met de kinderen naar wondr maar ik kom zelf uit een plaats waar geen betaald parkeren bestaat dus het idee dat ik mijn auto in Amsterdam ergens kwijt moet maakt me bij voorbaat al bang. ;)

Wie weet waar je het makkelijkst kunt parkeren en evt een uitvlucht als het vol is? Kun je overal gewoon op straat betalen of werkt dat vaak niet? Ik heb geen app oid.

Bvd

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 04:18

Amsterdam centrum zou ik per trein doen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 04:39

Taifoen

Re: Parkeren wondr amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 06:32

Je kan ook zoeken naar een parkbee in de buurt, vaak een stuk goedkoper dan een garage/op straat

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:51

Ik moest daar recent in de buurt zijn en ik heb gebruik gemaakt van een gereserveerde parkeerplek.
Niet goedkoop, maar het gemak + de rust die dat gaf was voor mij belangrijk ;-)

https://parkereninijdock.nl

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:55

Weet niet waar je vandaan komt maar ik zet mijn auto altijd op een gratis station in de "buurt". Spaarnwoude ofzo en dan nog 10 min met trein. Met de auto Amsterdam in kan wel maar in echt prijzig, Weet niet waar je wezen moet overigens.
Zondag in in veel deken van Amsterdam gratis parkeren, niet in centrum

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 09:06

Bedankt allemaal voor de reacties

Petpa schreef:
Ik moest daar recent in de buurt zijn en ik heb gebruik gemaakt van een gereserveerde parkeerplek.

Hier gaat tot nu toe ook mijn voorkeur naar uit, vanaf daar is het lopend te bereiken begrijp ik?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:11

Pikeur schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties

Petpa schreef:

Hier gaat tot nu toe ook mijn voorkeur naar uit, vanaf daar is het lopend te bereiken begrijp ik?

Lopend te bereiken ja.
Ik schat dat ik een kilometer of 2 gelopen heb.
Maar ik zou wel een mooie dag uitkiezen.
Je moet met de pont over...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 09:39

Ohja dat is goed te doen, dankjewel!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:01

Wondr zit in Noord en daar heb je parkeerplaatsen voor het uitzoeken. Ik zou hem bij de supermarkt even verderop neerzetten.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:01

Je kan bij Wondr best prima in de buurt parkeren. Het zit naast een supermarkt met parkeerplaats en in de omliggende straten kan je ook prima parkeren. Op de site van Wondr staat ook het een en ander over parkeren. Heel veel langer dan 60 - 90 min ben je niet binnen dus dat houdt het parkeergeld ook binnen de perken.

Edit: ik zie dat Tazzey me voor was :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 15:03

Dat is al helemaal fijn! Had het wel op de website zien staan, maar ik heb 1 keer in Den Haag gehad dat er op de site stond 'gratis parkeren in de straat' maar dat het zo ongelofelijk vol was dat die gratis plekken meer een lokkertje leken want ik ben toen echt aan het zwerven geweest naar een plekje. Bedankt! Ik ga het dan eerst proberen gewoon daar vlakbij en als het vol is kan ik wellicht alsnog die garage boeken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:37

Als het in de omgeving vol is rij dan even richtin het IJplein (dus voorbij de supermarkt richting de pont) of wat verder de Meeuwenlaan op richting het Buikslotermeerplein, echt plek zat. En op het bedrijventerrein erachter dus richting Schaafstraat zit ook zat parkeerplek.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:41

Heb je de app, easypark ? Die werkt over al in Amsterdam. ( ik woon zelf in Noord ) . Betaald parkeren breidt zich heel snel uit. Maar in Noord vallen de prijzen nog mee ( 1,60 per uur) .

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:45

Ik weet niet of het nog bestaat maar vroeger kon je ook parkeren bij sloterdijk en dan per trein naar Centraal. Als je bij betalen je OV chipkaart scant parkeer je voor een paar euro.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:48

Petpa schreef:

Oh ik moet de 16e in Amsterdam zijn en was ook al op zoek, dit ziet er best prima uit.
Zie €15 voor een dag staan, maar dan staat er wel op vaste tijden in en en uit rijden, moet ik dan exact opgeven hoe laat ik aankom en vertrek? Want hoe laat ik aan kom weet ik wel, maar vertrek natuurlijk niet.
En kom je vanaf daar dan makkelijk in het centrum? Zag iets over een pondje staan, niet dat die ineens niet gaat als het slecht weer is oidn haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:50

Je kan met de pont over vanaf centraal en vanaf daar is het een klein stukje lopen naar Wondr. Let wel op dat je de goede pont neemt, anders is 't een stukkie verder wandelen. :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:58

Faelynn schreef:
Petpa schreef:

Oh ik moet de 16e in Amsterdam zijn en was ook al op zoek, dit ziet er best prima uit.
Zie €15 voor een dag staan, maar dan staat er wel op vaste tijden in en en uit rijden, moet ik dan exact opgeven hoe laat ik aankom en vertrek? Want hoe laat ik aan kom weet ik wel, maar vertrek natuurlijk niet.
En kom je vanaf daar dan makkelijk in het centrum? Zag iets over een pondje staan, niet dat die ineens niet gaat als het slecht weer is oidn haha.

Ijdock is niet in Noord.

En om volledig te zijn. De pont gaat 24/7 - minimaal 5 keer per uur, maar als het druk is elke 5 minuten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:08

Ik ben toen met mijn dochter naar Wondr geweest en ben met de trein gegaan. Was prima te belopen vanaf het station.
Dus waarom niet met het ov als het parkeren je nu al stress oplevert

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:55

Ik ben daar ook met de auto vrij recent geweest en ik had inderdaad de plekken voor het uitzoeken. Zou me daar geen zorgen om maken :) veel plezier!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:33

Autumnn schreef:
Ik ben daar ook met de auto vrij recent geweest en ik had inderdaad de plekken voor het uitzoeken. Zou me daar geen zorgen om maken :) veel plezier!

Ik heb precies dezelfde ervaring! Zou echt de tijd en moeite niet nemen voor een reservering (maar goed, dat is wel gebaseerd op 1 ervaring van mezelf :+ )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:58

Mijn ervaring, heb er bijna 40 in de buurt vertoeft, is dat het prima te doen is. Ik zou geen reserveringen maken, niet duur in garages gaan staan en dergelijke.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:32

Super bedankt allemaal! Hier was ik inderdaad benieuwd naar, mensen die echt ervaring hebben met de omgeving.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:06

Ik ben daar recent met de auto geweest en stond praktisch voor de deur. Was ook op een normale woensdag.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:40

Als ik jouw was lekker bij de Supermarkt je auto parkeren, 2 jaar geleden daar iedere Dinsdagmiddag moeten zijn (in het buurthuis).
En het is nog geen 2min lopen, of je moet wat verder op staan maar het is lopend te bereiken.