Welke gaming pc voor mijn 13 jarige zoon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Welke gaming pc voor mijn 13 jarige zoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 18:12

Hoi iedereen,

Mijn zoon van 13 wil een gaming pc.
Nu heb ik daar echt totaal geen verstand van, dus ik hoop op de hulp van Bokt.

Hij speelt fortnite en gta 5
Zijn budget is 800 euro.

Liefst bestellen we hem online.

Ik heb echt geen idee, ik ben online gaan kijken maar weet niet waar ik op moet letten.

Wie wil eens met ons meedenken?

Qimm

Re: Welke gaming pc voor mijn 13 jarige zoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:15

Ik zou eens contact opnemen met Azerty, als iemand je goed advies kan geven zijn zij het.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 18:17

Ik zal een bericht sturen! Thnx!

Mochten er meer bokkers nog advies hebben, graag!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:50

Kun je geen advies vragen / zoeken op Tweakers?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:31

Ik heb mijne gekocht via Coolblue, en dan een model dat uit de collectie ging. Dit scheelde mij een paar 100 euro en ik heb nu een dijk van een laptop. Bij Coolblue kan je ook checken welke games wel en niet geschikt zijn voor de betreffende laptop.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:41

Bij coolblue kan je ook heel goede tweedekans pc's krijgen. Scheelt ook een paar 100 honderd euro soms. Dat zijn normaal gezien nieuwe pc''s die terug gestuurd werden naar coolblue. Ik heb er zo al twee gekocht. Heel goede laptops. Als ik mij goed herinner vraagt GTA5 toch wel wat. Budget van 800 euro is voor een goede gamelaptop niet zo veel. Neem er eentje met een 15" of een 16" scherm. Dat scheelt ook ettelijke euro's in aankoopprijs. Hoe groter het scherm van de laptop hoe duurder en ook de grafische kaart speelt een enorme rol in aankoopprijs. Zeker voor het gamen neem je toch best minimum een RTX 4070. Je zoon zal ook minimum een Ryden7 of een intel i7 laptop nodig hebben. Al vind ik dat persoonlijk nu al het laagste om te gamen. ZEker als je een paar jaar safe wilt zitten qua laptop aankopen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 19:43

Thnxxx voor het advies!
Hij zoekt wel een game pc, geen laptop.
Maar ik zal ook eens naar een tweedekans kijken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:52

Ach, met een desktop hoef je inderdaad niet naar het scherm te kijken. Qua benodigheden is de rest wel hetzelfde. Wel opletten of de pc wel de juiste poorten heeft voor de kabels van je scherm. De meeste recentere schermen werken wel met hdmi maar sommige werken ook met displayport.

Maureen95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:31

Mocht je hulp nodig hebben met het uitzoeken van een goede desktop, dan mag je mij altijd een pb doen. Let vooral op de videokaart, het moederbord en de grafische kaart. Voor die prijs kan je zeker wat vinden, maar het ligt eraan op welke kwaliteit je ook zoiets af wilt spelen.

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 07:16

Maureen95 schreef:
Mocht je hulp nodig hebben met het uitzoeken van een goede desktop, dan mag je mij altijd een pb doen. Let vooral op de videokaart, het moederbord en de grafische kaart. Voor die prijs kan je zeker wat vinden, maar het ligt eraan op welke kwaliteit je ook zoiets af wilt spelen.

Misschien een typfoutje van je hoor, maar een videokaart en een grafische kaart verwijzen naar hetzelfde.

Maar het klopt wel dat dat belangrijk is. Samen met het werkgeheugen (RAM) en de processor zijn dat de elementen wat een computer wel of niet geschikt maakt voor zwaardere games.

Ik zou kijken naar sowieso een Nvidia videokaart (bij voorkeur uit de 3000 serie of nieuwer en bij voorkeur RTX), minimaal 8GB DDR RAM (werkgeheugen) maar 16GB RAM is eigenlijk wel beter met oog op de toekomst, en het feit dat hij misschien nieuwere games wil spelen. En een i7 Intel processor of AMD Ryzen 7 (of nieuwer natuurlijk, i9).

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 07:25

petraaken schreef:
Bij coolblue kan je ook heel goede tweedekans pc's krijgen. Scheelt ook een paar 100 honderd euro soms. Dat zijn normaal gezien nieuwe pc''s die terug gestuurd werden naar coolblue. Ik heb er zo al twee gekocht. Heel goede laptops. Als ik mij goed herinner vraagt GTA5 toch wel wat. Budget van 800 euro is voor een goede gamelaptop niet zo veel. Neem er eentje met een 15" of een 16" scherm. Dat scheelt ook ettelijke euro's in aankoopprijs. Hoe groter het scherm van de laptop hoe duurder en ook de grafische kaart speelt een enorme rol in aankoopprijs. Zeker voor het gamen neem je toch best minimum een RTX 4070. Je zoon zal ook minimum een Ryden7 of een intel i7 laptop nodig hebben. Al vind ik dat persoonlijk nu al het laagste om te gamen. ZEker als je een paar jaar safe wilt zitten qua laptop aankopen.

Oh ik lees dit nu pas, maar dit is idd goed advies.
Al wordt een RTX 4070 met zijn budget wel lastig denk ik ja. Ik heb zelf een RTX 3060 en dat voldoet me prima.

Als je een beetje handig bent of iemand kent die dat kan, dan kan je bij een desktop PC zelf de videokaart vervangen op den duur (en bijvoorbeeld werkgeheugen uitbreiden).

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 08:25

Ik heb goede ervaringen met m-game.nl

Eigenaar denkt goed met je mee en alles is mogelijk!