Koffiezetter gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Koffiezetter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 17:15

Heb al even zitten zoeken, maar kwam niks recent tegen.

We hebben een de Longhi. Deze is nu 4,5jr oud, maar helaas hield hij er 2 weken terug mee op. Dat is al 3e apparaat met bonen dat er toch na enkele jaren mee ophoudt. Alleen mijn man drinkt koffie, niet eens gek veel en doet ook netjes het onderhoud.
Maar mijn moeder heeft volgens mij ook inmiddels al 3 apparaten versleten, dus heb wel vraagtekens bij de bonen machines.

Nu zoek ik iets nieuws voor mijn man. Hij drinkt normaal niet gek veel, maar het idee van kopje eronder en op knopje drukken is wel makkelijk. Het geluid vind ik soms wel een ding, maar is maar kort.

Senseo valt af, want die vind ik niet lekker ruiken
Iets met cups zou kunnen, maar ik vind het wel veel afval met al die cups.
Espresso apparaat heel vroeger wel gehad, maar ik vond het als er meer mensen zijn wel wat gedoe, steeds ding vullen, aandrukken, weer legen en volgende. Het zijn wel vaak elegante apparaten.

Als onze zoon en schoondochter er zijn drinken ze wel ook koffie en maken soms cappuccino. Dan zou iets met stoompijpje ernaast voldoende zijn.

Een andere optie is dat we de Longhi van mn moeder hiermee naartoe nemen en haar ene kleiner simpeler apparaat geven. Zij woont in een instelling en maakt zelf bijna geen koffie meer. Bedienen is wel een ding. We hadden met een weekend weg een cups ding daar en dat kon ze al niet meer. Senseo zou wel het makkelijkste zijn, maar ik gun haar wel de lekkere koffie die ze gewend is.

We hebben dus nu een zwart apparaat en de rest RVS in de keuken.

Dammie

Re: Koffiezetter gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:19

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 17:29

Dammie schreef:
Ik zit te denken over deze https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 10658.html
Die zou zo gemakkelijk moeten zijn als een cups machine.

Die ziet er ook wel leuk uit. En handig dat je dat elke keer leegt en niet zo een vakje vol restjes krijgt. Hij heeft geen melkopschuimer. Maar goed, dan zouden ze pech hebben of even wat melk in pannetje moeten doen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:36

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:59

Geen tips voor de machine, maar ik zou een losse melkopschuimer nemen, makkelijker in gebruik en ook weg te zetten als je hem niet gebruikt. Wij hebben een opschuimer aan de machine maar die wordt echt nooit gebruikt.