Alcoholvrije rum die wel echt smaakt naar Rum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Alcoholvrije rum die wel echt smaakt naar Rum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 09:26

De titel spreekt voor zich denk ik :+

Ik ben op zoek naar een alcoholvrije variant van Rum, die wel écht lekker smaakt en naar echte rum smaakt (bij alcoholvrij bier bv is dat blijkbaar niet helemaal zo.)

Mijn man drinkt vooral de havana, Kraken en Don papa graag.

Zijn er alcoholvrije die vergelijkbaar zijn van smaak?

Op deze site hebben ze een vrij uitgebreid gamma, maar ik vind het ook zonde om soorten te kopen die op niets trekken ...
https://www.alcoholvrijshop.nl/alcoholv ... lvrije-rum

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:51

ik heb geen flauw idee, maar zou je daar geen testertje of proefpakketje van kunnen krijgen? soms heb je van die pakketjes met kleine flesjes erin.

Albert

Re: Alcoholvrije rum die wel echt smaakt naar Rum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:54

Zijn er geen reviews te vinden?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:03

Is kwestie van smaak denk ook.zal waarschijnlijk toch moeten uitproberen

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:04

Overigens heb je slijterijen die alleen 0% verkopen,bijvoorbeeld world of nix wellicht kun je proeverij doen ofzo? In ieder geval hebben ze advies

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 10:11

Albert schreef:
Zijn er geen reviews te vinden?

Ik vind vooral veel reclame die bepaalde soorten tot de beste alcohol vrije rum bekronen. Maar de vraag is natuurlijk of dat accuraat is :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:23

In Haarlem zit een 0% slijterij, daar kun je proeven. Ik neem aan dat die in andere (grotere) steden ook te vinden is?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:55

De ellende is dat het juist de alcohol zelf is die die lekkere smaak geeft. De bier en wijn zonder alcohol vind ik in 99% van de gevallen al smerig, heel soms lekker (sommige speciaalbiertjes zijn ok) maar nooit hetzelfde smaken als met alcohol.

Voor sterke drank waarbij juist de alcohol die kick geeft is het mi onvervangbaar, helaas!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 11:04

Dat is ook mijn man zijn mening helaas :+.

Hij heeft echter de gewoonte om na het werk een aperitief te drinken (andere dranken zoals limonade oid lust hij eigenlijk niet, te zoet), en die gewoonte wil hij wat doorbreken en tijdens de week vervangen voor een alcoholvrij alternatief.

Alles dat ik zelf graag lust (zoete cocktails, kombucha's etc) vindt hij veel en veel te zoet. Qua bier is het een Duvel fanaat, enkel de alcoholvrije Sportzot is wel nog lekker, en alcoholvrije stella is blijkbaar ook drinkbaar, de rest lust hij ook niet. Dus dan schieten er weinig alternatieven over natuurlijk...

Ik persoonlijk vind net de smaak van alcohol niet lekker, en vind zoete dingen zalig :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:07

Rum gaat heel erg lastig worden ben ik bang. Het is een vrij simpele smaak die erg hangt op de alcohol om het "lekker" te maken. Net als Whiskey bijvoorbeeld.
Denk eigenlijk niet dat je daar een vervanger voor kan vinden die er op lijkt.
Wijnen en bieren zijn dan vaak nog makkelijker, omdat daar meer andere smaken de hoofdtoon voeren. Mocktails het makkelijkste.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:48

Duhelo schreef:
Dat is ook mijn man zijn mening helaas :+.

Hij heeft echter de gewoonte om na het werk een aperitief te drinken (andere dranken zoals limonade oid lust hij eigenlijk niet, te zoet), en die gewoonte wil hij wat doorbreken en tijdens de week vervangen voor een alcoholvrij alternatief.

Alles dat ik zelf graag lust (zoete cocktails, kombucha's etc) vindt hij veel en veel te zoet. Qua bier is het een Duvel fanaat, enkel de alcoholvrije Sportzot is wel nog lekker, en alcoholvrije stella is blijkbaar ook drinkbaar, de rest lust hij ook niet. Dus dan schieten er weinig alternatieven over natuurlijk...

Ik persoonlijk vind net de smaak van alcohol niet lekker, en vind zoete dingen zalig :+

Ik denk dat je dan beter echt iets anders kan zoeken ipv een 'slap aftreksel' aan te bieden. Al gekeken bij de meer bittere drankjes?

Goede thee is trouwens ook niet te versmaden! Bijvoorbeeld lapsang suchung. Wel langs de thee speciaalzaak voor losse thee gaan.

Overigens snap ik jouw man helemaal!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:55

Gingerbeer is een niet zoete, beetje pittige frisdrank. Ik vind zelf die van royal club het lekkerst. Heb een keer die van de Lidl geprobeerd, maar die was mij te heftig (scherp)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 11:57

Gingerbeer lust die niet, thee soorten ook totaal niet :+.
Moeilijke kandidaat hoor!

bittere weet ik niet zo goed. Crodino en dergelijke vallen ook niet echt in de smaak.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:59

Ginger ale, rivella of tonic bijv?
Dat is niet perse zoet en vindt hij misschien lekkerder. Alcoholvrije rum, ik heb er geen ervaring mee maar ik vrees dat dat nooit echt lekker kan zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 12:09

Dikke kans dat ik het wel lekker zal vinden, want ik hou wel van de smaak van rum maar niet van die tangy alcohol nasmaak. liefmans kriekbier vind ik de 0.0 veel lekkerder dan de gewone variant. Maar ik snap wel dat mensen die graag een alcoholisch drankje drinken net die alcoholsmaak prefereren!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:11

Inderdaad iets van tonic? Alcoholvrije gin vind ik eigenlijk wel prima. Je hebt ook alcoholvrije martini, ook lekker met tonic. Ik vind alcoholvrij bier trouwens echt niet heel anders smaken. Maar ben benieuwd welke lekkere niet zoete drankjes nog langs komen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:19

Duhelo schreef:

bittere weet ik niet zo goed. Crodino en dergelijke vallen ook niet echt in de smaak.

Ik heb ook zo iemand gehad. Uiteindelijk op niks uitgekomen, behalve dan liters koffie
:')

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:31

Goede koffie misschien?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 12:36

troi schreef:
Duhelo schreef:

Ik heb ook zo iemand gehad. Uiteindelijk op niks uitgekomen, behalve dan liters koffie
:')

Ik vrees ook dat er niets "echt" zal kunnen vervangen hoor, maargoed, het is dan zijn probleem of die überhaupt iets wil uitproberen of niet ...

Koffie drinkt hij sowieso wel, maar dat is niet echt een "aperitief" drankje zeg maar

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:00

Dagelijks (?) aan sterke drank moeten na het werk is niet iets om gewoonte van te maken. Beetje hard misschien maar als hij echt niets anders lust dan drank op dat moment dan kan die misschien gewoon niks drinken :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 13:07

Geen zorgen, het loopt niet zo hard van stapel ;).

In de week is het na het werk gewoon een duveltje (nooit sterke drank), in het weekend is het iets van bier of eens een rum-cola. Alcoholvrij bier hebben we in huis, het was gewoon fijn geweest om ook voor die rum een goed en lekker alternatief te vinden als afwisseling. Water is maar water en als je niet echt de zoete dranken lust schiet er maar weinig over heb ik de indruk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:58

Hoe is rum-cola niet zoet :?

Pure rum vervangen lijkt me niet echt te doen maar rum cola is zo chemisch als het maar kan _O-

Ik zou het gewoon laten staan en niet proberen een 1 op 1 vervanger te zoeken.
Of cola zonder rum.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:07

Drinkt hij de rum puur of alleen gemengd met cola?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:13

Denk dat hij gewoon wat moet gaan proeven?
Bij veel slijterijen hebben ze ook al alcoholvrij en kun je soms wel even proeven.
En anders die rum van strykk is prima te doen. :j
Maar smaak is zooo persoonlijk,is toch kwestie van proeven.

Hier hebben ze trouwens best veel
https://www.alcoholvrijshop.nl/alcoholv ... lvrije-rum

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:13

Mungbean schreef:
Hoe is rum-cola niet zoet :?

Wou ik zeggen, het is toch juist mierzoet? :')

Maar goed, on topic, er is geen sterke drank die alcoholvrij vergelijkbaar gaat smaken. Als hij slechts af en toe rum cola neemt in het weekend dan is er niet echt afwisseling nodig toch? Of gewoon eens cola zonder rum pakken.