Ze stond op vanaf de warme paardendeken en schudde uit haar veren nog wat achtergebleven paardenharen.
Bijna klaar voor een nieuwe dag vol avonturen! Maar ze zou straks nog wat slaap pakken en nu eerst een puzzel (of twee

Kookaburra was wakker geworden vanuit een droom over een paar jaar terug. Toen zat ze daadwerkelijk op een warme paardenrug. Dit tijdens het crossen over hindernissen. Een sport die ze nu zeker was gaan missen. (En nee, vogels hoeven geen bodyprotectors om. Maar bij de gedachte aan hoe dat eruit zou zien lag ze van het lachen krom. De kenmerkende lach van de kookaburra dwarrelde door de stal vol kleur, en na een paar seconden verschenen meerdere beduusde paardenhoofden boven hun boxdeur.
En speciaal voor de bokkers die moeilijk in beelden denken, zal ik onderstaand plaatje schenken!
(En een speciale opmerking voor Lalidan: wist je dat een vogel bij een bijna-val wegvliegen kan? Er is nog geen vogel bij de dierenarts gerapporteerd, nadat deze zich bij een 'val' van het paard heeft bezeerd.)

En terugdenkend aan die crossavonturen werd ze heel blij. Al die avonturen beleefd met een krachtig dier, prachtige herinneringen voor mij!
Ze kon zich alleen niet meer indenken op welk paardenras ze nou reed. Misschien dat één van jullie bokkers dat straks voor haar weet? Dan kan het spookpaard uit haar bovenstaande beeld weggalopperen, en kan ze de gedachte aan het juiste paard eren.
Er zijn twee puzzels in één gemaakt. En laat het gerust weten als je de puzzels hebt gekraakt.
Puzzel 1: hieronder vind je een wordoku. Je lost hem op als een sudoku. Het enige verschil is dat je nu 9 verschillende letters gebruikt in de puzzel die is klaargezet, terwijl je in een sudoku juist op de cijfers 1 tot en met 9 let.
Puzzel 2: (ook los op te lossen!) in de wordoku komen 9 letters voorbij. Als je deze letters in de juiste volgorde zet, dan weet je met welk paard ik de sprongen over de hindernissen heb gered. Dit kun je ook oplossen zonder de wordoku te maken, mocht je die lastig vinden om te kraken.

Kookaburra wenst jullie veel puzzelplezier! En wie weet plaatst ze, na jullie tips, later een foto met het goede paard hier. Rustig gaat ze weer liggen op de paardendeken in de stal, zo fijn. Ze telt schaapjes die over crosshindernissen springen.. En voor ze het weet zal ze terug in dromenland zijn.