Kledingprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_chou

Kledingprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 19:57

Nu zou ik het niet perse een probleem willen noemen, maar ik wist geen betere titel :P

Ik zou graag wat meer blazers willen dragen, maar heb geen idee hoe ik ze zou moeten stylen, dus ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen. Op wat voor soort broek en wat draag je eronder aan?

Dan heb ik ook vaak het gevoel dat ik weinig heb om aan te doen en dat ik elke dag hetzelfde draag. Ik heb best wel een goed gevulde kast, dus daar zit het probleem niet. Iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kan komen?

Liefs

vuurneon

Re: Kledingprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:00

Op nette donkere jeans vind ik het leuk staan. Wat je eronder draagt hangt ervan af:ik heb bv een fel rode blazer, dus daar doe ik een simpel effen shirt onder in donkerblauw of zwart. Maar onder mijn donkerblauwe blazer die niet zo eruit springt doe ik bv een blouse of een leuk shirt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:03

Ik vind dat Blazers eigenlijk overal wel bij passen. Het ligt er maar net aan welke stijl je wilt uitdragen. Moet je echt netjes voor werk, dan zou ik een pantalon er onder dragen maar het kan ook met een spijkerbroek of een flare broek bijvoorbeeld.
Het ligt er trouwens ook aan wat je bouw is, sommige blazers maken je mooi lang maar als deze net te kort is kan je er ook heel breed worden.
Ik zou bijna zeggen als je in de buurt woont dan kom ik je wel helpen haha :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:59

Blazers kunnen eigenlijk bijna overal op.
Bij een jurkje of rokje vind ik een kortere blazer leuker.

Bij een broek kan beide.
Je kan er allerlei jeans in verschillende kleuren onder doen.

Maar ook nette pantalon.
Ik zou zelf vooral nette basics kopen.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:07

Ik ben totaal geen fashionista. Maar ik draag een blazer wel eens in mijn vrije tijd op een spijkerbroek met een stoer of effen t-shirt. Of een flared broek met effen shirt. Soms om het wat chiquer te maken juist op een nette donkere broek of spijkerbroek met een satijnen hemdje. En voor het werk wel eens op een zwarte broek met bloesje eronder.
Ik zie ook wel eens voorbij komen op een flared legging met shirt in dezelfde print maar dat is niet helemaal mijn ding. Net als dat een blazer op een jurk ook niet zo mijn ding is, staat op één of andere manier heel tuttig bij mij wat ik ook doe of welke lengte ik ook pak.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:10

Ik heb behoorlijk wat verschillende soorten blazers gekocht via Vinted!

Draag ze op zo veel manieren, soms op een nette broek, soms op een jeans, maar zeker ook in combi met een rok

Afbeelding

Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:52

Blazers zijn heel veelzijdig, die kunnen bijna overal op. Het ligt er heel erg aan wat voor stijl je wil uitdragen, formeel, casual of juist alternatief?

Voor het gevoel altijd hetzelfde te dragen: is het ook daadwerkelijk zo dat je elke keer bijv. Dezelfde 10 kledingstukken draagt en verder een goedgevulde kast hebt maar dus heel veel items nooit pakt? Leg die kledingstukken die je altijd draagt dan eens achteraan in je kast of berg ze tijdelijk op, dan prikkel je jezelf om andere items te gaan dragen. Als je weinig inspiratie hebt met je andere kledingstukken of geen idee hebt hoe het te combineren trek dan een middagje uit om voor de spiegel allerlei outfits te proberen. Soms helpt het om even voor je zien wat je kunt stylen met je huidige garderobe.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:52

Memories schreef:
Als je weinig inspiratie hebt met je andere kledingstukken of geen idee hebt hoe het te combineren trek dan een middagje uit om voor de spiegel allerlei outfits te proberen. Soms helpt het om even voor je zien wat je kunt stylen met je huidige garderobe.

En dan foto's maken van combinaties waar je blij mee bent, als ik niet weet wat ik aan wil trekken kijk ik die altijd even door.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:54

Je kunt ook nog op Pinterest kijken.
Zelf vind ik het tegenwoordig leuk om een blazer op een wat wijdere broek te dragen.
Met een t shirtje eronder of een blouse

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 15:49

Beetje laat, maar dank jullie wel voor jullie inzichten. Ik ga morgen mijn kast even uitpluizen om te kijken wat ik heb en wat ik nog "nodig" heb om wat meer met mijn kleding te kunnen, zodat ik wat gerichter kan shoppen.

Verder ga ik ook gelijk kijken wat ik nog meer heb en hoe ik het kan dragen, zodat ik even een goede basis kan leggen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 16:15

Let er op dat de blazers van nu nogal ruim van snit zijn. Beetje oversize of boyfriend. Het echte getaileerde zie je nu niet veel te koop

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:34

Kan echt op van alles! Wijde broek, strakkere broek, pantalon. Schoenen zeggen ook veel over de stijl. Netjes of meer causal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding