Een goede kussen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Een goede kussen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 11:25

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Nu de vraag,
Sinds 2 week heb ik een nieuw matras. Stevig. De m line iconic legend 8.
Sinds die tijd is mijn kussen echt helemaal niks meer , word wakker met pijn. Tja het is een Ikea kussen.. zo plat mogelijk omdat ik een zij slaper /deels buikslaper ben.

Nu heb ik een aantal kussens geprobeerd. Mline fuchia , een andere latex kussen. Een butterfly mohoton.

En overal heb ik wel wat klachten bij, of te hard, nekpijn, te hoog.
Nu heb ik de butterfly alleen wordt ik wakker van oorpijn in mijn schelp.. en wat nek pijn weer.
Dus dit lijkt mij ook nog niet de kussen vermoed ik.

Wanneer ligt een kussen nou echt goed?
Wanneer is dat moment voor jou?

Ik kom van een enorm platte zachte kussen vanwege het af en toe buik slapen. Maar ik slaap het meeste op mijn zij.

SansaS

Re: Een goede kussen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:27

Cloudpillo! Ideaal je kan zelf zoveel vulling erin doen als je wil.

Ik heb het kussen speciaal voor zijslapers.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 11:35

SansaS schreef:
Cloudpillo! Ideaal je kan zelf zoveel vulling erin doen als je wil.

Ik heb het kussen speciaal voor zijslapers.

Mijn vriend heeft toevallig recent de cloudpilo orgineel aangeschaft.
Die vond ik best hoog

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:39

Ja maar dat zeg ik je moet hem zelf afstellen. Ik heb de helft aan vulling eruit gehaald. Daar zijn ze voor bedoeld. Ze stoppen alles erin en dan is het een kwestie van zelf eruit halen tot je goed ligt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:42

Ik heb ook veel kussens geprobeerd als zij/buikslaper, uiteindelijk ben ik op dit kussen uitgekomen omdat de meeste kussens te pijnlijk waren aan mijn oorschelp: https://www.beterbed.nl/kussens/hoofdkussen-half-dons. Hij lijkt op de foto hoog, maar omdat hij zo zacht is valt dat erg mee.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 11:45

SansaS schreef:
Ja maar dat zeg ik je moet hem zelf afstellen. Ik heb de helft aan vulling eruit gehaald. Daar zijn ze voor bedoeld. Ze stoppen alles erin en dan is het een kwestie van zelf eruit halen tot je goed ligt.

Ik had zijn kussen geleend , en gevuld naar wens maar te hoog op die manier.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:46

https://www.mattsleeps.com/nl/kussen
ik heb sinds een paar maanden dit kussen van Matt sleeps. Ben ik heel tevreden over, het ligt heel fijn. Ik ben geen buikslaper, dat wordt ook afgeraden met dit kussen.

succes met je zoektocht.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 12:05

Iemand toevallig ervaring met de m line vlinder kussen , met een gat erin?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:09

Ik ben uitgekomen op die m line you in combinatie met een zachter (wel stevig) matras. Is je matras niet te hard als zij slaper?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:30

Ik ben gek op Tempur. Diverse varianten te koop. Even testen in de winkel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:32

Wij hebben emma kussens. Kun je zelf de inhoud bepalen en testen wat je fijn vind. En 100 nachten proefslapen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:02

Zoek maar eens op condrodermatitis kussen. En dan niet zo'n opblaasbaar ding maar een echt kussen. Sommige zijn aanpasbaar wat dikte betreft door wat vulling eruit te halen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:32

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:19

Ik heb een reiskussen met van die bolletjes erin van 3,95 Euro van de Lidl, dit nadat ik dus een Mattsleep, een Silvana kussen etc noem ze maar op, overal hield ik last.Een vermogen uitgegeven. En met dit stomme kussentje slaap ik al weer een paar jaar super. Ik zie dat ze niet meer op voorraad zijn en... veel duurder zijn geworden, tja wat niet https://www.lidl.nl/p/meradiso-reiskuss ... RalYJNNziu

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:27

Ik zweer ook bij de Tempur. In mijn geval de Sonata ivm zijlapen. Investering meer dan waard. Aangeschaft ivm nekproblemen en sindsdien nergens meer last van gehad. Past ook in een handbagagekoffer dus gaat overal mee naartoe haha.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:43

Ik heb een auping cloud, echt beste kussen ooit.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:20

Ik heb een silvana support (de paarse), en heel blij mee! Had bijna maandelijks meerdere dagen zware hoofdpijn door nekproblemen en die zijn nu zo goed als gedaan

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:28

Ik ben ook van de platte kussens en kan echt helemaal niks met Cloudpillo. Nog nooit met zoveel pijn in mijn lijf wakker geworden, ongeacht hoeveel vulling ik er in of uit haalde.

Ik lees wel even mee. Ik ervaar hetzelfde probleem in een nieuw bed/matras. Mijn fijne, platte kussen bezorgt me ook ineens nekpijn -O-

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:43

Binoche schreef:
Ik heb een silvana support (de paarse), en heel blij mee! Had bijna maandelijks meerdere dagen zware hoofdpijn door nekproblemen en die zijn nu zo goed als gedaan

Ik zweer ook bij silvana, zelfde klachten als Binoche. Ik heb zelf de oranje (getest in een winkel waar ik verschillende hardheden kon proberen). Heb tussendoor ook een Emma kussen geprobeerd maar daar miste ik enorm de neksteun die de silvana heeft. Overigens geldt het 100 dagen proefslapen bij Emma niet voor kussens.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:09

Hier ook silvana. Zeer tevreden over.
Ik had altijd nekpijn. Wat nu weg is en mijn man hoofdpijn. Nu ook geen klachten meer

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:24

Ik lig op een heel goedkoop kussen van de action :')
Ben een buikslaper (probeer wel op mijn zij te slapen vanwege dat op de buik slapen niet heel goed is ), heb meerdere kussens geprobeerd maar ik word dan met nekpijn of rugpijn wakker, of ik word gedurende de nacht de hele tijd wakker omdat ik niet goed lig.

Sinds m'n goedkope votje van de action slaap ik weer veel beter.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:22

ik heb de cloudpillo recharge, kun je ook zelf bij vullen, maar hij is zachter en platter dan hun andere kussens.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:47

Ik heb een boekweit kussen van Atlas en ik zweer erbij! Je kunt hem precies zo vormen als op dat moment comfortabel is en als ik niet kan slapen leg ik hem op mijn ogen als verzwaringsdeken :') Daar raak ik helemaal zen van.

Ben er zelfs zo dol op, dat ik hem heb laten ophalen toen onverwachts in het ziekenhuis moest blijven :o

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:57

Ik heb het M line kussen Athletic pillow.
Ik ben een zijslaper, veel last van mijn nek, omdat mijn nek te hoog lag en ook last van mijn oren dus dat kussen is perfect, het heeft een hogere en lagere kant maar door het gat in het midden lig ik niet meer op mijn oren.
Het was effe wennen maar nu kan ik niet meer zonder.....heb net een tweede gekocht voor de gastenkamer

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 10:16

Hele zoektocht gehad al.
Wat bleek is dat mijn nieuwe matras te hard is , verkeerd geadviseerd door de winkel en kan niet meer terug maar goed dat daar gelaten. Het risico.

Het verklaard mijn pijn van de afgelopen tijd , zoveel kramp in mijn hand dat ik het niet kon gebruiken.
Ik heb er een splittoper opgegooid en de pijn is weg..
Ik heb hier thuis nog 3 test kussens liggen.

Een watergel kussen te hoog vermoed ik, wel lekker zacht geen pijn in het oor qua druk, maar werdt wel weer wakker met pijn in mijn hand..

Dan heb ik een dons veren kussen, die vind ik echt heerlijk zacht maar geen steun in mijn nek en zak ik echt ver in weg waardoor die plat wordt.

En een dunne latex laag met donsveren boven op en en de onderkant.
Deze kussen is ook op het eerste gezicht heerlijk zacht. Ik heb er ook wel lekker opgeslapen , maar hier werdt ik alleen wakker met pijnlijke oren.
In het begin lekker zacht maar omdat ik draai lijkt het dan wat harder te worden ofzo maar wordt ik dan wakker dan is die lekker zacht..
Is dit iets qua gewenning voor mijn oren omdat ik van een Ikea kussen kom?